Kaki diayun menuju ke satu tempat mengambil teksi . Menuju ke teksi . Setelah tiba Adriana terkaku ditempat ia berdiri . Melihat rumah hitam yang sangat cantik mewah rumah agam . Tangan mengetuk daun pintu
"Come in" mendengar seruan itu Adriana bagai terhenti . Sedih bagaikan hatinya merindui suara lelaki itu . 'Why I miss this voice' Adriana buka pintu melihat Ambrose Dante duduk di sofa dengan kaki disilang . Pandangan misteri yang tidak dapat diungkapkan . Mata Adriana bertembung dengan matanya .
Mata lelaki dihadapannya menjeling di sofa arah Adriana supaya duduk .
Hanya dengan menunduk Adriana duduk " I agree to be your fake fiancee" lembut . Adriana mengalihkan tumpuannya kepada satu tempat meja dimana ada satu kertas dan pen . "Sign it at that paper you see right there as agreement between you and me " kata lelaki dihadapan Adriana disertakan dengan pandangan misteri . Aneh . Tanpa membuang masa Adriana segera mengambil pen dimeja mendatangi perjanjiannya ." Here you go ."
" From on you are mine , mia cara until the contract is over." kata Dante sambil
Mengambil satu gaun warna biru muda dihulurkan kepada Adriana"Wear this we gonna go meet someone and be good princess " kata Ambrose sambil memberikan senyuman kepada Adriana .
Tiba-Tiba .... Ambrose Dante berdiri menuju ke satu arah kabinet yang nampak mewah . Mengeluarkan satu gelang yang nampak mewah lalu memberikan kepada Adriana . " Wear this and consider it as a gift "
Adriana sudah bersedia dengan mengenakan gaun warna biru muda berserta tudung berwarna biru tua . Memakai gelang pemberian Dante .
Kaki dihayun menuruni tangga . Dante hadapan Adriana sambil mengenakan suite hitam seperti biasa . Tangan dihulurkan . " We can't touch hand together its haram " kata Adriana sambil melihat muka Dante yang berkarisma .
"Just hold me mia cara only for today . " kata Dante melihat Adriana kaki Dante menuju ke arah Adriana sedikit - sedikit membuatkan Adriana mundur . Dup dap hati Adriana mula berasa lain lantas Dante nendekatkan mukanya dengan Adriana . Hanya seinci . Dante kemudian medekatkan mukanya ke arah telinga Adriana . Berbisik.
"You already my property after you sign the contract with me . Be a good girl or I kiss you" kata Dante sambil memberi senyuman sinis .....
YOU ARE READING
His Mia Cara
RomantizmSeorang perempuan yang pernah ' trauma ' yang bernama ' Adriana' . Sehingga dia mengenal kewujudan 'Encik Misteri ?'. E.M - " I'm your stalker adriana . I always there for you so don't cry darling ". Adriana - " You know me? How well you know m...