Láska k písaniu po slovensky v UK /rozhovor s @SivanyOfficial

56 8 9
                                    

Dneska som precestovala niekoľko štátov a vôd, aby som sa dostala na pôdu Londýna. Od SivanyOfficial som prijala pozvanie do kaviarne Happy cat coffee a aj ponuku urobiť s ňou rozhovor. Na rozhovor som sa tešila už len preto, lebo atmosféru by nám mali spríjemňovať mačky všetkých druhov. Odjakživa som mala rada zvieratá, takže som musela naozaj pochváliť dievčinu za dobrý výber miesta.

Keď som dorazila na miesto, už na mňa čakala. Prisadla so si k nej a pozdravila ju. Skôr ako som sa stihla poriadne usadiť, jedno z huňatých zvieratiek mi sadlo na nohy. Jemne som sa nadtým zasmiala a pohladila ju. 

,,Tažke... Môžeme začať?" opýtala som sa a zdvihla pohľad k SivanyOfficial

,,Jasné, jasné. Môžeme začať, teším sa!" prikývla s úsmevom. Ešte pred úplným začatím sme si objednali niečo na pitie, aby nám nevysmädlo.

,,Čiže... Prvá otázka. Čo alebo kto ťa priviedol na wattpad? Prečo si sa rozhodla pridávať svoju tvorbu na wp?"

,,Fuh no, to musím zaloviť v pamäti asi tak 10 rokov dozadu. Ja som vyrastala na RPG hrách a mojou obľúbenou bol Môj psík, klasicky si sa tam starala o virtuálne psy, ale malo to aj vlastné fórum a komunitu a veľa ľudí tam promovalo svoje diela. Ja som už v tú dobu obľubovala písanie a prišlo mi to ako skvelá voľba ukázať, čo vo mne bolo. Nemalo to úplne najlepšiu odozvu, pretože som bola dieťa, moja gramatika bola príšerná a veľa som kopírovala, ale nevzdávala som sa. Potom tam niekto na nástenku poslal link na ich príbeh na Wattpade a veľmi ma zaujal koncept tejto stránky. Vytvorila som si prvý profil RochelleGreyhound a začala pridávať príbehy. A bolo ich teda požehnane."

,,Pamätáš si, o čom bol tvoj prvý príbeh?"

,,Úplne prvý príbeh, ktorý som písala asi 8 ročná bol o psíkoch, ale vlastne to bola len taká poviedka. Ani si veľmi nepamätám, akú to malo pointu, ale bolo to o túlavých štenatkách. Ale taký ozajstný príbeh, čo som začala písať a dávala som ho aj na Môj psík, sa volal Dievča z ranča. Kone boli pre mňa vždy veľkou súčasťou života a samozrejme, že som o nich musela písať. Lenže znova, nemalo to skoro žiaden dej, len obyčajné opisovanie ako si tam ona žije na ranči s kamarátkami. Niečo väčšie som začala písať trošku neskôr, vtedy som mala takzvanú Twilight fázu a môj príbeh bol celá kópia toho. Až na to, že protagonistka nebola človek, ale hybrid vlkolaka a upíra. Tento príbeh nikdy nevidel svetlo Wattpadu. Prvý príbeh na tejto platforme sa volal, ak si dobre pamätám, Mesačný kvet a bolo to o dievčati upírke, ale na viac detailov si ani nespomínam."

,,Trošku som si prezrela tvoj wp profil a máš tu pár príbehov. Jeden je pomerne čerstvý - zverejnený nedávno. Vola sa Dream & Desire a je to fanfikcia ak sa nemýlim. Skúsila by si trošku čitateľom načrtnúť o čom príbeh je?"

,,Hej, ten som začala písať minulý týždeň a aj napriek tomu, že je to fanfikcia, Luke je tam vyzobrazený ako mnou vytvorená postava. Čiže príbeh pokojne môže čítať aj ten, kto o ňom nevie vôbec nič. Jediné, čo som tam zachovala, je jeho meno, výzor a krajina pôvodu. Z tohto dôvodu som to klasifikovala ako fanfikciu. Dreams & Desires je príbeh o mladom K9 psovodovi, ktorý pristihne svoju priateľku pri nevere, je zmlátený jej novým priateľom a jeho psí spoločník umiera, pretože vyňuchá drogy. Po dvoch rokoch pauzy od práce sa mu ex opäť ozýva, čo dáva možnosť jemu a jeho tímu prípad znova otvoriť. Je to úplne iná šálka kávy, než na ktorú som zvyknutá, ale zatiaľ ma to baví a dala som si predsavzatie, že ho aj dokončím. Nemal by byť dlhý, nemyslím, že je to niečo, kde by som sa vedela enormne rozpísať, ale uvidíme."

Na drzovku! |OTVORENÉ|Where stories live. Discover now