Rozhodla jsem se, že všechny ty filmy a seriály proložím nějakou tou knížkou. Přeci jen jsme na platformě plné pisálků a čtenářů. Rozhodnout se, kterou knihou mám začít, nebylo vůbec těžké. Tuhle sérii prostě miluju a dovoluji si říct, že dost ovlivnila mojí čtenářskou dráhu.
Žánrem bychom ji mohli zařadit mezi New Adult fantasy, i když je u nás dost často zařazována spíše do Young adult. Autorka se ovšem nechala párkrát slyšet, že tam by ji opravdu nezařadila a já ostatně taky ne. U této série bych asi zvládla ještě přimhouřit očko, ale u jejích následujících sérií? Opravdu mě děsí, že jsou v knihovně přístupné v dětském oddělení.
Každopádně. Autorka vytvořila naprosto úžasný svět, který si zamilujete a nebudete z něj chtít odejít. Co se týče zápletek a skrytých vodítek, je naprosto geniální. Součástí série je 7 knih a je naprosto odzbrojující pozorovat, jak se z ledabyle pronesené věty v první knize, vyklube neuvěřitelně důležitá část zápletky v knize šesté. Opravdu v tomhle před Sarah J. Maas smekám.
Co se týče postav, tak ty mi chybí každý den. Autorka je dokázala popsat tak živě, až je těžké uvěřit, že někde doopravdy neexistují. A co se jim musí opravdu nechat... Tak jejich osobní vývoj. To byla prostě jízda. Samozřejmě tu nesmí chybět strasti lásky a pořádné boje.
Jediné, co bych snad knize vytkla jsou obálky. Samozřejmě se říká, že nemáme soudit knihu podle obalu, ale... Tahle série by si přeci jen zasloužila nějakou větší bombu. Opravdu doufám, že se jednou dočkám nových přebalů. Protože jsem viděla přebaly, které vytvářejí někteří fanoušci z řad digitálních umělců a to je hodně velká paráda.
Vraťme se ale zase zpět... Chcete si užít fantasy plné lásky, přátelství, magie, zapeklitých osudů a mnoha dalšího? Tak určitě sáhněte po této sérii. Jsem si téměř jistá, že nebudete litovat.
Anotace první knihy ze série:
V temných a špinavých solných dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaena je od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu – stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala chybu. Nechala se chytit. Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť. Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů a zlodějů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností – Celaena teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.
A protože nemůžu najít meme bez spoilerů...
Malá rada lidi. Nic. Si. Nehledejte. Ani fanarty na pinterestu. V téhle sérii si toho můžete omylem vyspoilerovat tolik, až to bolí. :D Bohužel to vím z vlastní zkušenosti.
Tak přidávám alespoň dva krásné fanarty naší milované nájemné vražedkyně.
Pac a pusu,
Vaše MagicDreams 🖤
ČTEŠ
Doporučení - Když to miluješ, pošli to dál!
RandomUž jste někdy seděli doma a říkali si, že byste se na něco podívali, ale ne a ne přijít na co? Mně se to děje pořád. No a proto jsem tady. Přicházím ze seznamem toho, co se mi opravdu líbilo a třeba vám pomůžu s vaší nerozhodností. To samé co se kn...