String tipini kullanmak için "string" isimli kütüphaneye ihtiyacımız var. Biz string tipinde kelimeleri saklıyoruz. Bunlar sadece kelimeler olmaya bilir örnek olarak "fdred", "regf34dfs", "4631".
Bazen char ve string-in bir çok fakları var. Bunlardan biriside stringde iki tırnak işaresi kullanılırken("example"), char-da yalnız bir tırnak('e') kullanılıyor. String char-ların birleşiminden yaranmış söyleye biliriz.
Stringde bilmemiz gereken bazı şeyler daha var. Örnek bir problem üzerinde bakalım.
Problem:
Girişte bir a string-i veriliyor. Sizden istenilen a string-nin sonuna "bye" ifadesini ekleyerek ekrana yazdırmak.Bu problemi çözmek çok kolay aslında.
Bu şekilde problemi çözmek mümkün. Ama biz bu problemi çözmenin daha farklı yolunu öğrenicez çünki bizim karşımıza çıkacak problemler bu kadar kolay olmaya bilir. Bunu yapmak için biz "+" işaresine baş vuruyoruz. Mesela "hello" + "bye" ifadesi saçma geliyor ola bilir ama bunun ceabını compiler "hellobye" olarak algılıyor. Yani bu problemdede aynısını yapa biliriz.
a = a + "bye" olarak yaza biliriz. Bunuda kısaltmak için a += "bye" yaza biliriz. Ayrıca şu şekilde bir şey yaza biliriz. string = string + string veya string = string + char veya string = char + char yazıla bilir.String = string + string
String = string + char
String = char + char
Son konumuz getline. Biz string-i girişe alırkan compiler boşlukları stringde görmek istemediği için kabul etmiyor. Yani ilk boşluğu gördüğü anda string-in dahil olmasını kesiyor. Ama getline sayesinde biz stringde sadece kelime değil bir metin tuta biliriz. getline-ın kullanımı oldukça basit. getline(cin, string-in ismi).
Şimdi getline olmadan girişe verelim.
Gördüğünüz gibi aradakı farklar belli oluyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
I learn c++
Ficțiune științifico-fantastică"Yanlış bir program yazmak doğru bir programı anlamaktan daha kolaydır."