Kevin memakan belanja di atas rooftop bersama Raven, jarang anak itu membawa bekal ke sekolah.
"Sehari Kai tak datang semalam, pergi mana? Aku cari kat rumah tak de" omel Raven.
"Ohh.. ermm aku balik rumah oma dan opa aku, tiba-tiba je abang aku nak balik sana"
"Heran aku, abang senior kita tu siap keliling sekolah cari kau. Suspicious lah"
"Jangan menilai orang dari rupa Raven"
"Iye ye, tapi pelik ah.. asal dia dengan geng-geng dia cari kau keliling sekolah ni? Siap hantar bodyguard bagai"
Kevin diam, apa? Takkan lah sampai macam tu sekali abang senior nya mencari keberadaan nya..
Kevin bukan apa, dia cuma takut yang Gavin akan buat benda yang bukan-bukan kepada nya.
"Eh aku ada dengar ada perlumbaan dekat arena kota kecil, cakap pasal kota kecil. Masa perlumbaan tu kau je yang tak sampai ke garisan penamat, kau pergi mana?"tanya Raven.
"Aku terus balik, kan aku dah kata yang aku balik kampung sebab emergency"bohong Kevin.
"Ohh"
*
*
*
*
*
Di tempat kerja Kairen, Kairen menghela nafasnya ketika mengingat peristiwa yang di mana dia melakukan se*s bersama Rafael.Mafia kejam itu.
"Kau kenapa Kai?"tanya Reykal yang melihat tingkah aneh sahabat nya ini.
"Aku ermm just sakit badan"tipu Kai.
"Sure? Kalau ada apa-apa masalah aku boleh tolong"ucap Reykal.
"Tak apa, aku okey"
"Bagus lah macam tu, ehh btw aku nak ajak kau makan kat restoran. Dengan Doni sekali"
"Ketua Tasya tak ikut ke?"tanya Kai.
"Dia pergi balai polis lain, tengah kerja sama dengan Tim lain untuk siasat kes mafia yang telah bunuh 3 rakan kerja polis kita kat sana"ucap Reykal.
Kairen mengangguk faham.
"Dah, jom ah keluar makan"ucap Reykal bangun dari duduknya.
Kairen pun ikut bangun dan menutup fail kerjanya.
Di restaurant, Kairen, Doni dan Reykal duduk di atas kerusi bulat.
Pelayan pun datang mengambil order.
"Kau makan apa?"tanya Reykal kepada Kai dan Doni.
"Chicken chop"balas Kai.
"Mee kari"balas juga doni.
"Air?"tanya pelayan.
"Air mangga"balas Kai.
"Kopi panas"balas Doni.
"Teh tarik"balas Reykal.
Pelayan itu mengangguk faham lalu berjalan pergi dari situ.
"Aku nak pergi tandas kejap"ucap Kairen.
Doni dan Reykal mengangguk faham.
Kairen bangun dari duduknya lalu berjalan ke tandas.
Semasa masuk ke dalam pintu masuk tandas, Kairen tidak sengaja terlanggar seseorang.
"Ahh maaf"ucap Kairen menunduk sedikit lalu menatap orang yang lebih tinggi darinya.
Lelaki itu tersenyum tipis.
YOU ARE READING
MAFIA LOVE
NonfiksiHanya cerita tentang dua abang dan adek yang tidak sengaja masuk ke dalam dunia gelap mafia. Xaverio Laurenzo Silvano dan temannya Rafaella Leonorda Jackson atau Xaverio dah anggap macam saudara angkatnya sendiri, mereka berdua ini adalah mafia yang...