TEASER 5💚
"Warda..."
Warda menoleh sebelum mendapatkan empunya suara. Hayyan mengalihkan pandangannya apabila Warda sudah berada di hadapannya.
"Boleh tolong?" pintanya lembut. Tak teragak- agak Warda untuk mengangguk laju. Takkan dia nak bangkang pula, risau esok hari terakhir dia bekerja.
"Pergi bilik aku..."
"Bilik tuan?" Tak sempat Hayyan nak habiskan ayat Warda dah potong. Keningnya dijungkit seolah bertanya mengapa. Hanya gelengan sebagai jawapan.
Warda menggaru dahi. Dia fokus balik tujuan lelaki itu.
"Pergi bilik aku ambilkan fail atas meja kerja. Fail warna biru atas cover ada tulis Ally Holding."
"Okey. Ada lagi tuan?"
Hayyan menggeleng. Terus Warda berlalu ke tangga. Sempat dia menangkap kata- kata Hayyan. Entah kenapa dia terubat rindu mendengarkan perkataan yang baru keluar itu.
"Jangan tersalah bilik, young lady."
Tak sampai lima minit, Warda kembali bersama fail yang dipinta. Hayyan tarik senyuman. Senyuman yang membuatkan Warda terpaku pada wajah itu. Cepat- cepat dia sedarkan diri. Buat malu kalau Hayyan perasan yang dia terleka memandang wajah kacak itu. Cukuplah sebenarnya dia berperang dengan hati sendiri.
"Terima kasih."
Baru Warda nak kembali ke tempatnya, dia teringatkan sesuatu. Tubuh dipusing kembali menghadap lelaki itu. Pantas dia menyoal Hayyan.
"Apa barang yang tuan suka dan rasa bermakna." Jelas soalannya. Straight to the point orang cakap. Malas dia nak pintas – pintas lagi. Nanti dia juga yang tak faham.
Hayyan nampak terdiam. Sebelum ada sesuatu yang terlintas di fikirannya.
"Kad."
"Kad?"
"Iya, aku suka kad."
"Boleh tuan spesifikkan kad macam mana yang tuan suka?"
"Kad yang ada dua gambar." Pelik. Blur. Itu yang Warda rasakan sekarang ini. Otak dia tak mampu membayangkan kad yang dimaksudkan Hayyan. Kad? Ada dua gambar? Kad jenis apa tu?
Hayyan tersengih memandang wajah yang jelas menunduk memandang lantai. Dekat lantai ada jawapan ke? Sekilas mata bulat itu kembali kepadanya.
"Err okey lah lupakan apa saya tanya tadi," Tak tahu nak fikirkan apa, Warda terus matikan perbualan mereka. Terus dia berura- berura melangkah pergi meninggalkan lelaki itu.
"Kad UNO. Aku suka kad tu."
Nak tergelak Hayyan pandang wajah Warda yang kembali memandangnya. Apa yang dia nampak dari matanya, wanita itu kelihatan sangat polos.
#penjaracintatuanhayyan #syafaz
Untuk pembelian, boleh klik link di bio💚 Jimat rm5 sepanjang tempoh pratempah.
YOU ARE READING
PENJARA CINTA TUAN HAYYAN [TERBIT]
RomanceTERBIT DIBAWAH TERBITAN ASMARA PUBLICATION ©️ 2024 Penjara Cinta Tuan Hayyan ©️ 2022 Status: Completed Hayyan Qarizh I Nur Warda Bermula dari satu perjanjian telah mengikat Warda ke dalam 'penjara cinta' Tuan Hayyan. Atas dasar ingin membalas jasa...