Cornelius De Witte ,Van Baerle 'nin evine 1672 yılında ocak ayında bir gecesi vardı. Bütün eve göz gezdirip her şeyi inceledi. Sonra da ''Seninle yalnız bir kaç dakika konuşabilir miyiz?'' dedi.
''Tohum odama geçelim'' diye karşılık verdi Van Baerle.
Tüm bunlar olurken Boxtel de teleskobuyla onları izliyordu.
Van Baerle bir lamba alıp De Witte 'i tohum odasına götürdü. O odanın içinde tohumların ve lale soğanlarının olduğu büyük bir kutu vardı. Boxtel şimdi gördüğü şeye her zaman kinden daha dikkatli bakıyordu . Önce odaya giren ışığı ardından De Witte 'i gördü ve kim olduğunu anladı.( Cornelius De Witte çok tanınmış bir siyasetçiydi)
De Witte, Van Baerle ye bir kaç birşey söyledi .Boxtel ne söylediğini anlamamıştı. Sonra De Witte bir tomar kağıt çıkardı ve Van Baerle ye verdi. Kağıtların çok önemli olduğu belli idi. Boxtel bu kağıtların hükümetle ilgili olduğunu düşünmüştü ; ama neden ( diye düşündü Boxtel) hükümetle ilgili kağıtlar, kamu işleriyle ilgili olmayan Van Baerle ye verilmişti?
Boxtel, halkın Cornelius De Witte ten hoşlanmadığını biliyordu. Her geçen ay ondan biraz daha nefret ediyorlardı. Belki de o kağıtlarda De Witte in bilmemeyi tercih edeceği bilgiler yazılıydı.
Van Baerle kağıtları alıp lale soğanlarıyla birlikte kutuya koydu. Aradan da De Witte bir şeyler söyleyip Van Baerle nin elini sıktı . Odadan çıktılar. Kısa bir süre sonra De Witte evden ayrıldı.
Boxtel düşüncelerinde haklıydı. De Witte in Van Baerle ye verdiği kağıtlar Fransa Krallığına aitti; ama De Witte , kağıtlarda ne yazdığını arkadaşına anlatmayacak kadar dikkatli davranmıştı. Ondan yalnızca bu kağıtları çok iyi saklamasını ve onları kendisi ya da kendisinin gönderceği bir adam dışında kimseye vermemesini söyledi.
Van Baerle kağıtları kutuya attı ve bir daha onları düşünmedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİYAH LALE
AcakÜlkenin çiçek yetiştirici derneği, bir yarışma düzenler. Tamamen siyah renkte lale yetiştirene büyük ödül verilecektir. Kendi bahçesinde lale yetiştiren Cornelius Van Baerle de bu yarışa katılmaya karar verir .Uzun süre çalıştıktan sonra, 3 adet la...