hate you - hate you more | 0,0

162 14 3
                                    

Evelyn karavanda hazırlıklarını bitirmiş, yine de dışarı çıkmamak için oyalanmaya devam ediyordu. Saç-makyaj ekibi karavandan çıkalı neredeyse 20 dakika olmuştu ve Helen kapıya vurmaya başladı.
"Neden nazlandığını biliyorum, fakat bunu yapacaksan saç ve makyajı en son çağırman gerekiyordu. Sahne çekilene kadar makyajın erimiş dondurmaya dönecek."

Helen, yıllardır Evelyn'le birlikteydi. Artık onunla çalışmanın yanında ona dostluk ediyor ve herkesten iyi tanıyordu.
"Makyajın akacağını bilmiyordum. Ben acemiyim."
Diye bağırdı Evelyn.
Kullandığı bu bahane, başrol oynadığı ilk film olmasına dayanıyordu. Kendisi tiyatro okumuş olmasına rağmen profesyonel bir ajansta parlamış, üst üste birkaç yıl VSA* olarak podyuma çıkmıştı. İsmini orada yaptığı için, VSA'nın bitişiyle kendisi de kariyerini tekrar oyunculukta rayına oturtmaya çalışıyordu. Modelliğe başlamadan önce başrol olmasa da bilinen filmlerde, seyirci tarafından sevilen büyük rollerde oynamıştı ve Helen bu saçma bahaneyi yemiyordu.
[*Victoria's Secret Angel(s). VS podyumunda yürüyecek modeller yıllık olarak listeyle verilir, o listedeki modellere de bu isim takılmıştır. 2021 yılında bu gelenek sona ermiş, VS modeller yerine sporcularla podyum vermeye başlamıştır.]

"Daha ne kadar çocuk gibi mızmızlanacaksın?- Stan da aynısını yapıyor, set ekibi hanginizle uğraşacak?"

"Sebastian karavanından çıkmıyor mu? Kaltak, profesyonellikten bir haber olmuştur hep."
Evelyn sessizce mırıldandı ve sanki dakikalardır oyalanmıyor gibi karavandan çıktı.

Sebastian ve Evelyn, ilk kez 4 yıl önce, Evelyn'in ilk VS podyumundan sonra karşılaşmışlardı. Klasik olarak, o güne kadar podyumda yürümüş her VS Meleği'nin, yükselişteki yıldızların ve yakın zamanlarda galası olan oyuncuların davetli olduğu podyum sonrası partisi. Podyumun akşamıydı ve Evelyn o günün parlayan yıldızıydı. Etrafı bir an bile boş kalmıyor, içkisini çarpıştırması gereken bardak sırası bir türlü bitmiyordu. Sonunda içkisini içmek için bir boşluk bulabildiğinde, Evelyn, uzun süreli ilişkisinden ayrılma dedikoduları uzun süredir havada dolaşan Sebastian'la göz göze geldi. Filmlerini ve kendisini seviyordu, bugün bir dosta ihtiyacı varsa Evelyn o dost olabilirdi. Ona bir içki göndermek için barmeni çağırdı. Siparişi vermeden önce duraksadı, güzel bir şey seçmek istiyordu. Birkaç saniye sonra bakışlarını tekrar Sebastian'a çevirdiğinde, karşısında oturan Frida Aasen'i gördü. Ne ara oraya geldiğini düşünemeden Sebastian'ın elini Frida'nın buklelerine atması ile ısmarlayacağı içkiden vazgeçerek barmaide teşekkür etti. Sebastian zaten üstesinden iyi geliyor gibi görünüyordu.

Parti, Evelyn'in gözünden, Sebastian'ın sırayla modellere asılmasından ibaretti. İlk podyum sonrasıydı, ve şimdiden nefret etmişti. Birkaç gün sonra Sebastian'ın partide barmaidlerden birini tam anlamıyla yerken olan fotoğrafı magazinde dolanıyordu. Bunun ardından, ayrılma dedikodularının yayıldığı kız arkadaşı, parti akşamında ayrılmamış olduklarını ve Sebastian'ın onu aldattığını iddia eden açıklamalarıyla gündeme oturdu. Burası Sebastian ve Evelyn arasındaki husumetin başlangıcıydı. Evelyn, Sebastian'ın hareketinden şahsi olarak iğrenmişti. Kendi gözleriyle gördüğü için reddetmek saçmalıktı. Sebastian'ı takipten çıkardı. Zaten sohbetleri yoktu, ortak gittikleri birkaç gala yüzünden takipleşiyorlardı.

Böyle başlayan olay yıllarca büyüdü, sorsanız ikisi de başlangıcını hatırlamazdı belki. Bu takipten çıkarma olayını Sebastian'a soran bir muhabire Sebastian'ın verdiği cevap, "Fark etmedim bile. Kâle alınacak bir durum değil, çünkü kâle alınacak bir şahıs değil. Magazinin de çok umrunda görünmüyor, haksız mıyım?" Şeklindeydi.

Partilerde karşılaştıklarında, insanları aracı olarak kullanarak birbirlerine ağır küfürler etmiş, atışmayı da sürdürmüşlerdi. İkisinin de birbirlerinden açıkça nefret ettiğini gösteren skandal açıklamalar yıllarca yapılmıştı, fakat artık solmuş bir olaydı. İlk kez karşılaşılan bir durum değildi, Hollywood'da birbirleriyle anlaşamayan iki ünlü kadar normal az şey vardı sonuçta.

"Bu rolü kesinlikle kabul etmemeliydim."

"Kariyerin için harika bir fırsat, hiçbirimiz çarşafında binbir çeşit cinsel hastalık bulunan, tüm coğrafyayı yatağına atmış Sebastian Stan aşığı değiliz."

Helen, Evelyn'in yakın dostuydu. Evelyn'in bu denli nefret ettiği, yıllarca kendisine orospuya varan ihramlarda bulunmuş bir adamı sevmesi işten bile değildi.

Film, romantizm filmi değildi. Hiçbir mantıklı yönetmen bu çifti bir romantizm filmine koymaya cesaret edemezdi zaten. Aksiyon filmiydi, kitaptan uyarlamaydı, düşman olarak başlayan iki karakterin aşkıyla bitiyordu. Son birkaç sahne, karakterlerin birbirlerine açılması ve öpüşme ile kapanıyordu.

Birkaç dakika sonra Sebastian da gelmişti. Helen kameranın önünden uzaklaştı. Çekilecek sahnenin senaryosu Evelyn ve Sebastian'a verildi.
"Ne o? Çok mu uğraştın bana güzel görünmek için?"
Sebastian kağıda göz ucuyla bakmadan önce Evelyn'e bulaşmadan edemedi.
"Bir insanın sana güzel görünmesi için insan olması bile gerekmiyor Sebastian. En azından kendin gibi insanlardan hoşlanıyorsun ve oldukça düşük standartlara sahipsin."
Sebastian genelde bu şekilde altta bırakılır, kırıcı birkaç laf söyleyerek olayın içinden sıyrılırdı. Fakat Evelyn şanslıydı ki bu sefer senaryoya gerçekten odaklanmış görünüyordu.

Çekecekleri sahne filmin son 10 dakikasındandı. Karakterlerin birbirlerine hislerini açıklamaya çalışırken ettikleri kavgayı anlatıyordu. Evelyn'in rahat olmasının tek sebebi, cehennem yaşayacağı güne, öpüşme sahnesini çekecekleri güne daha en az birkaç ay olmasıydı. Romantik sahneler çekilmeden önce, oyuncuların arasındaki elektriği geliştirmelerini beklerdi yönetmenler genelde.

Sebastian ve Evelyn senaryoyu verdi, kamera karşısına geçtiler ve "oyun!" Lafını beklediler. Filmin çekilen ilk sahnesiydi. Evelyn şaşırmadan edemedi, Sebastian, kayda girildiği anda her şeyiyle roldeydi. Gözlerindeki küçümseyici bakış yoktu, senaryoya uygun şekilde sevgisinin ağırlığını taşıyamayacak kadar bıkkın bir adamın gözleriydi. Sevmekten yorulmak diye bir şey olduğuna inanmak istiyorsanız, bu sahte gözlere bakmanız yeterliydi.

Sahne kesilecekti. Çünkü Evelyn'in yüzündeki şaşırma tepkisi senaryoda yoktu. Fakat yönetmen daha durdurmamıştı. Kamera açık olduğu sürece ellerinden geldiğince oynamak zorundalardı.
"Umrunda mıydı? Ve yine ona gittin!"
Sebastian resmen gerçek bir sinirle kükredi.
"Hislerin mi? Tabii umrumdaydı, eğer dile getirecek kadar ciddi olduğuna inansaydın."
Sebastian iç çekti. Histerik bir gülüşün ardından arkasındaki tezgaha yaslandı ve yüzünü ovuşturdu.
"Sana anlatmayacağım. Nasıl hissettirdiğini asla anlamayacaksın."
Evelyn içi boşalan gözlerle Sebastian'a baktı.
"Yıllarca aynı saftaydık. Senin ettiğin ve bilmediğimi sandığın onlarca ihanete rağmen. Ölümle yüz yüze geldiğimiz durumların, ki sen onlarla anlaşmalıydın. Ölebilirdim ve sen buna göz yumdun. Buna rağmen neden aynı saftaydık Jonas? Bunu aşk dışında başka bir kelimeyle açıkla!"
Sebastian sessiz kaldı. Repliğin sonu böyle bitmiyordu. O yüzden, kendisi de bir doğaçlama eklemek istedi. Fakat düşünürken asıl repliğini de unutması sonucu aralarında birkaç saniyelik bir bakışma geçti.

Yönetmen, "kestik" diye seslendi. Sebastian repliklere bir daha göz gezdirmek için senaryoyu isterken yönetmen ona döndü. "Sahneyi böyle kullanacağız. Önümüzdeki birkaç ay içinde rahatsız etmeye başlarsa baştam çekeriz."

"Sahne fazla doğaçlama. Kitaptan uyarlanan bir filmde, yazara saygısızlıktır." Sebastian net bir tonda konuştu. Yönetmen neye uğradığını şaşırmıştı. 'Anlamadım?' Der gibi bakmakla yetiniyordu. "Tam tersi. Kitaptan uyarlanıyorsa, özgün bir şeyler katmamak tüm setin ayıbı." Eveyln konuştuğunda Sebastian ona döndü. Tabii memnun sayılmazdı. Yine de set ortamı yeterince gergindi, bir de yüksek edebi görüşlerinin ortamı daha da germesi hoş olmazdı.

O gün iki çatışma sahnesi daha çekildi. Fazla konuşma olmadığından, başka bir gerginlik çıkmadı. Evelyn elinde Helen'in hazırladığı çeşitli yeşil sebzelerden yapılmış diyet suyunu içiyordu. Genelde oyuncular, bir filmin çekimleri boyunca aynı fiziği korumak için yeme saatlerine kadar belirli programlarla sıkıştırılırlardı. Fakat şansına, ilk başrol seti Evelyn'in çok da üstüne gitmiyordu.

all my loving || sebastian stanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin