1 Mesut bir adam

24 5 1
                                    

                                                                     

     1672 yılında Hollanda ' da küçük bir kent olan Dort 'ta ,çok mutlu bir adam yaşıyordu. Dünyada gerçekten de mutlu olan çok az insan vardı . Cornelius Van Baerle de bu az sayıdaki insanlardan biriydi.

     Cornelius önceleri bir doktordu : ama babası öldükten sonra bu mesleği bıraktı.

      Van Baerle ' nin babası tüccar olarak çok para kazanmıştı. Ölümü yaklaştığında oğlu Cornelius u karşısına alıp, ' Mutlu ol' dedi. ' Bir ofiste gün boyu çalışmak mutlu olmak değildir. Benim gibi tüccar olma. Cornelius De Witte gibi bir siyasetçide : çünkü eninde sonunda onunda başı belaya girecek .Huzur içinde yaşa ve her şeyden önemlisi ,mutlu ol.'

Bunun üzerine Cornelius Van Baerle baba evine yerleşti.  Zamanını nasıl geçirceğini bilmiyordu. O nedenle lale yetiştirmeye başladı. O günlerde insanlar lale  üreticiliğine merak salmışlardı ve yeni bir tür - yeni bir renk ya da şekil - üretene çok büyük paralar teklif ediliyordu. Van Baerle üç yeni tür lale yetiştirdi : Onlara Jane ( annesinin ardından) , Van Baerle ( babasının ardından) ve Cornelius (babasının arkadaşı Cornelius De Witte 'in ardından ) isimlerini verdi.

Van Baerle 'nin yakınındaki evde Isaac Boxtel  adında bir adam oturmaktaydı. O da lale üreticisiydi: ama zengin değildi. Çok sıkı çalışıyordu ve Van Baerle ' den nefret ediyordu. Bu zengin adamın kendi lalerinde daha iyi laleler üretmesinden korkuyordu. Bahçe duvarından bakıp Van Baerle nin  yaptığı her şeyi inceliyordu. Onu evinde tohumlarla ve soğanlarla( laleler kendi soğanlarından yetiştirilir.) uğraşırken görebilmek için bir teleskop bile almıştı. Van Baerle nin bahçesinin  birbirinden güzel çiçeklerle dolu olduğunu görünce, iki kediyi, gece, duvarlarından onun bahçesine doğru attı. Kediler gece boyunca bütün çiçekleri kırdılar.

 Bunun üzerine Van Baerle, bahçesini kedilerden korumak için bir bekçi tuttu. ( Kedileri oraya Boxel in koyduğunu bilmiyordu)

  Tamda o günlerde simsiyah bir lale yetiştirene bir ödül verileceği açıklanmıştı. Ödül 100 bin guldendi.

Van Baerle  siyah lale için çalışmaya başlamıştı. Koyu kırmızı laleler yetiştirdi .Bu koyu kırmızı lalelerin soğanlarından da kahverengi laleler yetiştirdi. Bir sonraki yılda kahverengi laleler üretti.

Boxtel o zamana kadar aancak açık kahverengi laleler yetiştirebilmişti. Beceremediği içinde çok sinirliydi. Van Baerle'yi izlemek dışında başka hiç bir şey yapmıyordu. Teleskobun başına oturuyordu ve 2  farklı türden lalenin nasıl karıştırılacağını öğrenmek için onu izliyordu .İzledikçe ondan daha çok nefret ediyordu.

İşte tam o günlerde kente Cornelius De Witte geldi.

SİYAH LALEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin