One-shot;🐸

16 0 0
                                    


Nama aku Aiman. Aku tak tahu lah sumpahan apa yang kena kat aku (tak, sebenarnya aku tahu je.. Sumpahan dari moyang mak aku), aku dapat kulit yang tersangatlah putih (hiperbola tak? I guess no) dan mata sepet. Ala-ala cina celup. Aku tak tahulah apa pasal aku yang dapat. Padahal dah berapa keturunan dah. Mak aku pun tak dapat muka cina tu. Haih la.. Nasib.. Nasib..

Disebabkan kulit aku yang putih jernih ni.. ececeh.. tersangatlah jelas lagi terpampang bila aku blushing. Memalukan kan? Aku benci realiti tu. Sebab aku rasa kemacho-an aku jatuh setiap kali aku blushing. Kena bahan weyy. Dan disebabkan kulit ni jugak, adik aku selalu ejek aku bapok.

Aku ni sedang meningkat remaja, jadi berlumba-lumbalah segala macam benda yang boleh tumbuh mencuba nasib membuat kemunculan kat muka aku. Subur pulak tu. Berjoget sakan lah diorang. (Ini semua salah hormon!)

Nak dijadikan cerita, aku ada seorang crush. Comel je dia. Kulit putih halus, mata bulat. Aku paling suka tengok dia terkejut, sebab nanti dia akan bulatkan lagi mata dia yang dah serba bulat tu. Buatkan aku rasa nak curi je mata dia. Dengki betul aku.

Aku jugak suka tengok dia senyum. Sebab dua-dua belah pipi dia ada lesung pipit. Cacat tapi cantik.

Dia ni Ketua Pengawas. Gempak kan? Tapi sebelum ni tak pernah pulak aku usha dia. Pandang camtu-camtu je.

Sampai suatu hari tu, aku tengah beratur tunggu turn nak beli makanan. Kebetulan pulak aku orang last. Gadis tu jalan dengan seorang kawan dia bawak semangkuk mee kari. Nak pergi tempat duduk agaknya. Sambil jalan tu dia borak dengan kawan dia. Entah topic apalah yang syok sangat sampai tak ingat dunia, tak pandang kiri kanan. Aku pun tak perasan sebab tengah khusyu' fikir...

'Bila lah turn aku?' 'Lapar siot..' 'Lama gila orang depan ni..' 'Eh, kat kepala budak tu ada lambang Mercedes ah! Gempak!'.

Macam-macamlah aku fikir untuk menghilangkan bosan. Tiba-tiba pula gadis tu buat drama. Dia langgar aku daripada tepi.

Korang bayangkan eh (slowmotion lagi menjiwai), dia langgar aku dari tepi. Memang langgar terus tanpa isyarat dan tak beragak punya langgar. Iyalah, tak perasan kan? Bila dia langgar dengan agak kuat, dan aku pun tak bersedia untuk sadokan badan aku, aku pun terpusing menghadap dia.

Bayangkan bahagian kanan aku memang dah cantik disenikan dengan mi kari. Dia daripada tengah syok bercerita dengan kawan terus terkedu, membuntang mata. Tak terkata kau...

Aku yang mulanya terkedu sebab accident tu jadi terkedu sebab tengok muka dia, atau lagi tepat mata dia. Dah lah dekat weyy. Korang bayangkan kalau boleh terlanggar, so agak sendiri lah macam mana kadar jarak dia. Kitorang dua-dua terdiam. Memang jadi tumpuan lah drama tengah kantin. Tambahan pula dia Ketua Pengawas.

"Err.. Sorry.." ucap dia dengan penuh serba salah. Mata dia pun dah kembali normal. Baru aku tersedar yang tadi aku renung dia. Malu siaa.. Muka aku mulalah merah. Muka dia makin cuak.

"Err.. Sorry.. Saya minta maaf sangat-sangat. Saya tak sengaja. Err, okay! Awak tunggu sini, saya carikan baju ganti. Kejap tau!"

"Eh, takpe!" Tak sempat aku cakap apa, dia dah ciao. Sampai aku terpaksa kuatkan suara sikit. Tapi dia tak dengar kut agaknya sebab dia teruskan berlari.

Bila dia dah tak ada, aku lah pulak jadi tumpuan sorang-sorang. Muka aku merah balik. Aku pun terus ciao pergi tandas. Mi atas lantai tu? Entahlah aku malas nak fikir.

Lepas loceng dah bunyi, tak ada orang kat kantin, baru aku pergi kantin balik. Tunggu gadis tu. Dalam 15 minit jugak aku tunggu dia, dia datang dengan termengah-mengah.

untitledWhere stories live. Discover now