𝐂𝐇𝐀𝐏𝐓𝐄𝐑 𝟐

74 7 1
                                    


Tengku Asyraf iya menjeling sedikit ke arah gadis yang sedang berdiri tidak jauh daripada meja kerjanya itu, lalu iya memandang ke arah muka gadis itu.

" Kau " ujar Tengku Asyraf sambil tangannya sedang menunjuk ke arah Tengku Adelia yang sedang menunduk itu.

" Ye saya ada masalah ke cik, ke encik yang ada masalah sekarang ni dengan saya " balas Tengku Adelia dengan selambanya lalu iya dengan beraninya cuba menikam anak mata milik Tengku Asyraf itu .

" Wah-wah kau , kau dah langgar aku tadi sampai baju yang baru je aku beli dah kotor, lepas tu kau boleh tanya aku lagi aku ada masalah ke apa, ye aku ada masalah dengan kau " ujar Tengku Asyraf dingin lalu iya menjeling ke arah Tengku Adelia.

" Encik yang ada masalah dengan saya kan, bukannya saya yang ada masalah dengan encik so not is my problem  " ujar selamba Tengku Adelia lalu iya memandang ke arah tingkap yang terbukak di bilik Tengku Asyraf itu.

" Kau datang sini nak interview kerja kan " tanya Tengku Asyraf lalu fail peribadi Tengku Adelia di semak dengan teliti sekali olehnya satu persatu.

" Tak lah saya datang sini sebab nak tanya kedai makan dekat area mana paling sedap ye encik mesti tahu kan " sindir Tengku Adelia sinis lalu iya menjeling ke arah Tengku Asyraf menyampah betul lah .

" Hahaha kau memang lawak aku boleh bagi kau lima bintang, kau duduk sekarang nonsense betul lah kau ni " ujar Tengku Asyraf dingin, tanganya menunjuk ke arah kerusi yang berada di hadapan mejanya itu.

" Sebab apa kau nak kerja dekat syarikat aku ni ha " tanya Tengku Asyraf lalu iya membaca maklumat yang terkandung dalam fail peribadi milik Tengku Adelia itu, silih berganti iya memandang ke arah wajah Tengku Adelia kemudian ke arah fail itu semula.

" Sebab tak nak jadi beban keluarga encik sebab tu nak kerja senang je alasan dia " jawab Tengku Adelia selamba lalu iya meletakkan tanganya di atas meja.

" Bagus aku suka orang yang tak bergantung dengan duit mak bapa je kerjanya " balas Tengku Asyraf lalu iya senyum sinis ke arah Tengku Adelia.

" Ok kau boleh memperkenalkan diri kau dekat aku sekarang " ujar Tengku Asyraf lalu iya menuliskan sesuatu ke dalam note book miliknya itu.

" Dalam tu kan dah ada maklumat diri saya, saya kena kenalkan diri jugak ke, dalam tu kan dah ada, dah lah tak payah lah nak membazirkan air liur saya ni nak bercakap " ujar Tengku Adelia sinis iya menyilangkan tangannya ke dadanya .

" Kau nak kerja ke tak nak ni, aku banyak je lagi orang yang nak kerja dekat company aku ni tau perempuan  " ujar Tengku Asyraf lalu keningnya terangkat sebelah.

" Ye lah ye nama saya Adelia syasrina saya berumur 24 tahun saya berlulusan degree baru je habis " balas Tengku Adelia dengan terpaksanya.

" lagi " tanya Tengku Asyraf lagi lalu iya memandang ke arah wajah Tengku Adelia dengan tajam sekali.

" Dah tu je lah " ujar Tengku Adelia lalu iya membuat muka sambil memandang ke arah Tengku Asyraf, aku harap sangat tak dapat kerja dekat sini lah .

" Ok so kau nak aku panggil kau nama apa " tanya Tengku Asyraf. Ye lah tak kan nak panggil makcik bedah pulak kan dekat sini.

" Awak boleh panggil Adelia or syasrina " balas Tengku Adelia iya memandang ke arah anak mata berwarna Hazel milik Tengku Asyraf itu. Ingat cantik ke apa mata macam tu, tapi memang cantik pun.

" Kalau aku tak nak panggil kau dengan panggilan Adelia or syasrina tu macam mana " tanya Tengku Asyraf. Habits kau nak panggil sayang ke macam mana.

" Habis kalau bukan Adelia or syasrina nak panggil apa sayang baby eh kau dah jauh sangat dah ni lia " omel Tengku Adelia sendiri kepalanya di galingkan.

𝐓𝐇𝐄 𝐒𝐖𝐄𝐄𝐓 𝐇𝐔𝐒𝐁𝐀𝐍𝐃 (𝐇𝐈𝐀𝐓𝐔𝐒) Where stories live. Discover now