Elena
— Deci, ce s-a petrecut acum două săptămâni?
— O jumătate de milion.
— Elena, nu mă poți mitui să încetez cu aceste întrebări.
— Atunci întreabă-mă altceva.
Își înclină capul, parcă intrigat. Știu că nu este surprins, mă cunoaște prea bine. Altfel nu ar fi petrecut două ore pe săptămână în compania mea, încercând să mă ajute să mă eliberez de ceea ce mă blochează.
— Să îți reamintesc de ce ești aici. După înmormântarea de acum două săptămâni, te-ai schimbat complet. Și nu în bine. Dacă continui așa, cariera ta de detectiv se va încheia, îmi spune, bătându-și palmele ca și cum ar fi avut nisip pe ele. Nu vrei să te vindeci?
O altă întrebare stupidă. Reîncepem jocul de priviri. Își desface picioarele și se sprijină de genunchi, privindu-mă intens cu ochii lui căprui-auriu.
— Tatăl tău m-a sunat mai devreme. Mi-a spus că asta este a doua ta ieșire după mult timp.
— E asta o întrebare?
El ridică din umeri.
— Elena, nu e în natura ta să stai închisă în casă. Se pare că ai ieșit de două ori, și atunci ai venit la mine.
— Tot nu aud o întrebare.
— Mă așteptam să îmi răspunzi așa.
— Serios?
Șerban Alexandru râde nervos, primul semn că e pe punctul de a ceda. Aproape că izbucnesc în râs. E atât de previzibil încât mă distrează.
— De ce, Elena?
— De ce crezi că un om s-ar închide în casă, prietene? Îl întreb cu un ton plin de sarcasm. Tocmai a murit omul pe care l-am considerat un al doilea tată, nu ai idee cât de mult mă doare să știu că nu îl voi mai vedea. În plus, ești un psiholog de râsul lumii. Poți să-mi explici de ce am venit la tine?
— Îmi pare rău pentru pierderea ta, Elena. Înțeleg durerea și suferința pe care o simte cineva după o astfel de pierdere, îmi spune cu un ton aspru. Și faptul că ai venit la mine, este un semn că ai trecut printr-o experiență mult mai dureroasă, dar încă îți este teamă să vorbești despre asta.
— Șerban, spun, privindu-i pantofii care lovesc ritmic parchetul crem.
— Iată. Ai spus ceva din nou și am avut dreptate.
De data aceasta, cuvintele lui îmi atrag suficientă atenție încât să-l privesc din nou.
— La ce te referi?
— La faptul că atunci când ascunzi ceva sau este evident că minți, nu poți să privești persoana în ochi, Elena.
— Și ce vrei să auzi? Despre cum fostul meu iubit a încercat să mă violeze? Sau?
— A încercat sau a reușit? mă întreabă, sprâncenele lui negre și groase formând o încruntare.
— M-a așteptat și da, a reușit. M-a prins nepregătită. Dar dacă află cineva, îi spun, arătându-l cu degetul și cu o voce amenințătoare. Îți jur că nu vei avea nici un urmaș cât vei trăi pe acest pământ.
— De cât timp ne cunoaștem noi? mă întreabă, privindu-mă îngrijorat.
Nu vreau să îi fie milă de mine. Vreau să-l elimin pe acel nemernic care mi-a făcut asta, dar mai întâi trebuie să scap de toată durerea și suferința care mă macină și să găsesc un mod de a opri coșmarurile care mă urmăresc din acea seară. Trebuie să gândesc limpede pentru a-mi pune în aplicare planul de distrugere.
CITEȘTI
Pactul Răzbunării
Mistério / SuspenseDupă ce își pierde soția într-o misiune, 5 ani de zile mai târziu, mai suferă o pierdere care îl întoarce acasă. Observa că trecutul îi joacă feste, scoțându-i în cale o veche prietenă, pe care trebuie neapărat să o protejeze. Fiind șef la firma u...