Loop döngü demek. Bu döngünün sınırın ola eya olmaya bilir. Döngüler işi şekilde kurulur. Bunlardan birisı for diğeri ise while döngüleridir. Bu gün biz ilki olan for döngüsünü öğrenicez. Öncelikle döngülere bir şart verilir ve bu şart uyana kadar döngü devam ettirilir. For döngüsünde 3 şey belirtilir.
1) Sırf bu döngü için belirtilen değişken
2) Bu döngünün şartı
3) Döngü her başladığında yapılacak iş
Bu üç şart belirtiliyor. Dikkat: Bu şartların hepsi ";" işaresi ile ayrılıyor. Parantez açılarak her döngüde yapılacak işlem belirtiliyor. İsterseniz bir örnekle buna göz atalım.
Bu kodda girişe n rakamı veriliyor ve çıkışta 1-den n-e kadar rakamları yazılıyor. Burda az önce belirtdiğimiz 3 şartı belirtmek gerekirse ilk şart "int i =1" olur burda değişken ve tipi belirtilmiş ayrıca başlangıç değeride unutulmamış. İkinci şartımız "i <= n" olurku buda döngünün ne kadar devam edeceğini belirtiyor. Üçüncü şartımız ise "i++" buda i değişkenini 1 vahid artırıyor. Parantezin içine geçmeden önce dikkat etmeinz gereken şey 1ci ve 2-ci veya 2-ci ve 3-cü şartın arasındaki ";" işaresidir. Parantezin içinde olan "cout << i" ifadesi i-in değerini her döngüde çıkışa veriyor.
Bu kodu incelediğimize gelin başka bir kod yazalım. Mesela bize önce n rakamı veriliyor sonra ise n adet rakam veriliyor ve çıkışta ise bur n adet rakamın toplamı veriliyor. Bu problemin kodunu şu şekilde yaza biliriz:
Burda problemde söylendiği gibi önce n rakamı dahil olunuyor aynı zamanda sum değişenide toplamın hesaplanması için yaratılımış ve başlangıç değer 0 verilmiştir. "a" değişeni ise n adet rakamın her birini sıra ile alıp sum değişenine ekliyor.
Dikkat: For-un içinde kullandığımız değişken for-un dışında kullanılamaz yani silinir.
For döngüsünün açıklaması burda bitiyor. Bir sonraki partda while dösünün açıklaması yapılıcak. Şimdilik hoşçakalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
I learn c++
Ciencia Ficción"Yanlış bir program yazmak doğru bir programı anlamaktan daha kolaydır."