Waktu malam sudah tiba, si Fayyadh pun dah pulang. Katanya ada kerja sedikit dekat rumahnya itu, entah apa la kerjanya. Fayona terus memasuki biliknya kemudian melepaskan tudungnya yang terlilit dikepalanya itu. Dia baring di kasurnya kemudian membuka telefon 14 pro maxnya itu lalu membuka aplikasi 'Whatsapp' untuk massage kawan-kawannya itu.
4SLAY BESTIES😻🫰🏻 ( aryan not allowed )
"hi guys!"
Aryan
"mende kau? Tetiba baik je, selalunye garang"Ratna
"Ish kau ni jahat la! hi too Fayona!"Nad
"Hi Fayona! Ape cite??""Aku nak bagitau something ni... 2 minggu lagi aku akan kahwin.. benda ni aku keep secret lama juga la dari korang... maaf sesangat..."
Aryan
"Nah gurl seriously!? Omg kau dah jadi bini orangg! So aku akan jadi slay uncle la nanti!? Oh my gosh!"Nad
"Woi mamat pondan! Dia belum kahwin la! Btw congrats gurlyy! Dah nak jadi bini orang dah kamu Fayona 🥹"Ratna
"Congrats Fayona! Semoga lelaki tu treat kau elok-elok tau! Jangan lupa jemput kitaorang!""Okey thank you korang🥹 , love sesangat! Except aryan."
Aryan
"Oh my gosh! Kit heartnye hmm... aku tahu la korang tak sayang aku, name group ni pun hm...""HAHAHA, xpe nanti nad tolong kasi kesayangan dia dekat kau! Confirm tiap hari kau akan blushing"
Aryan
"Hah? Mendenye, takde ii aku takkan blushinglah! ( menipu )"Ratna
"Kantoi kau suka nad! Ayokk!"Nad
"Hah? Ape ii? What?""Ada orang tu suka kau lah! Tapi taknak mengaku! HAHAHA"
Aryan
"ARGHH MANA ADA!"Fayona dan kawan-kawannya kemudian gelak sampai tak ingat dunia apabila Aryan tidak mahu mengaku apabila dia menyukai Nad, dia punya tahap gengsi tu jangan cakap lah. Kena tunggu orang confess dulu baru gengsinya hilang.Sebenarnya Aryan ni gentle aje, cumanye dia punya pondan tu dekat orang terdekat aje, macam dekat diaorang bertiga lah haha, kalau tak memang orang lain dia akan side eyes dari atas sampai kebawah.
Fayona kemudian menelfon lagi seseorang untuk berjumpa ditaman, katanya hal penting, hm taktahu la. Sesampainya ditaman tersebut, Kelihatan ada seseorang perempuan yang berpakaian biasa, sedang berdiri ditaman itu sedang menunggu seseorang.
"Syah right?"
"Erm yeah, Fayona?"
"Yup. Nice to meet you, dah lama dah kita tak berjumpa ya since dua-dua orang busy hehe"Kata Fayona sambil senyum manis kepada Syah.
"HAHAHA itu laaa, tapi nasib la masing-masing ada time untuk nak berjumpa! So, benda apa yang Fayona nak cakap tu? Is that important?"
Fayona diam seketika sambil menghela nafas yang dalam kemudian dia melihat kearah anak matanya.
"Fayona tak lama lagi nak kahwin dah... And... Fayona minta maaf sangat-sangat kalau ada 'mistake' Fayona pernah buat dekat Syah...Fayona ajak jumpa depan-depan pun sebab nak bagi ni..." Kemudian Fayona keluarkan satu beg kertas dan kemudian beri kepada Syah.
"Apa ni?" Kata Syah kemudian mengambil beg kertas tersebut dengan muka yang keheranan.
"Dalam tu ada beberapa hadiah, sebab Fayona tahu birthday Syah tak lama lagi kan? Jadi Fayona bagi siap-siap hehe"
Kemudian Syah diam membeku seketika dengan muka yang tidak percaya apabila dia melihat didalam beg kertas tersebut, ternyata didalam itu ada perfume Louis Vuitton Myraid. Ya, perfume itu amat mahal sehingga Syah tidak mampu berkata-kata. Dia kemudian memeluk tubuh Fayona kuat sambil menggengam beg plastik tersebut.
"Thank you sangat! A-aku... aku taktahu nak cakap apa dah!"
"Takpe la... ni pun hadiah sebab kau selalu tolong aku..."
Kemudian Syah melepaskan pelukan tersebut dan dia mengucap terima kasih sebelum pulang ke rumahnnya.
Sesampainya Fayona dirumahnya dia seperti biasa dia sangkutkan tundungnya di tempat gantung tudung kemudian dia baring diatas katilnya.
"Agak-agak si Fayyadh buat apa eh? Aish rindu pula aku dekat dia..." dia kemudian melihat cincin tunangnya yang tersarung kemas dijarinya itu kemudian dia senyum secara tiba-tiba. Beberapa saat kemudian satu notification terkeluar di telefon bimbitnya dan itu adalah 'Fiance' ya itu adalah Fayyadh tunang Fayona. Tanpa membuang masa terus dia membuka notification tersebut.
Fiance
"Goodnight future wife"Fayona kemudian bangun dari tidurnya kemudian matanya terbeliak apabila melihat massage tersebut.
"Erm okey you too"
Fayona kemudian entah tiba-tiba menjerit di bantainya itu dan kemudian senyum tak henti-henti. Ya-Allah mimpi apa aku semalam!?
Tbc...