na een tijdje zijn we nog steeds aan het kletsen met de jongens. "zullen we anders morgen ofzo afspreken?" vraagt Robbie. "ik zou wel willen maar moet morgen drie keer rijden verspreid over de dag" zeg ik een beetje sip. het is natuurlijk super gezellig. "zullen wij anders komen kijken?" vraagt Matthy. "dat zou wel heel leuk zijn" zegt Mara. "hoelaat moeten we er zijn" zegt Raoul. "ik start om 9 uur met Caïro" zeg ik. "zullen we er dan om 7:30 zijn" stelt Raoul voor. de anderen vinden het goed. we lopen de mac uit. we hebben daar echt 2,5 uur gezeten. we geven de jongens een knuffel. ik en Mara lopen terug naar ons hotel. ik zag wel hoe je naar Matthy keek en ze geeft me een por in mijn zij. eenmaal aangekomen in het hotel. ik plof neer op bed en kijk even op mijn telefoon ik zie een melding van insta binnenkomen. ik kijk en zie dat Matthy mij nu volgt. ik volg hem terug. hij dm't me. slaap lekker stuurt hij. ik reageer tot morgen weltrusten.
de volgende ochtend word ik wakker van mijn wekker, het is 6 uur 's ochtends. ik maak mezelf klaar ik pak mijn witte wedstrijdbroek en een joggings broek ik trek ze aan en dan de rest van mijn kleren alleen mijn jasje laat ik nog even uit ik doe mijn haar ik een strakke knot en doe er zo een netje overheen. dan lopen we samen naar stal. ik pak Caïro en poets hem en knot hem in. Mara vlecht ondertussen zijn staart in. ik zadel hem op doe zijn witte bandages om en leg een wit dekje en wit oornetje op. dan ga ik mezelf nog ff bij werken ik zet mijn Cap op en op dat moment zie ik de jongens aan komen lopen. ik loop blij naar ze toe. "zo netjes" zegt Koen. ik moet lachen en leidt ze mee naar Caïro en Mara. Daarna ga ik nog even naar de andere twee want die moet ik nog voeren. ik zie dat Matthy achter me aan loopt. ik loop de trailer in. "kan ik je helpen?" vraagt hij. "ja tuurlijk" zeg ik en ik voel dat ik rood wordt dus ik kijk weg ik pak 2 emmers en doe het voer erin. hij pakt de emmers en volgt mij naar de stal van Twix. ik geef Twix zijn voer en loop naar Bliksem. "dus deze is ook van jou?" vraagt hij dan. "ja, dit is Bliksem" zeg ik. hij loopt naar hem en geeft hem een aai over zijn neus hij geeft de emmer net zoals ik net bij Twix heb gedaan. als ik terug kom zie ik dat Mara klaar is met Caïro en dat hij helemaal verwent wordt. de jongens aaien hem allemaal, je ziet dat hij ervan geniet.
het is 8 uur en ik word steeds zenuwachtiger Mara ziet het en zegt: "meid komt helemaal goed jullie gaan dit rocken net zoals altijd." ik pak Caïro van haar over en loop naar de bak die gereserveerd is voor het warmlopen ik stap op en stap rustig een paar rondjes en draaf aan. ik ben helemaal gefocust op Caïro. ik rij hem warm en doe daarna een paar moves ik rij een paar zuivere galopwissels, piaffe, loop aan de teugel en rijd als klapper op de vuurpijl een pirouette. alles gaat goed en het geeft mij ook het vertrouwen dat het dadelijk ook super goed gaat ik rijd hem terug naar de jongens en ga daar nog even kletsen. ik kijk naar Matthy eigenlijk is hij best wel heel knap. het is 9:15 ik moet ieder moment rijden ik galopeer nog een rondje terwijl Mara filmt voor op mijn verhaal. en dan word ik naar de ingang geroepen. de jongens lopen naar de zijlijn en Mara loopt met mij mee. "dan nu de Senna de Jong op Egyptian farao caïro. ik draaf de bak in. ik voel dat er naar me gekeken word ik fluister naar Caïro: "kom we gaan knallen maatje". we rijden dravend binnen en we starten ik draaf de bak in en rijd de AC-lijn op en houd optijd halt en groet naar de jury. de rest van mijn proef gaat eigenlijk ook super goed. als ik afgegroet heb rijd ik de bak uit en stap achter af de jongens en Mara komen naar mij toegelopen. "jesus, die proef was facking clean" zegt Mara. we beginnen te lachen. heeft iemand hem gefilmt vraag ik. "ja ik heb hem gefilmt met onze vlog camera" zegt Matthy. "zou jij ze straks door willen sturen?" vraag ik hem. hij lacht en zegt: "tuurlijk stuur ik hem wel door naar jou" zegt hij. "dankjewel" zeg ik.
ik heb nog even rust en doe Caïro zijn deken op. ik zet hem op stal, ineens voel ik een hand op mijn schouder. ik draai me om en zie Matthy daar staan staan. "zag er mooi uit" zegt hij. ik kijk hem aan en begin te blozen dus snel kijk ik naar beneden. "Dankjewel ik vond het zelf alleen wat minder hij gooide die wissel wel erg hoog op." Zeg ik terwijl ik terug omhoog kijk. "Komt wel goed" stelt hij mij gerust. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het 10 uur is. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat ik ongeveer nog 1 uur en een kwartier heb voordat mijn volgende categorie begint. Want het loopt een half uur uit. "Ehm ik moet twix even klaar gaan maken, wil je anders meehelpen?" Vraag ik. "Is goed" reageert hij heel enthousiast terug.
We lopen samen naar de stal van twix. Ik pak zijn halster en doe hem om. Ik zet hem op de poetsplaats waar de andere jongens en Mara staan. Ik wenk dat ie mee moet lopen naar onze bus. Eenmaal aangekomen daar valt zijn mond open. "Jesus wat een luxe" lacht hij. Ik moet daardoor ook lachen. Samen lopen we achteruit naar binnen want daar zit een kleine ruimte met een een tafeltje en 2 bankjes en achterin zit nog een stukje met kasten voor de spullen van je paard enzo. Ik loop daar naartoe en pak twix zijn dressuur zadel, en hoofdstel want poetskist, dekje en Oornetje liggen nog bij de poetsplaats. Hij pakt het zadel van mij over en samen lopen we terug. Hij legt het zadel over de steun en ik hang het hoofdstel erbij. Ik poets hem grondig samen met Mara terwijl de jongens aandachtig staan te kijken. Ik zadel hem op en doe zijn hoofdstel om. We lopen naar de inrijdbak. Ik stap op en rijd wat rond na een tijdje doe ik nog wat wissels, piaffe, wijken en nog wat meer.
Nog 1 persoon en dan ben jij hoor ik Mara zeggen. Ik rijd alvast naar de ingang van de bak en zodra ik aankom komt de genen die aan de beurt was de bak al uit gereden. "En dan nu Senna de Jong met chesterfields upper knight.
Ik draag binnen en groet naar de jury alles gaat goed. Ik rijd de bak uit en stap rustig naar de inrijdbak. We zijn helemaal alleen daar omdat de volgende wedstrijden pas weer om 4 uur beginnen. Dat is pas over 2 uur. Daar aangekomen gooi het zadel eraf. Ik klim weer op Twix en ik voel hem bewegen onder me zo een fijn gevoel zonder zadel. Na een tijdje voel ik dat Twix nog veel energie heeft. Ik kijk lachend naar Mara en dan naar de hindernis die er staat Mara krijgt ook een grijns op haar gezicht. Ze loopt naar de hindernissen en zet er een paar op. De jongens kijken verbaast. "Wat ga jij nou weer doen?" vraagt Raoul nadat Mara de hindernissen heeft opgezet. "Gewoon ff springen" reageer ik heel kalmpjes terug. "Die heeft sowieso een doodswens" lacht Koen. De hindernissen zijn nu 30cm dus de hoogte valt wel mee. Ik galoppeer aan voordat ze nog iets kunnen zeggen. Ik zie dat er een camera op mij gericht word. Mara legt legt het parcours een keer uit. Ik galoppeer een keer rond en rijd dan naar de eerste hindernis. Ik kom goed uit een neem hem foutloos. En hetzelfde doe ik bij het hele parcours. "Easy" zeg ik. Mara reageert met: "was maar een opwarmertje." Je ziet de mannen nu helemaal verbaast kijken. "Matthy kun je Mara even helpen met het verhogen van de hindernissen?" Vraag ik. "Die is gek" zegt Koen.Een paar foutloze parcoursen later staan de hindernissen op 80. Ik rijd hem op de hindernissen af en weer foutloos ik merk dat hij moe word dus ik begin met uitstappen. Matthy loopt naar me toe. "Jesus zag er vet uit" zegt hij. Ik voel zijn ogen naar me kijken. "Ahh dankjewel" zeg ik terug. Ik stap nog even door en dan af. Ik hoef pas om 8 uur weer te rijden want ook in de laatste klassen sta ik als laatste op de startlijst. "Zullen we anders met zijn allen straks naar de mac?" Stel ik voor. Je ziet gelijk een lach verschijnen bij Milo. "Daar zeg ik geen nee tegen" zegt hij. "De vleesvulkaan ziet een kans en slaat weer toe" zegt matthy lachent. Iedereen moet lachen. Ik loop snel naar onze wagen en doe ff een trainingspak aan en mijn jasje hang ik op.
Heyy josti's
Bedankt voor het lezen weer.
Hebben jullie nog ideeën, zet ze ff in de reacties.
Xx jullie schrijver
JE LEEST
Pijlen van cupido
Fanfictionsenna is een bekende eventing ruiter ze gaar op wedstrijd en daar ontmoet ze een groep jongens..... wil je meer te weten komen moet je gaan lezen🤣🤣