🧕 Sudut pandangan Humaira':
Aku bersesak-sesak mengharungi lautan manusia untuk sampai pada bas yang kami naiki. Walaupun masjid ini asingkan pagar keluar untuk lelaki dan perempuan, namun masih, laluan yang kami guna setelah keluar adalah laluan yang sama. Tambahan lagi dengan deretan booth tepi jalan membuatkan keadaan makin sesak. Tercampur semua, lelaki dan perempuan.
Aku makin lemah. Rasa macam nak pitam. Sesak nafas berada dalam kesesakan ini. Dada terasa sempit. Entah kenapa. Sejak dari mula sampai tadi lagi. Rasa debaran yang aneh.
Kenapa dengan aku ni? Ada apa-apa yang bakal terjadi ke??
Genggaman pada tangan Ainaa makin aku eratkan. Berharap mungkin sedikit kekuatan dapat disalur. Dadaku makin terasa sesak. Semput.
"Sabar mai.. Jauh lagi ni.." Ainaa resah.
Aku dah tak tahan. Mata aku berpinar. Entah macam mana dalam kekalutan tu, genggamanku pada tangan Ainaa terlepas.
Ah, sudah.. Macam mana ni? Tak kan lah aku nak terjerit-jerit macam tarzan pula di tengah keramaian ini. Habislah tercalar imej wanita berkelubung. Ainaa pun, boleh pula tak perasan yang dia dah tercicir aku. Mungkin sebab tempat ini terlalu sesak.
Nak tak nak, aku terpaksa berjalan sendiri. Kalau aku berhenti, alur dibelakang aku akan terhinggut, dan keadaan akan jadi lebih sesak.
Tiba-tiba udara seakan hilang. Nafasku tersangkut. Rama-rama dalam perutku riuh berterbangan. Debaran yang kurasakan semakin kuat menghentak dada. Sehingga aku tak berdaya nak melawan. Aku mula hilang imbangan. Dalam samar-samar..
-BUK!!-
My fault! Aku terlanggar orang. Dan yang memalukan aku pula tu yang jatuh Sebab tenaga aku memang dah jatuh ke tahap terendah.
"Eh, cik.. Okay tak?" Suara garau lelaki kedengaran. Aku dah tak mampu nak fikir malu. Sebab aku betul-betul tak berdaya. Dadaku sempit. Tercungap aku mencari nafas.
Aku dengar kecoh-kecoh suara lelaki disekeliling aku yang dah rebah.
"Budak Fateh ni. Cari kawan dia!"
Aku dengar suara garau tadi bagi arahan entah pada siapa. Mesti dia kenal daripada badge sekolah yang aku pinkan pada tudung.
Perut aku makin sakit. Detak jantungku juga makin kencang. Aku ‛hilang'.
👦 Sudut pandangan Luthfi:
Alamak dia ni, tak bergerak langsung. Dia yang langgar aku, tak kan dia yang pengsan kut?
Aku dah cuak. Mana pula Syahir ni? Tak kan tak ada jumpa budak Fateh yang lain?
Aku tak tahu nak buat apa sekarang. Nak angkat rasa tak sopan dan tak cukup darurat. Entah, aku pun tak pasti dimana hadnya. Dari terlanggar had, baiklah biarkan dulu. Kalau ada yang bersuara, aku gerak.
Aku pegang dada. Sesak. Dada aku rasa berat sampai susah nak bernafas. Jantung berdegup laju sampai rasa macam nak tergolek keluar. Berdebar semacam. Perasaan apa ni?
Memang dari awal aku tadi rasa macam ni. Tapi rasa tu makin kuat lepas terlanggar budak ni.
Mungkin sebab aku jarang dekat dengan perempuan. Mungkin rasa ini namanya gugup.
Tak lama kemudian, datang beberapa orang gadis kelubung. Mungkin budak Fateh. Alhamdulillah..
♡ ♡ ♡ ♡ ♡
YOU ARE READING
untitled
RandomDetik rambang berkisarkan manusia rambang dalam dunia oren. Disclaimer:Gambar ambil kat google je