2

0 0 0
                                    

Çıngırak, çıngırak. Pipete dolanan her buz küpü bardağa çarparak ayrı bir ses yarattı. Yarısı bile boş olmayan yeşil çaylı latteye baktım ve sonra bakışlarımı ön tarafa çevirdim. Lim Dae-han önündeki bardaktaki buzu karıştırmak için pipet kullandı. Bardakta çok az portakal suyu kalmıştı.

Lim Dae-han ve ben, iki çocuğun gelmesine çok fazla sayıda çiçeklerle dolu bir oda kafedeydik. Güçlü klima yüzünden okul formamın altında üşüdüm. Başımı çevirip etrafa baktım, sonra bakışlarımı Dae-han'a çevirdim.

Lim Dae-han, içkiyi daha fazla karıştırmayı başaramadığı için pipeti masaya attı. Daha sonra bardağı alıp buzu ağzına döktü. Çıtır çıtır çıtır. Bakımlı dişlerin üzerindeki buzlar ezilip kırıldı ve sonunda hiçbir iz bırakmadan yok oldu. Bir sonraki adımda çiğneneceğime dair belirgin bir izlenim edindim.

Tamamen kırılgan doğam yüzünden Dae-han'ın içki içme teklifini geri çeviremedim. Ayrıca şu anda Dae-han'a bakarsanız kimse onun isteğini reddedemez.

Lim Dae-han, benim aksine yalnızca 175 santimetreye ulaşmayı başaran, sert ve kaba, aynı zamanda uzun ve hantal olan Jacheon-dong'un oğluydu. Hayır demekten korktum çünkü iyi yapılı bir hayduta benziyor. Son neden ise Dae-han'ın bileğimi tutup uzun adımlarla dışarı çıkması, yol kenarına el sallaması ve ben bir şey söylemeden bir taksiye binmesiydi.

Hayır bile diyemedim, bu yüzden taksinin arka koltuğuna atladım ve Dae-han'a hiçbir şey söylemeden şehir merkezine doğru yola çıktım. Taksi şoförü sanki fiziksel farklılığımdan dolayı benim için endişeleniyormuş gibi dikiz aynasından bana baktı. Lim Dae-han gerçek bir haydut gibi şöyle dedi: "Hey amca, iyi sür. Bana dik dik bakma" diyerek taksi şoförünü tehdit etti.

Bu sözleri duyduğum anda kanım bedenimden çekilmeye başladı ve tüm vücudum tüylerim diken diken oldu. Bir anda vücudumda dolaşan sıcaklık yok oldu. Dae-han'ın beni satmasından veya sahip olduğum her şeyden vazgeçmemi istemesinden korkuyordum. Tabii ki elimde olan tek şey birkaç on bin wonluk banknottu.

Endişelerimin aksine Dae-han kibarca taksi ücretini teklif etti ve hesaplamayı tamamladı. Orada durup ona baktım. Bunu takiben Dae-han, kabaca yazılmış 'Tam Klima! Sıcak yaz aylarında M House ile uçmak' Karşılıklı oturduğumuz bu oda kafeye geldik.

Lim Dae-han, kanepedeki parlak renkli yaprakların aksine, yakından daha çok bir zorbaya benziyordu. Tek bacağını çaprazlayarak kanepeye oturdu. Kalçaları kalın olduğundan bacakları yukarı kaldırılmıştı. Sonra boş yere telefonuna baktı ve bana baktı. Bakışlarıyla karşılaştığımda hızla başımı kaldırdım.

Adı oda kafeydi ama tavanı delikli bir yapısı vardı. Girişin yanında açıkça ayrı bir sigara içme odası olmasına rağmen, sigara kokusu yan odaya sinmişti. Oturduğumuz yerde bile masanın üzerinde kül tablaları vardı, bunun nedeni oda kafe olması, düzenlemelerin az olması veya buna göz yummaları olabilir. Bakışlarım yavaşça kül tablasına ulaştığında Dae-han sordu.

"Ki Young-hyun, sigara içiyor musun?"

Sorum bitmeden başımı salladım. Sigaraya bile dokunmadım. Babam, annemin hamile kalması üzerine on yıl sigara içtikten sonra hemen sigarayı bıraktığını, o tarihten bu yana evde kimsenin sigara içmediğini söyledi. Ancak kardeşimin ara sıra dışarıda sigara içtiği ortaya çıktı.

İlkokul ve ortaokuldan liseye kadar sınıf arkadaşlarımın sigara içtiğini gördüm. Yakın olduğum adamlardan bazıları forma girmek için sigara içiyordu ama bana asla izin vermediler. Bunun nedeni, ilk bakışta zayıf görünen benim, dumanı bir kez çektikten sonra yere yığılmamdı.

Neyse, Dae-han ve ben karşı karşıyaydık. Lim Dae-han sigara hakkında konuştuktan sonra son derece endişeli görünüyordu. Bir yoksunluk belirtisi gibiydi. Yumruklarını sıktı ve bacaklarını titretti. Sanırım sigaraya çok düşkündü. Sanki bunu iyi bir şeymiş gibi söyledim.

Erik Şekeri AşkıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin