Kis vendégek

91 20 16
                                    

Zörgő, kaparászó hang a redőny felől. Halk, mégis elég hangos ahhoz, hogy felkeltsen álmomból. Felülök, felkapcsolom a kislámpát az ágyam felett, mintha bizony lenne haszna a kintről érkező zajok okának megállapításában. Pár percig csak ülök, fülelek, de a zajok abbamaradnak, a csendet már csak az eggyel feljebb lakó nő nevetésének hangja töri meg, és a hatodikon lakó család kislányának sírása. Minden olyan, mint szokott. Visszafekszem az ágyra, lehunyom a szemem, és el is felejtem a furcsa, kaparászó hangokat. Újra az álmok csodálatos, szokatlan világában találom magam, ahonnan már semmi nem riaszt ki reggelig.

A Nap már az égen jár, amikor felkelek, a fénye vakít, ahogy besüt a szobámba. A redőny, mint mindig, most is csak félig van lehúzva, nem szeretem a teljes sötétséget, azt, hogy nem világít be a Hold éjszaka. Felkelek, kimegyek a szobából és amikor visszaérek, észreveszem, hogy a redőny kis lyukjai közül pár egyszerűen... eltűnt. Mintha lenne ott valami.

Felállok a székre, elhúzom a függönyt. Két aprócska denevér. A redőny és a szúnyogháló közti kis helyre bevackolva, lábukat a szúnyoghálóba akasztva alszanak békésen, védve magukat a délelőtti Nap sugaraitól.

Elmosolyodom, szemügyre veszem a furcsa kis lényeket. Szürkésbarna bunda, behajlított szárnyak, a fejük lefelé néz. Érdekesek.

Sosem láttam még denevért ezelőtt. Különös, ahogy mozdulatlanul alszanak, ahogy a szúnyogháló és a redőny közti kis helyen jól érzik magukat. Varázslatos.

Ma este is zörgő, kaparászó zajra ébredek, alig pár másodpercig tart. Nem kapcsolok villanyt, nem ülök fel, nem ijedek meg. Csak a denevérek másztak le az alvóhelyükről, csak ők indultak el esti vadászatukra, hogy aztán reggel visszatérjenek a Nap első sugarainak megjelenése előtt, és elfoglalják helyüket ott, ahol zavartalanul pihenhetnek, mert a redőny legapróbb mozgására sem kell számítaniuk. Én pedig újra és újra, ezredik alkalommal is székre állok, félrehúzom a függönyt, és perceken keresztül bámulom megbabonázva az oly rossz hírű kis lényeket, mint kisgyerek a kölyökmacskákat.

Emberiség✔Where stories live. Discover now