12 november 2023, 15:32
Ik omhels mijn moeder. Ze zegt dan opgewonden:" Lieverd! Welkom!" Ik glimlach en stap het huis binnen. Ze vraagt dan:" Hoe is het met je?" Ik zeg hierop met een grote glimlach op mijn gezicht:" Goed hoor! Met jou?" Ze knikt en zegt:" Ook! Ik ben zo blij dat je weer eens een keer langkomst en ..." Zo gaat ze door met praten. Ik heb het praten echt van mams. Niet dat het erg is, maar zij tettert pas echt door.
Uiteindelijk is het tien minuten later, voordat ik pas op de bank zit. Mijn oudere broer komt dadelijk ook. Mijn andere, jongere broertje zit boven te gamen. Je kan hem eigenlijk geen broertje meer noemen, want hij is al achttien jaar en al een stuk langer dan mij. Mijn moeder vraagt dan, nadat ze maar liefst 10 seconden niks heeft gezegd:" Wat lust je te drinken, lieverd?" Ik zeg hierop:" Thee alsjeblieft." Ze vraagt dan:" Weet je het zeker? We hebben ook chocolademelk in huis, je favoriete!"
Ik zucht en zeg dan:" Oké, doe mij dat maar!" Ze glimlacht en verdwijnt in de keuken. In die tijd, adem ik een keer goed door mijn neus en mond en kijk ik naar mijn oude vertrouwde woonkamer waar ook veel is gebeurd. Pap en mam wonen in een echt typisch Amsterdams huis. Pap houdt immers van die stijl en mam was stapelgek op mijn vader. Ik vind de stijl wel iets hebben, maar het is niet zo dat ik per se in zulke huizen wil wonen.
Mijn vader is nog op werk. Hij komt om vier uur alweer naar huis, dus ik zie hem ook nog. Hij was ook superblij toen ik belde dat ik langs zou komen. Ons gezin is nog steeds hecht met elkaar, ondanks dat ik en mijn broer Mel al uit huis zijn. Op dat moment, komt hij de woonkamer binnenlopen. Hij zegt vrolijk en opgewekt:" Mara! Je bent er al?" Ik knik en sta op om hem een knuffel te geven. Hij zegt dan:" Jou al eventjes niet meer gezien." Ik knik met een lachje en zeg met mijn tong naar buiten:" Ik ben niet iedere dag te vinden in de club."
Hij moet lachen en geeft me een por in mijn buik. Daarna laat hij me los en zegt hij:" Je bent gek, als je denkt dat ik daar nog steeds iedere dag naartoe ga." Ik moet lachen en zeg:" Ik heb nooit ontkent dat ik niet gek ben, maar hoe kom je überhaupt hierbinnen? Ik dacht dat pap en mam de sleutels hadden afgepakt sinds je dat ene hebt gedaan?" Hij moet lachen en zegt:" Rot op, ik heb ze weer teruggekregen, nadat ik honderd keer heb beloofd, om het nooit meer te doen." Ik moet lachen en zeg:" Neuken of?"
Hij zegt hierop:" Hier in huis." Ik glimlach en geef hem een schouderklopje, wanneer ik weer ga zitten. Mel vraagt dan:" Waar is onze andere dondersteen?" Ik zeg hierop:" Nog steeds aan het gamen." Hij rolt zijn ogen en zegt:" Nog steeds verslaafd." Ik knik lachend en geef hem een stootje. Mel zegt dan:" Nu we het toch over neuken hebben, al iemand gevonden?" Op dat moment, komt mam de woonkamer weer binnengelopen.
Zij zegt dan net zo opgewerkt, als toen ik binnenkwam:" Mel, ah jongen!" Zo geeft ze hem een kus op zijn wang. Dit vindt hij nog steeds vervelend. Dat vond hij al toen hij een tien jarig jongetje was. Mel zegt dan:" Hai mam. Hoe is het?" Ze zegt hierop:" Goed hoor! Met onze feestbeest?" Hij rolt zijn ogen en zegt:" Mam, kappen." Ik moet lachen en leg mijn hoofd op zijn schouder. Mel vraagt dan aan mij:" Ik wil nog antwoord op mijn vraag hè!" Ik zeg dan met een lachje:" Het antwoord is nee."
Mams vraagt dan:" Waarop?" Mel zegt met een te grote glimlach:" Of dat mevrouw naast mij al iemand heeft gevonden om de lakens in te duiken." Mijn moeder duwt gelijk haar handen op haar oren." Ik zeg dan:" Mel, je hebt haar voor eeuwig beschadigd met die beelden!" Mams zegt hierop:" Ja, Mel, ja." Hij en ik moeten dan gelijk lachen. Maar mams begint dan over de buren, zodat we niet hoeven te luisteren naar de seks verhalen van Mel en daar ben ik erg blij mee. Ik hoef dat namelijk echt niet te weten wat hij allemaal uitspookt.
Twintig minuten later, komt Mats naar beneden. Hij zegt met een glimlachje:" Heyy!" Ik glimlach en sta op om hem een omhelzing te geven. Ik heb Mats echt al een tijdje niet meer gezien. Hij glimlacht en vraagt dan:" En heb je het mee?" Ik knik met een lachje en loop weer naar de bank om iets uit mijn tas te pakken. Mams zegt dan afkeurend:" Is dat het eerste wat je aan je zus vraagt?" Hij knikt en gaat naast me op de bank zitten.
Ik geef hem de pillen en zeg:" Je kan ook een keer langskomen hè?" Mats knikt zuchtend en zeg:" Graag, ik heb er meer last van." Ik knik en pak mijn telefoon om te kijken wanneer ik tijd heb. Ik geef hem geen drugs ofzo hè, omdat ik hem pillen geef. Dat zou eerder Mel zijn die dat zou vragen. Het gaat om pillen voor autisme. Die heeft hij bij onze praktijk besteld en ik heb ze voor hem opgehaald.
Hij heeft heel veel last van zijn autisme. Door zijn autisme, ben ik gaan doen wat ik nu doe, omdat ik het wilde begrijpen. Hij is er stiekem ook heel blij mee. Nou goed, zo kletsen we gezellig met z'n viertjes in de woonkamer over de standaarddingetjes. Onze moeder is vooral aan het woord en dat vinden we allen niet heel erg. Ik geniet gewoon van de aanwezigheid van mijn broers en natuurlijk mijn moeder. Die mis je echt wel, als je alleen woont en niet in dezelfde provincie.
~ eventjes later
We zitten aan tafel met z'n vijven. Pap is ook thuisgekomen. Ik heb besloten om te blijven eten. Mam heeft haar traditionele lasagne gemaakt. Die is echt heel lekker. Ik schep soms wel eens vaker dan 2 keer op... Hij is echt heel lekker, het is gewoon erg. Maar mam is er erg blij mee. Ik weet dat ze zich hierdoor ook beter voelt, om mij zo te zien genieten. Ze straalt ook trots uit.
Tijdens eten ben ik voornamelijk aan het woord. Ik vertel over kerst en de kiekjes die ik eergisteren heb gemaakt in de stad. Ik moet ze straks ook laten zien aan ze. Dat willen ze heel graag. Ze zijn altijd heel benieuwd na mijn fotografiekunsten. En ik deel dat graag met ze.
Ook vertel ik wat ik van plan ben om te doen op vakantie. Ik heb al wat dingen die ik gepland heb. Vooral Mel is jaloers op wat ik allemaal ga doen. Ik ga hem hiermee sowieso pesten dat doet ie andersom ook bij mij. Hij stuurt altijd zoveel foto's, als hij met zijn vrienden op vakantie gaat naar de favoriete locaties van mij, dus dat ga ik ook doen. We pesten elkaar hier altijd mee. Maar nu kan ik dat al helemaal doen.
Nou goed, zo zitten we nog lekker te kletsen over dingen. Pap over de dingen die op zijn werk zijn gebeurd, die echt lachwekkend zijn om aan te horen. We zijn vooral veel aan het lachen over onze verhalen.
~ tijdje later
Ik zit op mijn bed een boek te lezen. Ik zit met mijn rug tegen de muur aan, zodat ik niet ingevouwen op bed zit. Zo lees ik nog een tijdje met een zacht schijnend lampje aan, want met een felle lamp is het niet zo fijn om zo laat nog te lezen. Het is net half twaalf geweest en dat is best laat, als je weet dat ik morgen gewoon weer vroeg mijn bed uit moet.
Zo besluit ik af te ronden om kwart voor twaalf. Ik kan gelukkig gelijk onder de dekens kruipen, want ik heb mijn tanden, ect al gepoetst. Mijn telefoon ligt aan het stroom en mijn wekker is al gezet. Zo ga ik in een fijne houding liggen en sluit ik mijn ogen. Dan probeer ik in slaap te vallen. Dat lukt gelukkig vrij snel en zo lig ik dan in een diepe, fijne slaap~
JE LEEST
Pijlen van Cupido 💘
RomanceMara is een dame met pit. Haar hart ligt bij lezen, reizen, fotografie en dansen. Ze komt uit hartje Amsterdam en is verhuisd naar Rotterdam voor haar ex. Daar leeft ze in een ruim appartement. Mara is al een jaar vrijgezel, als ze Matthy tegenkomt...