'
" SENJA ARRISA ! ... kau reti basuh pinggan tak ha ? busuk je bau pinggan ni ! cawan pun ! " herdik si kakak. pembetulan.. KAKAK ANGKATNYA.Pinggan yang dikatakan busuk tadi betul-betul berada di depan mata si dia.
" maaf risa janji tak buat lagi kak lara... risa janji... " ujar si dia.
"huh.. tak yah caye dia ni lara.. banyak kali aku kene ngan dia ni. Dasar anak kutip !" tambah seorang lagi kakak angkatnya, Alana.
"maafkan adik kak lana..."
"adik ? wtf with you girl ? kau bukan adik aku ! tak hingin aku jadi kakak kau.. geli.."
kepala ku ditunjal dengan kuat sehingga menyebabkan kepala ku mencium dinding di belakang. sakit.. tapi aku perlu tahan rasa sakit yang aku hadapi.. aku kuat.
aku arrisaa. Ya. Senja Arrisa. Anak angkat dalam keluarga ini. Kakak angkatku, lana dan lara. Mereka kembar. Oh ya.. aku juga ada abang angkatku, abang Hariz Bertuahnya mereka mempunya ibu dan ayah untuk disayangi. HAHA.
"eh Lara! Lana! kau buat ape ni ?" tengking Hariz yang datang secara mengejut.
"eh abang tengok ni.. ni risa ni basuh pinggan tak bersih" rungut lara.
"ye bang.. geli lana tengok.." tambah si alana pula.
"Risa kau gi naik atas !" ujar Hariz.
Dengan pantas aku berlari naik ke atas. BUMM... aku tutup pintu bilik kuat-kuat. Macam biasa.. aku ke bucu katil menangis. HAHA LUCU...
hidup aku macam cinderella. Jadi maid kat rumah ni sedangkan aku rasa aku layak untuk menerima kasih sayang oleh keluarga angkatku. Ibu dan ayah pula.. anggap aku macam tak wujud sedangkan mereka juga yang sanggup jaga aku semasa mama ku minta sewaktu dahulu.
"risa.. abang ni.. buka pintu jap.."
Bicara ku terhenti. Dengan cepat aku membuka pintu. Hariz masuk.
"Risa ok ?"
"Risa ok je la bang. Tak yah risau la. Risa dah besar. Salah risa jugak basuh tak bersih tadi." kataku bagi mengurangkan kerisauan abang hariz.
"kalau macam tu takpe la. Abang gi dulu ya ?" pinta Hariz. Senyuman yang ikhlas juga dilemparkan pada ku.
"bye bang.. jaga diri." aku turut tersenyum.
seperti biasa.. aku tidur bertemankan teddy bear ku. Terasa nyaman sekali.
DUM..DUM.. pintu bilikku diketuk.
lantas aku bangun membuka. PANG... aku ditampar oleh ibu. Merah sekali pipiku kesan dari tamparan ibu."oi anak kutip ! kau tak reti bangun awal ke ? masak sarapan untuk aku ngan kakak-kakak kau. Kau tak hormat diorang ke ?" Tengking ibu.
"ibu.. lara dengan lana lapar dah ni.." rungut lara. Senyuman sinis juga dihadiahkan kepadaku.
aku lihat jam. Ya allah dah pukul 9 pagi. Aku lupa nak buat sarapan.
"ibu.. risa lupa.."
"lupa ? Selama ni kau buat sarapan helok je! Harini lupa ? wow fantastic !"
"ibu... risa betul-betul lupa.." balasku.
" dah takyah nak buat muka seduh kau tu kat sini! geli aku tengok! hari ni kau masak untuk kau sorang je! Lara ! Lana ! Jom makan luar.. "
"Yay!" Lara dan Lana gembira. Tapi aku ? takpe sabar Arrisaa. Sabar.
Aku ke dapur untuk memasak. Almari di buka. Ya allah ... tak de barang walaupun satu. Dugaan apakah ini ya allah. Patutla ibu surah aku masak. Takde barang rupanya.
Aku bergegas ke bilik. Masih tersisa sedikit coklat di dalam box barangku. "Coklat juga makanan kan ? boleh mengenyangkan juga" ujarku bagi mengembirakan hati yang duka.
Hi ! saya caa. vote ya untuk tambah semangat ! Fighting gurll :3