Untuk kali kesepuluh aku menghubungi Aviel untuk mendapatkan kejujuran darinya tapi malangnya dia tetap tidak mengangkat sebarang talian olehku..
YA ALLAH SAKITNYAAA YA TUHANNNNN
"NAD!NADINE! BANGUN NADINE DAH PUKUL BERAPA NI NADINE! tu boyfriend kesayangan kau kat bawah dah tu pergi la jumpa dia pucat je aku tengok muka dia" bebel Layla
Aku tidak tahu mengapa perasaan gembira itu sudah tidak ada apabila mendengar gelaran aviel yang pernah aku banggakan dulu tetapi kini aku hanya merasakan kekecewaan dan hati yang mula dirobekkan oleh boyfriend sendiri..sakit kan?tapi nadine kau kena kuat kau tak boleh nampak yang kau perlukan diaa!
"HOI! menung apa?boyfriend kau tunggu tuuu tak excited ke?" pintas Layla
Tak excited Layla sebab hati aku ni sakit..SAKIT SANGAT! "hm ye la kau suruh dia tunggu jap aku siap jap" kata aku lalu pergi ke bilik mandi untuk membersihkan diri
"Aik pelik budak ni selalu dgr si Aviel tu datang duk tergedik gedik,dia ni ada masalah ke? haih la Nadine dari dulu sampai sekarang suka sangat pendam"bebel Layla lagi
"hm Nad suruh tunggu,kau tunggu la kat luar tu"Arah Layla kepada Aviel
"Okay thakyou Lay"jawab aviel
aku pakai shawl malas je sebab aku dah malas nak hadap muka mamat tu sakit hati kau tahu tak?! seusai menyiapkan diri aku turun bawah untuk jumpa MAMAT tu
"EH HI YOUU!" ramah aviel
"Hm hi" balas aku endah tak endah
"You okay ke? kalau pasal semalam I mintak maaf I tak reply chat you I penat sangat semalam..sorry okehh sayangggg" ucap Aviel
"I okay"
"Kenapa you pakai macamni I baru nak ajak you pergi mall"ujar Aviel
"ouh really? but I tak rasa nak ikut you"
"You ni kenapa? emo semacam period ke?" soal Aviel
"Can you please shut your stupid mouth?"
"Sayang you kenapa? okay look kalau I ada buat salah I mintak maaf eh"
"Senang je eh you mintak maaf"
"Jap I tak faham maksud you,besar sangat ke salah I tak reply chat you semalam? okay ape kata kita pergi taman depan tu kita bincang okay?"
tanpa menolak,malas-malas aku hanya ikut langkahnya..
"Okay tell me apa yang you tak puas hati sangat" kata Aviel
Aku mengeluarkan telefonku dan buka gambar yang aku dapati semalam
"Siapa dia ni?and why you guys baring each other sambil peluk peluk bagaii?"
"OH,she's my cousin la jangan la risau.."kata Aviel
"Why I tak boleh risau pulak?"soalku
"sbb dia cousin I je tak lebih laaaa"
"Oh cousin..kenapa I TAK PERNAH NAMPAK DIA EH?"
"Sebab dia jarang balik malaysia"jawab Aviel"
"Are you sure?"
"YES SAYANGGG!"
"TAPI SAMPAI DAH NAK KAHWIN EH YOU DENGAN DIA!I'M SO PROUD TO HAVE A BOYFRIEND LIKE YOUU!"
"MANA YOU TAHU SEMUA NI?"soal Aviel
"Dia sendiri told me that AVIEL!"
"And you know what AKU MENYESAL KENAL KAU,AKU MENYESAL SEBAB BERI KAU RUANG UNTUK HADIR DALAM HATI AKU TAPI KAU?BERFOYA FOYA DENGAN PEREMPUAN LAIN OUH YA FUN FACT IS EIRA TU EX BESTFRIEND AKU SO ENGKAU JANGAN BODOHKAN AKU DENGAN GAME BODOH KORANG NI!"
"What are talking about ni Nad? I dengan dia sumpah takde ape ape"
"JANGAN PERNAH KAU BERSUMPAH KALAU JANJI KAU PUN KAU TAK LAKSANAKAN PADA AKU AVIEL!"
"OKAYYY FINE MEMANG..MEMANG AKU DENGAN EIRA TU ADA RELAY SEBAB APA KAU NAK TAHU?KAU NI MEMBOSANKAN AKU,AND KAU NI TAKDE LAWA MANA SO AKU TAK KISAH UNTUK HILANG KAU HAHAHAAHAHAH"
"SAMPAI MACAM NI KAN KAU SANGGUP JATUHKAN AKU BUAT KALI PERTAMA VIEL DAN KALI INI JUGAK AKU SAKIT DIKHIANATI OLEH KORANG BERDUA!SAKIT VIEL HATI AKU SAKIT SANGAT BAGAI DIROBEK SEPERTI KERTAS YANG DICONTENG DAN DIBUANG BAGAI SAMPAH YANG TIADA NILAI SEDIKIT PUN DI MATA ORANG!HATI AKU MATI VIEL SELEPAS MENDENGARKAN SEGALA KEJUJURAN YANG KAU SAMPAIKAN TAPI APA AKAN DAYA AKU UNTUK MENIDAKKAN,AKU HANYALAH SEORANG WANITA YANG HANYA DIPANDANG KOSONG OLEH ORANG SEPERTI KAU DAN ORANG SEPERTI KU INI HANYALAH BAHAN BONEKA YANG KAU BOLEH PERMAINKAN..TAPI VIEL KAU KENA INGAT YANG ALLAH ITU MAHA ADIL TERHADAP HAMBANYA KIFARAH TU WUJUD VIEL SEBAGAIMANA KAU BUAT AKU AKAN ADA HARI YANG KAU AKAN RASA SEMUANYA YANG AKU RASAI SEKARANG YANG DITIKAM SEHINGGA TIDAK LAGI MAMPU BERNAFAS DENGAN HADIRNYA NAMA KAU, AKU DOAKAN KAU BAHAGIA DENGAN EIRA..WE'RE OVER TERIMA KASIH UNTUK SEGALA KENANGAN YANG KAU BERIKAN AKAN AKU SEMATKAN DI MEMORIKU,AKU PERGI DULU ASSALAMUALAIKUM..
continuee-
pagi-pagi buta ni keluar pulak idea so here we goo!! happy readingg!
YOU ARE READING
BIARKAN KU PERGI
RomanceUntuk kali ini aku benar-benar ikhlas dan pasrah,Sekarang aku menunggu apa yang selanjutnya bakal terjadi di dalam hidup ini. Tidak ada lagi kejar-mengejar,cari-mencari dan berharap lebih kepada seseorang. Yang ingin pergi,ya silahkan.Sek...