Ctisss.
Daniel melepaskan tiga bom asap itu ke arah yang lain.
Dan langsung, Rayyan, Kriss, Daniel dan Adya langsung berlari meninggalkan mereka semua.
Naik kereta yang dibawa Kriss tadi.
"Nak gi mana ni Kriss?"tanya Adya.
"Ha aku pun tak tahu, yang aku tahu kita blah dulu"ucap Kriss melajukan kereta yang dipandu nya.
"Cuba cari tempat bersembunyi macam ermm.. ha! Hotel!"ucap Rayyan.
"Wokey!"ucap Kriss pergi ke tempat yang dikatakan Rayyan.
Sedangkan di tempat lain, keluarga Jack dan lima mafia itu berperang dengan tiga mafia lain.
Ambil masa yang agak lama untuk menghapuskan tiga mafia itu, mereka tidak mau manusia seperti tiga mafia itu menghirup udara bumi ini lagi.
"Benar-benar mengecewakan"ucap Rehan lalu pergi dari kawasan itu.
Rehan melihat ke arah rizka dan Reza, mereka kelihatan penat.
"Riz.. Rez.. kalian okey?"tanya Rehan.
"Ngak papa, mana adek?"tanya Reza.
Langsung semua orang mencari keberadaan empat anak kecil itu.
Deg..
Hanya terdengar bunyi burung yang berterbangan di atas langit.
"Lacak keberadaan Rayyan Valen" ucap Ric.
"Lah kok gw? Yang jago hacker itu Aska sama Ken"ucap Valen tidak terima, hey bahkan melihat laptop sahaja matanya terasa sakit.
"Ngak udah basa basi, cepat cari Prince kecil itu, ohh bukan Prince kecil itu sahaja. Cari sekali dengan teman Prince kecil"ucap Jack menengah.
"Baik tuan/daddy"ucap mereka semua.
*
*
*
*
*
Kriss membuka pintu bilik hotel, Adya, Daniel dan Rayyan pun masuk ke dalam.Mereka nak rehat, lelah mungkin main kejar-kejaran sampai ke Russian.
"Ray"panggil Daniel.
"Apa?"
"Russia ray.. tempat pertama kali kau Kene culik dengan lima mafia kejam tu"ucap Daniel.
"Aku pernah datang Russia?"tanya Rayyan.
"Iya, mungkin ingatan kau akan kembali tidak lama lagi"ucap Daniel melemparkan Satu tin air gas ke arah Rayyan.
Rayyan menangkap tin air itu dengan lekas.
"Aku tak rasa tempat ni selamat" ucap Kriss.
"Kenapa?"tanya Adya.
"Yelah, tiga mafia tu dah mati. Sekarang ni tinggal kita berempat. Aku tengok keluarga Rayyan pun nampak macam nak tangkap kita.. aku takut tengok tatapan abang Rayyan. Seram.."cicit Kriss.
"Yang mana?"
"Tak silap aku namanya ermm.. ahh bang Reza tak silap aku sih"ucap Daniel
"Iya aku pun sebenarnya takut di tatap sama bang rizka.. kok bisa ya jadi seseram itu ya?"ucap Adya mencerna kembali wajah rizka yang menakutkan itu.
"Hah? Kalian juga? Gw takut sama bang Rehan"ucap Kriss..
"Aneh kalian, baru di tatap dikit udah gengsi. Gw ini di tatap sama lima mafia gila, untung keluarga gw mafia baik"ucap Rayyan santai.
Kriss Adya dan Daniel mengernyit takut menatap ke arah Rayyan.
Apa?
Abang-abang Rayyan adalah mafia juga?
"A-abang lo mafia?"tanya Daniel was-was.
"Di ingatan gw.. abang-abang gw adalah mafia sama dengan lima mafia yang culik gw"ucap Rayyan cuba mengingat peristiwa dahulu.
"Ma-maksud nya kita udah termaksud ke dalam dunia ma-mafia kayak ra-rayyan"gugup Daniel perlahan jatuh ke atas lantai.
Tak dipikirin Kriss dan Adya merasa kan hal yang sama seperti Daniel.
Rayyan sih hanya okey aja, sikit aja udah takut.
"Ngak usah takut Napa sih, kita sama-sama lari dari mereka. Apa susah"ucap Rayyan santai dan dapat banyak bantal terbang di kepalanya.
Aduhh!
"Lo pikir gw kayak elo! Gw ni lemah tau!"marah Daniel.
"Entah! Kita orang tak kuat mental kek lo, boleh ah berlagak cakap macam tu!"marah juga Adya.
"Ok ok dah dah, mati juga anak orang korang berdua kerjakan"ucap Kriss menguraikan pertengkaran kecil.
"Esok pagi kita akan ke Amerika, sudah cukup kekacauan yang berlaku di Malaysia dan Russia. Kita Kene balik ke Amerika"sambung Kriss.
Adya, Daniel dan Rayyan mengangguk lesu.
(Kriss x Rehan)
(Daniel x Reza)
(Adya x Rizka)*
*
*
*
*
"Udah jumpa belum?"tanya Ric yang melihat Aska dan Ken berkepit dengan laptop mereka berdua."Mereka berempat ada di hotel, tak jauh dari sini"ucap Aska.
Yang lain tersenyum tipis Mendengar itu.
"Ayoh cepat kesana sebelum Prince kecil kita melakukan hal yang tak sepatutnya"ucap Rizka dan yang lain mengangguk setuju.
Singkat cerita, sampainya di tepat tujuan. Valen dan Ric melihat satu pintu yang berada di depan mereka.
Di dalam sana ada sang empuk yang tengah tertidur lena, mereka tau karena mereka mengecek CCTV di sini.
Mereka menggunakan card cadangan untuk membuka pintu, mereka tidak mau membangunkan empat sang empuk yang tertidur lena di atas katil.
Rizka mengambil Adya, Rehan mengambil Kriss dan Reza mengambil Daniel.
Rayyan pula berada di gendongan Elvis, Elvis menatap lekat wajah Rayyan lalu mengecup pipi chubby Rayyan.
Abang Rayyan tidak kisah, yang penting sang empuk mereka berada di dalam genggaman mereka.
"Nakal"bisik Rehan tepat di telinga Kriss, lalu mencium singkat bibir Kriss..
"Ermmm..' Kriss menggeliat tidak suka dan perlahan membuka matanya.
Rehan yang perasan Kriss membuka mata. Perlahan mengusap pipi Kriss.
"Usah bangun, sayang?" Senyum sinis Rehan.
Kriss yang sudah mengumpulkan semua kesedarannya dengan cepat menolak tubuh Rehan.
Kriss melihat sekeliling dan matanya terbuka luas.
"Anjirr! Kalian bangun cepetan- mhmpp!" Rehan dengan cepat menutup mulut Kriss dan mengelus lembut rambut Kriss.
"Shh diam baby~ jangan teriak.. mau hukuman?" Senyum Rehan dengan Seringai jahatnya.
Kriss menggeleng laju dan berhenti memberontak dalam pelukan Rehan
Sedangkan di tempat Rayyan, Elvis menggendong Rayyan dan berjalan ke sebuah kereta berwarna hitam.
Perlahan Elvis membaringkan Rayyan di set belakang.
Elvis berjalan untuk duduk di set depan dan memandu kereta.
Maaf ye sebab dah lama tak up.
Atau memang tak up langsung.
YOU ARE READING
Five Posesif Mafia
RandomRayyan Adelio Jackson, seorang pelajar di Academy Elite 1, seorang pelajar yang baik dan mendengar nasihat, namun tidak dengan perkejaannya yang menjadi ejen rahsia negara. Rayyan menjadi buruan mafia dikeranakan kerjanya, hidup dia jadi semakin ber...