Beginning: Kehidupan Kami

15.8K 108 5
                                    

         Ibu aku janda, walaupun bertudung ibuku tetap nampak sexy biarpun tak besar mana pun ibuku...kerna ibuku selalu mngenakan baju sexy dan sendat di rumah atas alasan panas katanya..tambahan pula dengan cutting badan 38-30-40 tu memang jadi kegilaan lelaki2 yang memandang nya..lagi2 jiran2 kami yang selalu pandang je ibu aku sampai tak lepas...kadang kala ibu aku buat tak tau je, tapi kadang ibu aku tegur juga "eh bang pandang apa tu lama2,juling pulak mata tu nanti..."
Seloroh ibuku sambil ketawa..

Aku sudah Tingkatan 5, dan setiap kali balik sekolah aku akan makan di rumah kawan baik aku dari kecil, hakim nama nya...rumah dia betul2 di belakang rumah ku...aku dan ibuku memang rapat dengan keluarga hakim, sampai tiap2 bulan mesti ibuku belikan barang dapur untuk family hakim sebab aku selalu makan di rumahnya...ye la, sebab ibuku sibuk bkerja di siang hari dan emak hakik pula surirumah, cuma ayah dan abang nya sahaja yang berkerja...so aku memang dari kecik pun main dekat rumah hakim je..kami pun 1 sekolah dan 1 kelas..

Ayah hakim pula security di bank sahaja, pakcik daud ni selalu usik ibuku dengan ayat2 lucah, tapi tak pernah sentuh pun ibu ku...dan ibuku pula tak mnganggap serius, kerna bagi dia hanya gurauan..aku bukan nak pasang telinga nak dengar perbualan orang tua2 ni, tapi kadang2 aku berada di situ..dan diorang bersembang pun tiada berlapik..

Dan hakim ni pun memang obsessed ngan ibuku sejak dari Tingkatan 2 lagi, sejak pandai melancap dan pandai tengok cerita blue...dia selalu kata padaku , yg ibuku ni sexy la, mantap la, montok la...tapi tu semua aku anggap lumrah anak muda macam kami ni...kadang kala, aku pun pandang ibuku mcm tu, sebab ibu bile di rumah memang akan slumber dia je cara bpakaian, kadang tukar baju pun tak tutup pintu,tidur pun sampai terselak sana sni, even aku ada di rumah sekalipun..
tapi aku masih lagi hormat pada ibuku..dah tak berani nak fikir lebih2.. sebab aku sayang ibu..

   Dan seperti biasa ,lepas balik dari sekolah...aku dan hakim mesti akan terus menuju rumah dia nak makan..
Sampai2 je di rumah hakim, aku nampak emak hakim yang pakai kain batik dah T-shirt shaja tengah terbaring meniarap depan TV sambil menjawab salam kami, dia berkata "kim,aiman, nak makan pergi amik sendiri kat dapur tu, mak dah siapkan bwah tudung saji...mak nak baring kejap, penat.... "

Dan kami serentak menjawab

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dan kami serentak menjawab.. "baik mak.."
Lalu kami terus pergi ke meja makan, dan makan...lepas je makan, hakim tukar je baju sekolah dan kami terus lepak rumah aku plak..dah jadi kebiasaan dah kami mcm tu, sejak dari kecil lagi...sampai emak hakim dan ibu aku pun dah tau rutin kami..
Sampai je rumah, kami lepak depan TV kat bawah, bilik ak dan bilik ibu di atas...bawah cuma bilik stor je
Dan Hakim berkata padaku ,"man...ko pergi lah mandi dlu, sebab aku ada amik CD baru ni dari bilik ayah aku.."
Lalu aku pun jawab okey je, sambil bangun naik atas nak tukar baju and nak mandi...hakim masa tu ada di bawah lagi...dah 10 mnit ak mandi, bila aku kluar dari bilik air je...aku nmpak hakim baru keluar dari bilik ibu aku...

Aku pun bertanya la dia "kau buat ape dalam bilik ibu..?" Lalu dia jawab
"Takde buat ape pun, saja je tgok2 sambil tunggu kau siap mandi..."
Dan lepas tu, aku pun siap pakai baju dan turun ke bawah bersama hakim...dah bukak CD blue yang hakim bawa tu..
Masa tu aku baring depan tv, hakim pula duduk di sofa belakang aku..so
Lepas separuh dari cerita tu jalan, aku toleh ke belakang, aku nampak hakim tengah kocok2 konek dia pakai spender perempuan dan 1 lagi dia letakkan di muka dia tengah sedap mencium bau spender tu dengan mata terpejam...dan ak percaya itu spender milik ibuku, sebab aku selalu nampak di ampaian....

AKU KESAYANGAN IBU..Where stories live. Discover now