1🤍⚡🐴

40 3 2
                                    

Hii ik ben Senna de Jong, 24 jaar oud. ik woon samen met mijn beste vriendin Mara in Best op onze stal, Stal de nieuwe dijk. ik heb zelf 4 paarden en Mara heeft er ook 1. ik rij topsport eventing en rijd dit jaar op het EK in Rome, ook heb ik al 4 keer het NK gewonnen en al op meerdere events gereden. ik rijd met 3 van mijn paarden wedstrijd met: Caïro mijn 6 jarige kwpnr ruin, Twix mijn andere kwpnr ruin van 5 en bliksem mijn 5 jarige Spaanse volbloed ruin. ook heb ik een Fjord Sjors hij is 16 en ik heb hem al sinds mijn 8e we kregen hem namelijk als veulentje dus hij is bij ons opgegroeid en beleerd ik heb dan ook gezworen hem nooit weg te doen.

het ik woensdag avond 19:00 Mara is les aan het geven en ik ga nog even filmen voor mijn YouTube kanaal. heyy jongens en meisjes welkom bij weer een nieuwe video vandaag gaan we springen met Sjors kijken jullie mee ik pak Sjors uit de stal en poets hem. ik heb deze neckrope opgestuurd gekregen dus die gaan we vandaag uittesten ik doe hem de neckrope om en we lopen naar de hoofd binnen bak ik bouw snel een hindernis van 35 centimeter en spring op de rug van Sjors. we beginnen eerst met warm rijden en ik film een stukje na een tijdje begin ik met springen ik spring zonder zadel en zonder hoofd stel met alleen een neckrope na een tijdje ben ik klaar en laat ik Sjors los in de bak, terwijl ik de balken opruim na dat ik klaar ben sluit ik mijn video af en pak mijn telefoon ik bel de stal in Rotterdam op waar we morgen naar toe gaan voor de wedstrijd. en ik regel dat er 3 boxen klaar staan waar mijn paarden in kunnen aangezien ik 3 dagen wedstrijd heb alles is geregeld. ik zet Sjors terug in zijn stal en dan zadel ik Caïro op. we werken nog even aan onze dressuur proef eigenlijk gaat alles goed en ik maak een filmpje terwijl we aan het galopperen zijn. ik zet hem op mijn verhaal met de tekst "lekker getraind. na een tijdje zadel ik hem af en zet hem terug op stal. ik voer de paarden en ga dan lekker naar binnen.

daar edit ik mijn video nog even en zet dan een video online. ik struin nog even internet af naar een nieuw paard want ik ben al een tijdje opzoek na dat ik Prada heb verkocht. ik zie er niet echt iets tussen staan. dan ga ik nog even in bed serie kijken en ga na een tijdje slapen ik zet mijn wekker want ik moet er morgen vroeg uit. ik regel nog even een paar dingen want ik had vandaag een nieuwe instructrice en een stalhulp aangenomen en gelijk ingewerkt dus die kunnen zo snel mogelijk starten. ik voel mijn ogen zwaar worden en ga slapen.

ik word wakker van mijn wekker het is half 6 's ochtends als ik beneden kom zie ik dat Mara al ontbijt heeft gemaakt. we eten allebei snel en gaan dan pakken ik pak snel mijn tas en loop dan naar staal en maak Caïro alvast klaar om te gaan reizen en op wedstrijd te gaan en Mara doet Twix voor mij. als we allebei klaar zijn doet Mara Bliksem nog en pak ik de vrachtwagen in. dekjes, zadels, hoofdstellen, mijn wedstrijd tenues en nog veel meer en dan laden we samen de paarden in. het is inmiddels 10 uur als we aanrijden. onderweg stoppen we nog even bij de Starbucks en ik haal 2 ijskoffies. we rijden door naar de stal waar de wedstrijd morgen plaats gaat vinden. ik check de startlijst en zie dat ik morgen om 9 uur dressuur begint in het Z daar rijden ik en Caïro in mee, dan 2 uur later start het L daar rijd ik in mee met Twix en 's avonds ga ik Bliksems eventing debuut rijden op in de B. Mara gaat altijd met mij mee naar wedstrijden. ze rijd zelf nooit wedstrijd omdat ze dat niet leuk vind, maar ze vind het geweldig om mij te supporten en te helpen met de paarden. de paarden die nog thuis staan worden verzorgt en gereden door mijn zus en ouders en de lessen worden ook door hun overgenomen wat wel heel fijn is.

na een dik uur rijden komen we aan in Rotterdam op de stal waar de wedstrijd plaats zal gaan vinden ik zet de paarden in de voor hun gereserveerde boxen en berg mijn spullen netjes op. dan lopen ik en Mara naar het hotel waar wij overnachten. "Jezus" roept Mara als we onze hotel kamer in lopen. het is een mooie luxe kamer met een Kingsize bed, jacuzzi en een bubbelbad. ik kijk Mara aan. "zullen we ff een buitenritje maken en de omgeving verkennen?" vraag ik haar. "is goed" zegt ze en we lopen terug naar stal. ik zadel Caïro op en Mara Twix. we springen er op en rijden al snel het bos in na uurtje komen we het bos weer uitgestapt en er komt een meisje naar ons toe. "Senna mag ik alsjeblieft op de foto met jou?" vraagt ze. "tuurlijk" zeg ik terug. er komen een groepje van 5 jongens langs lopen. ik spreek ze aan en vraag of ze de foto willen nemen want vanaf paard een foto nemen is niet echt handig. ik kijk hem aan hij heeft hele mooie blauwe ogen. "is goed ik zal hem wel even maken" zegt hij en neemt de telefoon van het meisje in ontvangst. hij maakt de foto en geeft hem terug. het meisje zegt "dankjewel" en rent heel blij terug naar der moeder. Caïro schrikt van haar en begint te steigeren. zodra ik hem weer rustig heb vraagt de jongen met de blauwe ogen aan mij of het gaat. "ja hoor het gaat prima hij schrok alleen van haar." zeg ik. hij kijkt me aan "fijn dat het weer goed gaat, ik ben Matthy trouwens." zegt hij. "ik ben Senna en dit is Caïro" zeg ik en ik knik naar Caïro. Mara komt er ook bij staan. "hoi ik ben Mara en dit is Twix" zegt ze. Matthy begint te lachen en vraagt of hij vernoemt is naar de chocola. "ja ik vond die chocola zo lekker dat toen ik Twix kocht ik hem daadwerkelijk Twix heb genoemd" zeg ik en begin ook te lachen. zijn vrienden komen aan gelopen. "wat is er hier zo grappig?" vraagt een van hen. het was een slanke jongen met een beetje blond-oranje haar. "ik zal mijn vrienden even voorstellen" zegt Matthy. "Dit is Koen hij wijst naar de slanke jongen met het oranje haar, dat is Milo een jongen met blonde haren en een best wel groot voorhoofd steekt rustig zijn hand uit, dat is Robbie en hij wijs naar een wat kleinere jongen en deze Boomer hier is Raoul". we schieten in de lach. we raken aan de praat, maar na een tijdje word Caïro onrustig zijn geduld raakt op. we nemen langzaam afscheid van de jongens en rijden terug naar stal.

eenmaal aangekomen op stal is het 3 uur we zadelen de paarden af en poetsen Caïro helemaal en dan longeer ik Bliksem even. als ik klaar ben loop ik nog even naar de vrachtwagen en vet al het tuig in. Mara komt naar me toe lopen en vraagt: "zullen we dadelijk anders naar de Mac?" ik lach en zeg tuurlijk met jou ga ik wel naar de Mac.

we lopen naar de mac het is niet heel ver weg. we bestellen en zien de jongens binnen zitten Koen wenkt dat we bij hun moet komen gaan zitten. we lopen er naar toe en gaan zitten een tijdje later komen de bestellingen. we zijn weer lekker aan het kletsen wanneer Koen vraagt "Senna zijn die twee paarden van jou?" "ja die zijn van mij, heb er vier" zeg ik. ik zie Matthy op kijken. "vier das veel" zegt hij. "ik lach ik ben nog op zoek naar een vijfde" zegt ik lachend. "wajoww" zegt milo. "en jij Mara heb jij ook een eigen paard" vraagt Raoul. "ja" zegt mara trots "ik heb billy" en ze laat een foto zien van haar tinker. "waar komene jullie eigenlijk vandaan" vraagt Robbie. "uit Best" zeg ik. "maar wat doen jullie dan helemaal in Rotterdam" vraagt Milo. "ja ik heb dit weekend wedstrijd." zeg ik. "ohh" zegt milo. "en waar komen jullie vandaan" vraagt Mara. het gesprek gaat zo verder en dan na een tijdje vragen ze wat doen jullie werk. "nou ik geef manege lessen op onze manege" zegt Mara. "gezellig en jij Senna" zegt Robbie. voordat ik iets kon vertellen zegt Mara al enthousiast: "nou Senna is top sporter ze gaat binnenkort naar het EK en heeft al 4 keer het NK gewonnen. ze heeft ook een Youtube kanaal en is best wel bekend." "zozo zitten we hier gewoon met een Bn'er aan tafel" zegt Raoul dan. iedereen begint te lachen. "en jullie" vraag ik. "nou wij doen ook Youtube en staan bekend met zijn vijven als de Bankzitters" zegt Matthy. ik lach naar hem. ik zie zijn blonde lokken en zijn blauwe ogen weer. onze blikken kruisen elkaar en ik kijk snel weg.

hoi hopelijk vinden jullie het een leuk boek laat even weten wat ik erin moet verwerken. 

xxx-jes de schrijver❤❤

Pijlen van cupidoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu