bab 12:

1.1K 36 10
                                    

Kairen melihat makanan yang di bawa oleh Derek dan Kriss, nampak macam sedap.

Kairen bangun dari baringnya lalu berundur sedikit dari dua pemuda itu.

"Jangan lari, nih makan sayang. Biar ada tenaga"ucap Kriss menarik tangan Kairen supaya dekat dengan nya.

Derek tanpa peringatan, memasukkan makanan ke dalam mulut Kairen.

Kairen pasrah, dia pun memakan makanan yang di dalam mulutnya.

Seketika Kairen terdiam merasa makanan itu lalu matanya melebar, ini makanan kegemaran dia! Mee spageti!

Kairen melihat ke arah mee itu, banyak!

"Kenapa? Sedap?"tanya Derek melihat mata Kairen yang sudah berbinar-binar.

Kairen tidak jawab, dia hanya mengangguk sahaja.

Dia jadi terpikir,apa yang Kevin makan di rumah ye.. biasanya lepas balik rumah dia terus masak..

Ni dah sehari dia tak balik, macam manalah keadaan adek kesayangan tu.

*

*

*

*

*
Kevin melukis beberapa bunga mawar di atas meja ruang tamu, dia sekarang berada di mansion Xaverio.

Xaverio pula berada di atas sofa, tengah menunggu kedatangan sahabat nya.

Ding Dong

"Sampai pun"ucap Xaverio bangun dari duduknya dan membuka pintu mansion.

"Kau lambat"ucap Xaverio menatap Rafael datar.

"Salahkan kau, aku call tak angkat. Mesej tak jawab, memang kawan anjing kau"ucap Rafael lalu berjalan ke ruang tamu, dia melihat ke arah Kevin yang juga menatapnya.

Jadi ni lah adek Kairen?

"Awak ni siapa?"tanya Kevin melihat intens ke arah Rafael.

"Nama saya Rafael Leonardo Jackson, aku kawan Xaverio"ucap Rafael duduk di atas sofa.

Xaverio duduk di atas sofa.

"Jadi kau masih belum jumpa bunny kecil kau?"tanya Xaverio.

"Ha.. belum.."ucap Rafael pelan lalu mendekat ke arah Kevin.

"Kevin"panggil Rafael.

Kevin hanya berdehem.

"Biasanya kalau abang awak tak balik ke rumah, ke mana dia akan pergi?" Tanya Rafael.

Kevin yang mendengar nama abangnya keluar dari mulut Rafael lantas melihat ke arah Rafael.

"Kenapa awak tanya? Awak kenal abang saya?"

"Ye saya kenal, abang awak polis kan? Sudah tentu saya kenal"ucap Rafael.

"Entah biasanya abang balik ke rumah, tapi kali ni tak"ucap Kevin dengan wajah sendunya.

"Abang pergi mana.. Kevin rindu abang.."gumam Kevin yang dapat didengari oleh Xaverio dan Rafael.

Rafael diam, dia juga tertanya. Kemana Kairen? Kemana bunny kecil kesayangannya?

"Cuba Kevin beritahu Rafael, abang Kairen pernah terlibat apa-apa tak?" Tanya Rafael melihat ke arah Kevin dengan lembut.

Kevin diam lalu mencuba mengingat peristiwa dahulu, Kevin mengangguk.

Xaverio mengangkat Kevin duduk di atas pahanya.

"Abang dulu pernah kemalangan kereta, masa tu abang nak jemput Kevin balik dari sekolah tapi masa nak ambil Kevin. Bukan bang Kairen yang ambil tapi kak Tasya, Kevin pelik kenapa kak Tasya bawa Kevin pergi hospital. Rupa-rupanya abang kemalangan kereta, di tambah lagi bila mendengar abang Kairen amnesia sebab kemalangan. Terus Kevin menangis kuat tapi bang Kairen ingat siapa Kevin kecuali daddy dan abang tiri yang lain"cerita Kevin panjang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 22 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MAFIA LOVEWhere stories live. Discover now