sebuah sequel MR PRINCE'S PRISONER
Hamzah Eduardo, kerana satu sumpahan, dia membesar menjadi seorang lelaki yang berhati dingin dan kejam. Tidak punyai sifat belas kasihan. Ramai rakyat Pulau Kristal menjadi takut jika melihat bayang Hamzah. Dia tidak sukakan sebarang kesilapan dan kegagalan. Segala apa yang diarahkan dan dikehendakinya, mesti dapat dan terlaksana dengan jayanya.
Akibat sifat kejamnya, Baginda Raja Putra Kim Mikail telah menghalau anaknya untuk tinggalkan Pulau Kristal selagi anaknya itu tidak berubah sikap. Dan hanya dibenarkan kembali jika sekeping hati itu sudah punyai sifat kasih sayang.
"Aku ikut kau Hamzah" - Aysar Caleb
"Kau sanggup ke nak hidup dekat dunia luar tu Ays?" - Hamzah
"Kita dah janji akan jadi sahabat sejati Hamzah" - Aysar Caleb
Mereka keluar dari Pulau Kristal dengan rasa berat hati. Lalu bermulalah kehidupan Hamzah dan Aysar di sebuah bandar luar dari Kepulauan Kristal. Dan mereka telah terlibat dalam kegiatan jenayah di situ.
Takdir mempertemukan Hamzah danHajar Amani dalam situasi yang getir. Ketika Hamzah cedera kerana ditembakorang kumpulan kongsi gelap yang memang sudah menjadi musuhnya, Hajar munculmenjadi penyelamat.
Bermula saat itu, Hamzah nanar dan mahukan Hajar menjadi miliknya. Berkali-kali Hajar menolak, namun Hamzah tetap mendekat. Tak kira dengan apa cara sekalipun.
Dan Hamzah telah membuat onar di hari pernikahan Hajar dengan tunang nya. Pengantin lelaki bertukar secara paksa. Hajar tanpa rela di akad menjadi isteri Hamzah.
"Sekalipun kau berjaya takluki tubuh aku, tapi bukan hati aku! Aku benci kau!" – Hajar
"Dan aku akan buatkan hati kau tu, terus berdegup hanya untuk aku. Sekali pun kau lari sampai ke hujung dunia, aku tetap akan kejar dan cari kau Hajar. Kau milik aku" - Hamzah
Tanpa sedar, hati yang dingin dan beku, lama-lama mula mencair. Perasaan yang bermula dengan obses, bertukar menjadi satu perasaan halus mula meresap ke dalam hati Hamzah untuk Hajar. Akan terungkaikah sumpahan Ratu Mora yang telah sebati dalam hati Hamzah?
YOU ARE READING
HAMZAH EDUARDO: The Heartless Prince | ebook soon
FantezieSebuah sekuel MR PRINCE'S PRISONER