Array ingilizceden massiv demek. Massiv belirtilen sayda rakamı saklamak için kullanılıyor. Örnek bir problem üzerinde bakalım.
Problem:
Girişe bir n rakamı veriliyor. Sonra, n adet rakam veriliyor. Ekrana sırayla n rakamın her birinin 2 katını yazdırmanız gerekiyor.
Bu problem loop bölümünde işlediğimiz bir probleme benziyor. O problemde n rakamın toplamını istiyordu ve biz her hangi bir massiv kullanmadık. Çünki gerek yoktu. Ama şimdi tüm rakamları kaydetmek için massive ihtiyacımız var. Çünki vu problemde rakamların hepsini birlikte değil ayrı ayrı istiyor. O zaman gelin massivi daha iyi anlayarak bu problemi çözelim. Massivin içinde rakamlar her hangi bir sıraya göre durmaz. Yani küçükden büyüğe veya büyükden küçüğe. Tabi massivi bu şekilde sıralamak mümkün ama bizim bunu kendimiz yapmamız gerekiyor. Neyse, massivin ilk kuralı içinde bulunacak rakamların sayısı önceden belirtiliyor. İkincisi ise massivdeki rakamlar numaralara göre sıralanıyor e bu sıralama 0-dan başlıyor. Mesela n rakamlı bir massivde numaralanma 0, 1 , 2 ... n-2, n-1. İsterseniz artık anlatmayı bırakıp gösterelim.
Burda önce n rakamı tanımlanmış ve girişde alınmış bundan sonra n rakamlı a isimli massiv int tipinde tanımlanmış. Dikkat: Massivin tipi içinde sağladığı değişkenlerin tipi demek. Yani int yerine string koyulsaydı, içinde rakamlar yerine kelimeler saklayacakdı. Dikkat ederseniz n kare parantezin içinde yazılmış. Bu compiler-a bunun bir massiv olduğunu anlatıyor ve içinde yazılan rakam massivin kaç karakter içerdiğini söylüyor.
Şimdi bu massivi kullanmayı öğrenelim. Yani bu rakamları nasıl girişe alırız. Şunu belirtmek isterimki massivdeki rakamların hepsi öncesinde rastgele olarak ayarlı. Girişe almak için döngü kullanıyoruz.
Bu kodda for döngüsü sayesinde rakamlar sırayla massive dahil olunuyor. Dikkat: Loop-un içindeki i değişkeni 0 dan başlıyor ve n-1 de bitiyor. Bunun sebebi massivin numaralanma şekli. Ayrıca burda i-e "index" deniliyor.
Şimdi bunları öğrendiğimize göre problemimizin cevabını yazalım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
I learn c++
Bilim Kurgu"Yanlış bir program yazmak doğru bir programı anlamaktan daha kolaydır."