Втора част

6 0 3
                                    


Нека сега ви разкажа за онази история, която споменах още в началото. Там става дума за едно младо момче и за една баба. Момчето било изгубено и не знаело на къде да тръгне, но видял тази баба и решил да я пита за посоката.

- Извинете ме госпожо, обаче се изгубих, може ли да ми помогнете? – попитало момчето бабата.

- Кажи ми чедо, ти на къде искаш да отидеш?

- Искам да стигна до града, там ме чака едно момиче, на име Мария, много я обичам, ама много, обаче се изгубих, а тя ме чака.

- Аха младата любов... Там граници няма, спирачки няма. Тръгни само напреде там ще излезеш на един черен път, по него и само нагоре, там горе ще стигнеш до един кръстопът, от него завий наляво, натам е града.

- Много ви благодаря! Сбогом!

- Чао чедо! Недей казва сбогом, може пак да се видим.

Тръгнало момчето по черният път и стигнал кръстопътя, тръгнал наляво и вървял, ли не вървял с часове, ала само град не видял, докато накрая пак не стига при къщата на бабата.

- Бабо ти къде ме закара? Вървях, ли не вървях с часове, аз град не видях.

- Леле чедо аз съм се объркала, прости ми, и аз съм вече на години, и аз забравям понякога. Тръгни на дясно сега там вече е града.

Тръгнало пак момчето по черният път и стигнал кръстопътя, тръгнал на дясно и вървял, ли не вървял с часове, ала само град не видял, докато накрая пак не стига при къщата на бабата.

- Бабо ти защо ме лъжеш така? Пак не стигнах до града... Вече се стъмва, ще си тръгне. Тя ме чака, трябва да стигна скоро.

- Добре чедо тръгни сега на право, натам вече е града, обаче ето вземи си сложи този шал на врата, да не ти е студено, докато те чаках го изплетох.

Бабата му сложи шала на врата и момчето потеглило. Стигнал той пак то кръстопътя, тръгнал на право, и пак вървял ли, не вървял, ала този път видял табелата на града. И от що беше уморен, с всичка сила той се затичал към града. По пътя му пък пчелар, тъкмо опушвал пчелите, за да извади меда. А пчелите от що ядосани на пчеларя се разбунтували, а една пък тръгнала към момчето и се опитала да го ужили по врата, ала шала го спасил. Той не усетил нищо, освен едно жужене, което не му направило никакво впечатление.

От нея за негоWhere stories live. Discover now