Bu hikaye hayatıma girmiş gerek güzelleştirmiş gerekse berbat etmiş kişilere yazılmıştır. Daha doğrusu yazılacaktır çünkü yazarı ben olsam bile olayları nasıl yazıya dökeceğimi bilemiyorum. Başıma son zamanlarda gelen tüm hikayelerimden oluşacak bu hikaye... Papatyamla benim hikayem..
Önce kendimi biraz anlatsam daha iyi olur sanırım. Çevresi geniş bir insanımdır çoğu kişi tarafından sevilirim. Arkadaşlara değer verirmiş gibi gözükürüm ama aslında pek de önemli değillerdir benim için bir gün işime yarar diye herkesle aram iyidir. Ama böyle dediysem de vazgeçilmez insanlar da vardır benim için kardeşim dediğim insanlar ve bir de Papatyam. Artık çok kötü şeyler olsa da boşverme yeteneğine sahibim yaşadığım olaylardan dolayı. Ailemle yaşadığımız facialar ve kavgalar yüzünden aramız pek iyi değildir. Evin üst katı benim bu kavgalardan sonra yukarı kata mutfak yapıldı ve aradaki merdiveni iptal ettik sadece temizliğe çıkar annem. Para işini de ya okuldan toplarım denk gelirse canlı müzik ve bahisli boks maçları , dövüşlerle harçlığımı çıkartırım. Aslında harçlık demek biraz yanlış olur 17 yaşındaki birine göre güzel bir ekonomim vardır. Bu yollarla kazandığım parayla hayalimin chopper motorunu aldım sanırım hayatımın en önemli iki parçasından biri.
---
Sabah uyandığımda hala onun attığı ses kaydı çalıyordu. Belki sabaha kadar yüzlerce kez tekrar etmişti. Benimki garip bir sevgiydi uzun zaman ardından birini gerçekten sahiplenmiştim kendi hamuruma katmıştım onu.. Tabi ki her zaman olduğu gibi o beni sevmemişti sanırım platonik adam olmak kaderime yazılmıştı bende buna alışmıştım.
Hiçbir zaman 2 saatten fazla olmayan uykumdan yine bitkin halde uyandım. Elimi yüzümü yıkamak için banyoya gittiğimde aynada kendimi göremez olmuştum. Ben artık ben değildim O yavaş yavaş ruhumu parçalıyordu , kalbi aşmıştı olay artık ruhum hasar alıyordu. Çünkü artık iki kişilik sever olmuştum benim sevgim ikimize de yetecek seviyeye gelmişti ondan başka düşüneceğim daha doğrusu düşünebileceğim hiçbir şeyim yoktu.
Ona açılmak istiyordum artık ama reddedemeyeceği bir plan yapmak o kadar zordu ki kaç gece uyuyamamıştım bunun yüzünden. En sonunda açıldım tabiki ve şu an açıklarsam kimliğim açığa çıkacak o yüzden sadece gerçekten hiçbir kızın reddedemeyeceği bir sürprizdi bunu bilin yeter sanırım. Sürprizden sonra gözü doldu. Ne ben ne o konuşabiliyordu.. Arkadaşları konuşuyor biz onlara yapma gülücükler atıyorduk ama ikimizde şoktaydık. Ha ne mi oldu, ne bekliyorsunuz ki benden ben hep platonik adam olarak kalacağım.. Ama o kadar garipti ki ilişkimiz bitmedi. sadece ne diyeceğimi bilmiyorum, lütfen bu yüzden bana küsme diyerek çıktı gitti.. O günden sonra sanki ilişkimiz boyut atlamıştı. O bana daha çok değer veriyor ben ona sırılsıklam aşığım. Ama hala arkadaşıydım onun sadece arkadaşı.. Bu bana çok acı veriyordu. Dün gece mesaj attım artık yarın ciddi ciddi konuşmamız gerek diye. ve dediğim gibi 2 saatlik uykumdan uyandım yine...
Evden çıktım ve aslında çıkmamla geri dönmem bir olmuştu motorun anahtarı masada kalmıştı. Anahtarı alıp çıktım motora oturdum çalıştırmadan önce bir şeyi unuttuğumu fark ettim. Hemen telefonumu çıkartıp whatsapp a girip bir günaydın mesajı yazmalıydım. "GÜNAYDIN PAPATYAM"
Motorun kontağını kapattım motoru sabitleyip indim motordan. Önceden okula en son gelen ben şimdi neredeyse kimse gelmeden okula gider olmuştu. Sebebi de sizinde anlayacağınız gibi o kadar zordu ki onu o kız grubunun içinde değilken, yalnızken yakalamak sırf bu yüzdendi. Ama bugün ufak bir detayı unutmuştum bugün okulun şenlikleri vardı. Kafam artık yerinde değildi zaten ayık gezdiğim nadir bişeydi. Motordan inince fark ettim sahne kurulmuştu. Neye yapacak bir şey yok diye geçirip girdim okulun bahçesine. Benim dışımda sadece Onur erken gelirdi arkadaşlarım arasından. Papatyam gelene kadar vakit geçirmek için yanına gidecektim her zaman ki gibi. okulun içine girdim kendi dolabıma kaskımı ve ceketimi bıraktım. Papatyam ve Onur aynı sınıftaydı biraz da bu yüzden Onur un yanına giderdim her sabah. Sınıfın kapısı kapalıydı içeride kim var diye camından baktığımda sanki kalbime bıçak saplamışlardı. Onur la Papatyam ı ilk defa öyle görmüştüm böyle dedim diye aklınıza çok kötü şeyler gelmesin ben Papatyam ı herkesten en ufak şeylerden kıskanırım ve o da bunu bilip dikkat ederdi. Ama bu sabah onları öyle yakın neredeyse sarmaş dolaş gördüm. Kapıda kalakaldım ne yapacağımı bilmiyordum. Ama görünmek istedim ikisine de bir an. Kapıyı yavaşça açtım Onur a bizimkiler geldi mi neredeler gibisinden bir soru uydurdum cevabı bile dinlemeden çıktım gittim sonra. Koridorlar dar geliyordu. Dışarı çıktım motora atladım müdürle papaz olmamak için okuldan biraz uzaklaştım ve çektim kenara motoru. Bir iki derken yarım paketim bitmişti neredeyse ve saat de öğlene geliyordu okula dönsem iyi olur derken kardeşim dediğim iki insan Mustafa'yla Erkan okuldan kaçmış geliyorlardı. Sigara içmeye çıkmışlar. Şenliği sordum nasıl diye geçiştirdiler eh işte filan diye. Canım sıkkın olunca bir de sanırım cebimizde hepimizin ilk defa o kadar fazla parası olunca gelin lan içelim dedim şaka yapıyormuş gibi ağız yokladım. Meğerse bizimkiler dünden razıymış. Okulun yakınındaki tekelden 100 lük vodka aldık 3 kişi 1 saatte filan bitirdik. Hepimizin bir derdi hatta birden çok derdi olduğu için laf lafı açtı tüm müzik listesi çalındı tabi kafalarda güzel olmaya başlamıştı. Evet çok akıllıca(!) bir davranış yapıp okula geri döndük. Konser aşlamıştı içkinin etkisiyle hoplayıp zıplıuor şarkılara saçma sapan eşlik ediyordum. Papatyam ve arkadaşlarının arkamda olduğunu göremeyecek kadar içmiştim. Birden kolumdan biri tutup beni çekiştirdi. Yüzüne baktığımda Ceren olduğunu fark ettim. Ceren, Papatyamın en yakın arkadaşı ve benimde tek sevdiğim arkadaşıydı. Bana tam bir dert ortağı olmuştu bende ona.
- Ne yapıyorsun sen ya oluyor mu böyle daha mı iyi içince? Kendini aptal durumuna düşürüyorsun farkında mısın? Hem bir yandan kızı da üzüyorsun? GİT VE OTUR BİR YERE!
Dediklerini yavaş algılıyordum o sustuktan birkaç saniye sonra " Ben iyiyim.. sadece Papatyam a söyle bugün konuşacaktık ben bir yere oturacağım yanıma gelsin " dedim. İçkinin etkisiyle cesaret gelmişti ya her şey bitecek ya da hayatımın en güzel günlerinin başlangıcı olacaktı bugün. Sallana sallana boş bir bank arıyordum bankı bulana kadar kaç kişi iyi misin diye sordu sayamadım. Sonunda banka oturdum kafamı kaldıracak gücüm yoktu bekliyordum. Geldi,oturdu,sustu.. Ama bu defa artık diyecek bir şeyi olmak zorundaydı ikimizinde çünkü daha fazla katlanamıyordum. Önümüzden gelip geçenler bana saçma bir sırıtışla bakıyordu yanımda Papatyam olduğu için sanki iyi bir şey konuşuyormuşuz gibi anladınız işte her erkeğin sevdiği kız yanındayken görenler saçma sapan şeyler yapar. Papatya benim için çok özel bir şeydi çocukluğumdan beri papatyam diyebileceğim biri olsun diye dua ederdim. Her şeyimi anlattım içimi boşalttım içkinin etkisiyle sanırım demem gereken her şeyi diyebildim ilk defa. Konuşurken gözlerine bakamamıştım. Diyeceklerim bittikten sonra bakabildim yüzüne gözleri yine dolmuştu.
- Bitirelim ben duygularımdan emin değilim.
Kafamda gün boyu yankılanacak cümle bu işte. Diyebildiğim tek şey yanımda oturmasından bile vazgeçemeyeceğim kişiye " Artık gidebilirsin yapacak bir şeyim yok benim artık" oldu. Kalktı gitti.
Bende kalktım çevremde kimlerin olduğunu bilmiyordum gördüğüm ilk duvara son gücümle bir yumruk salladım. sonra yürümeye devam ettim yanımdan geçen herkes bana bakıyordu garip garip sonra elime. En son bizimkileri bulup yanlarına oturana kadar elimin nasıl bir halde olduğunun farkında değildim. Elime baktığımda kırmızıdan başka bir renk göremiyordum hareket de ettiremiyordum. Aksi gibi akşamda antrenmanım vardı. Dolaptan ceketim ve kaskımı aldım. Güvenlikle konuşup dışarı sigara içmeye diye çıktım motoru okulun uzağına park etmiştim onu aldım, sigaramı yaktım izmaritten elim yanınca fark ettim sigaranın bittiğini. Sonra bastım gittim eve doğru ilk defa alkollü kullanmıyordum motoru alışkındım. Eve varmadan yol kenarında bir yere çektim bir sigara daha yakmışken tam birkaç gün önce bana omuz atıp seninle görüşeceğiz diye bağıran oğlan yanımdan geçti yine. Oğlanın ismini bile bilmiyordum benle ne derdi var onu da bilmiyordum ama kafam bozuk olduğu için normalde yapmayacağım bir şey yaptım. Oğlanın kolundan bir an sertçe tuttum konuşacaktık dedim. Ve işte olayları karıştıran cevap "O.... çocuklarıyla artık konuşmuyorum" bir an durdum oğlan gözlüklüklüydü. Gözlüğünü çıkarttım yavaşça ve "Kardeşler arası küslük olur arada" diyip oğlana kafa attım alkollü olunca sanırım birden kafam zonklamaya başladı ama bu evreden sonra geri dönüş olmazdı adrenalinin etkisiyle vurmaya devam ettim. Ha diyeceksiniz bu oğlan şenlikte elini berbat etmemiş miydi? Evet etmişti hatta bu elle antrenmana da gittim bu olaydan sonra çünkü fiziki olan acıları hissedemeyecek kadar yıpranmıştı bu oğlan. En son yerden kalkamayınca duvarın kenarına oturttum ve konuşmaya başladım "Düzgün konuşsaydın problem yoktu ama sen bunları hak ettin hak edene hakkını vermek sevaptır bence sevap işlemiş oldum."
(Arkadaşlar bu bölümü burada bitirmek istiyorum Papatyamla yaklaşık bir senelik bir geçmişim var en başından başlamak isterdim ama işin içinden çıkamam ve bu hikayede pek de kurguya girmek istemiyorum bu bölüm biraz sıkıcı olmuş olabilir ama hangi kitabın ilk başı eğlencelidir ki. Eğer okuyupta buraya kadar geldiyseniz çok teşekkür ederim değerlisiniz.)