TEASER 1💚
"Berapa saya kena bayar?" Selamba dia menyoal sedangkan dalam hati risau jika kos yang dikenakan terlalu tinggi dari kemampuannya. Duit simpanan ada cukup-cukup nak bayar rumah sewa bulan ini dan beli keperluan harian. Tak pasal- pasal dia kena bayar pula kerosakan kereta itu. Skuter Alya siapa pula yang nak bayar ganti rugi kalau bukan dia juga yang kena keluarkan duit juga. Huh! Dia mengeluh lagi.
"Lima ribu, ada?" Sinis lelaki berkaca mata itu menuturkan harga ganti rugi yang perlu dia bayar.
Membulat mata Warda. Lima ribu ringgit. Dekat mana ceruk dia nak cari duit sebanyak itu dengan keadaan dia sekarang yang nak dikatakan sesak juga."Sejujurnya saya memang tak cukup duit nak bayar kos ganti rugi kereta tuan. Tapi tuan tak boleh sesuka hati salahkan saya apa yang dah jadi. Kemalangan ni berlaku bukan salah saya. Tuan yang bawa laju dan tak nampak saya nak masuk simpang ni." Warda membela diri. Sekurang- kurangnya lelaki itu perlu tahu kemalangan ini tak berpunca daripadanya.
"Dah kau yang tak reti nak mengelak. Nak salahkan aku yang langgar kau."
Warda menahan sabar. Dia pula yang disalahkan sebab tak reti nak mengelak. Dia berada di jalan yang betul. Terjegil mata Warda tidak percaya dengan sikap lelaki itu yang meletakkan kesalahan diatas kepalanya.
"Tuan yang tak reti nak bawa kereta elok- elok. Harap saja muka elok, tapi tak ada otak. Dekat sini bukan tempat tuan nak memandu laju. Ingat jalan ni jalan tuan ke?" perli Warda sebal tak kisah bila lelaki tu nak marahkan dia cakap depan- depan. Tengok muka dah cukup pakej, tapi adab hilang ke mana. Ke laut agaknya.
"Kau ingat kereta laju aku kena bawa lembab macam skuter kau. Aku tak kira kau kena bayar ganti rugi. Kalau tidak aku akan heret kau balai polis."
#penjaracintatuanhayyan #syafaz #penerbitanasmara
Untuk pre-order, klik link bio atau di bawah👇🏻
http://www.wasap.my/601139764668/preorderPCTH
YOU ARE READING
PENJARA CINTA TUAN HAYYAN [TERBIT]
RomanceTERBIT DIBAWAH TERBITAN ASMARA PUBLICATION ©️ 2024 Penjara Cinta Tuan Hayyan ©️ 2022 Status: Completed Hayyan Qarizh I Nur Warda Bermula dari satu perjanjian telah mengikat Warda ke dalam 'penjara cinta' Tuan Hayyan. Atas dasar ingin membalas jasa...