الفصل السادس

22 2 4
                                    

- : *_بَعد قرار البُعد هَتلاقۍ الشَخص اللۍ فارقتُه بيوحَشك ودَ دليل عَلۍ صِدق مَشاعرك وإنّ قَلبك أبيضّ وإنّكّ حَبيت بجَد بَس مَينفعش تِرجع أو تحِن ، الإشتِياق مُش سَبب ڪافۍ لِـ رجُوعك إنتَ مِحتاج ضَمانات ڪِتير أوۍ ، والسَبب اللۍ يخَليك تِرجع إنّك تِلاقۍ ضَمانات أڪيدة وإنّ ڪُل الحَاجَات اللۍ خَلتك تِمشۍ مُش هَتتڪرر تَانۍ ومُش هَتعيش نَفس المَتاعب مرّة تَانية ، سَاعتها بَس مُمڪن تفڪّر فِـ الرجُوع لڪن أۍّ رجُوع مَبنۍ عَلۍ العَاطفة والإشتِياق فَـ هُو وجع قَلب ومَضيعة للوَقت_*  .'💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚↻""

~_________~

ЎÃŜϻĮŇ ŜÃϻĮŘ

~________~

_ انتو ايه البرود اللي فيكم دا.

كان هذا صوت اوليفر الغاضب وهو يصرخ في هؤلاء الثلاثه الذي يجلسون يشاهدون فيلم و ياكون فشار 🍿وكأنها ليست شقيقه واحده وابنه عم الاخري و صديقه عمر الاخر وغابت الا ما يقارب الصباح وهي لم تعد لقد اوشكت الساعه علي الثامنه .

تحدثت فاطمه بهدوء:
_ اوليفر لو سمحت اقعد مفيش حاجه هتتحل لو اتعصبت وقعدت تزعق ونور وعرفنا مكانها وامني انها لسه عايشه وبعدين هي ميتخفش عليها، عارفه انك بتعتبرها اختك بس متقلقش هي هتبقي كويسه.

هز اوليفر راسه بغضب، ثم جلس علي مقعد مقابل لهم ولكن بالقرب من التلفاز فاحجب الرؤيه عن فاطمه، قالت فاطمه بغضب:
_ كابتن بعد اذنك تعالي كدا شويه .

نظر لها بحاجب مرفوع ثم اتجه الي مقعد بجانبها.

تحدث جيمس بخفوت لآدم:
_ هو اوليفر بيعامل بنت بهدوء ولا انا شكلي خرفت.

ضحك آدم ونورين بشده عليه فقد سمعتهم بقربها منهم.

وفجاه انتفض الجميع علي صوت طرق الباب.

نهض اوليفر لفتح الباب، فوجد نور تقف امام الباب وقد اصابتها رصاصه في خصرها.

وما ان فتح الباب حتي قالت:
_ خلي نورين تطلع الرصاصه.

ثم وقعت مغشي عليها، حملها اوليفر نور وركض الي غرفتها ووضعها بها واتجه الجميع خلفه بعد ان رأوا نور المغشي عليها.

~________~

بعد ساعه كانت نورين قد ضمدت الجرح الخاص بنور بمساعده اوليفر ثم خرجوا لتركوها ترتاح.

وبعد ان مضت ساعات اخري وبدا الليل بالحلول كانت نور بدات باستعاده وعيها نظرت امامها في دهشه وعدم تصديق فيما حدث منذ ساعات.......

قاطع شرودها صوت ياتي من جهه النافذه.
نظرت لها لثواني حتي دخل منها شخص يرتدي اسود وعلي وجهه لثام اسود وكانه يريد ان ينافس الليل بملابسه.

ولكن افسد هذه المنافسة شعره الاصهب والذي ظهر واضحا وسط كل هذا السواد.

تحدثت نور ببرود باللغه الانجليزيه:
_ اخرج من هنا.

ما بين التوأمين والحب حيث تعيش القصص. اكتشف الآن