Qalif Hazrel dipanggil oleh mamanya untuk makan malam di rumah keluarga.ada perkara penting katanya mau diberitahu kepadanya.dia membantu kereta bmwnya dengan kelajuan maksimum untuk sampai awal.
Puan Sri Erma menyambut kedatangan anak sulungnya.hazrel menyalami mamanya dan mengikuti langkah mamanya ke ruang tamu.dia ruang tamu dipenuhi tetamu-tetamu yang dia tidak kenali.
''macam ini,mama dan keluarga dara maisarah nak satukan kamu dan dara,kamu pun bukannya muda lagi.jadi apa kata kamu?",.soalan mamanya membuatkan hazrel diam dan marah.mamanya tahu dia mencintai arwah isterinya.
''mama kenapa tak bincang dulu dengan haz?sekarang tetamu-tetamu ini ada macam mana haz nak tolak?",.hazrel kecewa dengan tindakan mamanya.puan sri erma berasa bersalah kerana terburu-buru dengan tindakan sendiri.
Semua tetamu sudah beredar.puan sri erma mendekati anaknya yang sedang termenung di laman rumah mewah mereka.
''mama minta maaf sebab ketepikan perasan hazrel.mama cuma nak cucu dan nak tengok kamu hidup bahagia macam dulu.mesti arwah pun nak haz bahagia!",.pujuknya.hazrel memandang mamanya dengan hati yang sedih.
''tiada orang yang boleh gantikan posisi Nuha ma,tapi kalau itu yang membuatkan mama happy,haz terima.tapi tak janji boleh cintai wanita lain macam mana haz cintakan Nuha!",.hazrel memberi keizinan pada mamanya.dia tak nak mamanya terluka mahupun sedih kerana sejak papanya meninggal dunia,hanya mamanya lah tempat pergantungan yang dia ada.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dara tidak sangka diusia 25 tahun dia telah dinikahkan dengan lelaki yang dia sendiri tidak kenal.demi menjaga perasan kedua ibu bapa dia sanggup rela lepaskan masa depannya.majlis perkahwinan mereka berjalan secara ringkas sahaja.dia baru tahu nama suaminya itu qalif hazrel.sepertinya dia pernah dengar nama ini dulu.
Hazrel tak de mood dan tak mahu peduli isteri baharunya.ini semua hanya untuk mamanya dia lakukan.dia membawa dara kasih ke rumah yang dia beli untuk arwah,namun kini bakal diduduki wanita lain.
Dara kasih perasan,dari waktu akad nikah sampai sekarang mereka masih tidak berbual.dan dia dapat rasakan yang hidupnya akan menghadapi masalah.itu yang dia merasakan.
YOU ARE READING
DENDAM SANG SUAMI
RomanceQalif Hazrel tidak dapat menerima kematian isteri pertamanya.isterinya nuha Maisarah dibunuh dengan kejam dan masih jadi tanda tanya siapa pembunuhnya.qalif hazrel tekad mencari pembunuh itu sampai ke lubang cacing. Dan dia berkahwin buat kali kedua...