Armagedon (kıyamet savaşı)

68 36 10
                                    

Karanlık gökyüzü sonun yaklaştığının habercisi gibi.Dünya bilinen her şeyin ötesinde büyük bir savaşın eşiğinde duruyor.Bu kıyamet savaşının gölgesinde yaşamaya başladığımız anlardır.Dünya sessizliğe gömülmüş yıldızlar bile görünmüyor artık. Çünkü bilinen zamanın sonu yakın ve karanlık yıllardır beklenen savaşın habercisi olarak gökyüzünde yükseliyor.Bir zamanlar çiçeklerin açtığı nehirlerin aktığı dünya şimdi tam bir kaosun pençesinde.Insanlar son savaşın eşiğinde akıbetlerini bekliyor. Bu sefer dünya belki de son nefesini verecek.Bir zamanlar yaşam kaynağımız olan güneş bile artık korkunç bir kırmızıya dönmüş rüzgar, eski efsanelerin tozunu taşıyor.

Eskatoloji, genellikle din, felsefe ve mitoloji gibi alanlarda kullanılan bir terimdir ve gelecekteki olaylarla, özellikle de kıyamet, ahir zaman, ölüm sonrası hayat ve insanın son kaderi gibi konularla ilgilenen bir disiplindir.Eskatoloji, insanların ve dünyanın sonunu ölüm sonrası durumu ve evrenin sonunu anlama ve yorumlama çabalarını kapsar.Farklı dinler ve inanç sistemleri eskatoloji konseptini farklı şekillerde ele alır.Bu inançlar, ölüm sonrası hayat cennet cehennem, Diriliş yeniden Doğuş kıyamet günü gibi kavramları da içerir.Eskatoloji bir kişinin veya toplumun nihai kaderiyle iyilik ve kötülük arasındaki adaletle ve insanın ruhsal ve fiziksel olarak nasıl sonsuz bir varlık olacağı ile ilgili soruları araştırır.Bu disiplin dinlerin öğretilerini, sembolleri ve mitolojilerini inceleyen bir alan olarak din bilimi olan teoloji ve din felsefesi içinde önemli bir konu olarak yer alır.Bu konu aynı zamanda kültürel ve tarihi bağlamlarda da incelenebilir. Çünkü eskatolojik inançlar bir toplumun değerlerini ve ideolojilerini şekillendirir.

Armagedon ve apocalypsiz genellikle karıştırılan ve eş anlamlı olarak kullanılan 2 terimdir. Ancak bunlar farklı kavramları ifade eder ve kendi özelliklerine sahiptirler. Armagedon iyi ve kötünün son savaşına dair bir incil kehanetidir ve buna göre bu savaş bir çağın sonuna yol açacaktır. Apocalypsiz ise kutsal kitap ihanetlerinde tanımlanan ve dünyanın sonuna yol açan çeşitli olayları içeren bir zaman dönemidir.Armagedon kelimesi ibranice har megito'dan geliyor ve megito dağı demektir.

Kitabı Mukaddeste armagedo'nun kötülük güçlerinin iyilik güçleriyle karşı karşıya geleceği yer olduğu söylenir.Bu radikal bir kaos durumudur. Kötülük maksimum güce ulaşır ve çatışma dünyanın yıkımına yol açacak kadar güçlü olur. Bazıları bunun mesih ile deccal arasındaki savaş olacağına inanır.Diğer taraftan apokalipsiz yüce varlığın planının bir parçası olan çeşitli olayları içeren bir zaman dönemidir.Apocalypsiz sırasında gezegen yüzeyinin büyük bir şekilde değişmesine yol açan doğal felaketler gibi olaylar meydana gelir.Apocalypse beklenmedik olayların ve belirtilerin ortaya çıkışını içerir Bunlar da çağın sununu haber veren işaretlerdir.Çağın sonuna yol açan olaylar, kutsal kitap kehanetlerinde ve mitolojilerde tasvir edilmiştir. Inansak ta inanmasak da bu kavramlar insan kültürünün bir parçasıdırlar.Armagedon ve kıyamet de her ne kadar dünyanın sonu ile ilişkilendirilse de farklı anlamlara sahiptirler ve bu sona varabilecek olaylara ilişkin farklı senaryoları temsil etmektedirler.Söylediğimiz gibi armagedon tanrının kazanacağı bir savaştır ve kıyamet dünyada köklü değişikliklere ve insanlığın bu dünyadaki rolüne ilişkin farkındalığına yol açabilecek gerçeğin ortaya çıkışıdır.

Hristiyan eskatolojisine göre, tanrının krallığının ve barışın gelişi bu son savaşta gerçekleşecek.Armagedon isan mesihin ikinci gelişinden ve yeni kudüsün yeryüzünde kurulmasından önce tanrıyla şeytan arasında gerçekleşecek son savaşı temsil eder.Bu tören ibrani edebiyatı ve Hristiyan kitabı evanjerist yahyanın vahiy ile ilişkilidir.Çoğu zaman dünyanın sonu bağlamında kullanılan kıyamet, dini ve felsefi içerikli bir çadırı temsil eder ve ışığın ve karanlığın dorukta çarpıştığı, dünyanın gelecekteki sonucunun bir vahini veya öngörüsünü anlatır.

PANDORANIN KARA KUTUSU Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin