BAB 3

16 0 0
                                    

"Han.. ! Sarah dah datang ! "

"yeah wait..."


dengan pantas Malik Han turun ke bawah di depan pintu.Sarah yang berada di depan tersipu malu apabila mummy puji dia melambung. sikit lagi sampai bulan latu melambungnya.


menyampah.


"cantiknya Sarah..." puji mummy.

"LOL make up 10 lapis ke dia ni.." guman ku dalam hati. Tebal kot make up dia.. padahal nak shopping je bukan nak modeling pun harini.


"so... have fun you two..bye"

"ok bye aunty.." sarah senyum.

plastik.


"hey nice to meet you Malik Han.. im Sarah.. SARAH ALISA " ujar Sarah dalam sesi perkenalan dirinya di dalam kereta.

"yeah" pendek sahaja.

Keretanya dibawa lebih laju dari biasa. Malik tak suka berduaan dalam kereta. Lagi- lagi dengan Sarah.




"biy.. belikan I handbag ni biy..." rengek si Sarah depan staff di butik itu. Lagaknya sama seperti mereka berpacaran.

"biy ? wtf ?!?! we are not in any relationship ok.."

"yes.. I know but we will one day right ?" mata nya dibesarkan.

tak comel.

"no please never ! " tengking Malik Han separuh pelahan suaranya.

staff butik juga tercengang melihat mereka berdua. Tadi sweet sekarang gaduh pulak..

Sarah juga malu dengan perbuatannya. Seraya itu dia menarik tangan Malik Han dan keluar dari butik.

"you ni nape malukan I dalam butik tu tadi.. habis malu I ..staff butik tu pun tengok je kita.. you tak malu ke ?" rengek Sarah separuh marah.

Geram dengan perbuatan Malik Han yang malukan dia di butik tu tadi. Terasa calar maruahnya.

"tak malu pun.. suka orang tengok .. bole acah famous AHHAHAH. dah you panggil I biy ? how I tak marah you ? Kan ?"

"fine ! I salah .. jum I belanja coffee ?"

"yeah"




"you tunggu sini I beli coffee jap ok ?"
arah Sarah.

"ok"

"mane coffeenya ? Dia yang buat coffee ke ?" Guman Malik Han.

telefonnya berdering. Tertera contactnya 'mummy'. Lantas di jawab.


"how your date?"

"worst, i hate her ...  how dare she call me 'biy' infront orang ramai.. funny her"

"seriously ? omg ! sarah suka Han ni..."

"No plea.."

BUSHH...seorang gadis terlanggarnya.. Malik Han tak kesah kene langgar tapi kalini with ais krim !! habis kotor .

Dah la ais krim strawberry.. warna pink !! Bajunya hari putih .. yes... ngam sangat

"auchh"

gadis itu jatuh hingga berdarah lutut dan sikunya..

" pak cik ! tolong saya !! ada kucing tadi... " ujar gadis itu.

Comelnya dia ni.. tapi baju lusuh sangat... eh jap dia panggil aku ape tadi..

"pakcik ?!?!"

"kenape salah ke ? kalau gitu atok la... atok tolong la saya lutut saya berdarah ni ..." balas gadis itu lagi

"atok !??! "

gadis ini betul-betul buat Malik Han tak duduk diam.. sekejap pakcik sekejap atok..ishh

"ahh tak kisah la ape ape pun janji atok tolong saya... tadi ada kucing kejar saya dia nak ikan yang saya beli kat lotus tadi..."

Malik Han yang kasihan mencapai tangan si gadis.

"kucing je pun...dah la . Eh jap baju aku ni ? " malas Malik Han layan.

"thanks atok jumpa lagi nanti..."

"you have to pay for it !" lantang suara Malik Han bicara.

Malik Han tahu gadis itu dengar. Semoga ketemu lagi..









Hi ! vote and like 🪐💋







MALIK HANWhere stories live. Discover now