[Ez a szövegrész a "Senki sem látja" című rövid történeten alapul. Ha érdekel, olvasd el, de minden benne található információ le lesz itt is írva]
Kémia óra. Az ember legjobb barátja. Csupa értelmetlen szó, amiket leírni kész szenvedés, meg tanulnivaló.
- Na, akkor most csapatokba rendeződve fogtok dolgozni.
Csapatokba?! Miért nem lehetne egyszerűen párokban? Akkor lehetne csak Gerébbel, 'oszt annyi, nem kéne a többiek drámáját hallgatni.
- Hármasával rendeződjetek!
Szuper.
- Minden csoport kapni fog egy témát, amiről a jegyzetek és a tankönyv alapján összegzést kell írni. Ezeket kérem beküldeni az osztálycsoportba, és ez alapján fogunk a jövő héten felelni.
Ez egyre jobb. Geréb gyorsan mellécsusszant.
- Gondolom, nem baj, ha mi együtt leszünk - súgta a szőkének. Az mosolyogva nézett barátjára, így tudatára adva válaszát. Látták, ahogyan vita folyik a többi Pál utcai között. Végül a mélyen tisztelt elnök úr drámaian felállt, hogy másik csapatot keressen. Nemecsek és Geréb együttesen imádkozott, hogy a szeretett elnökük inkább a Csengey-Wendauer vagy a Szebenics-Áts csapathoz álljon be harmadiknak, de sajnos nem ez történt. Boka egyértelműen hozzájuk sietett.
- Hát ez csúcs - gondolta Nemecsek - most legalább muszáj lesz neki valamennyire figyelnie rám, hiszen a nagy részét a tananyagnak nem tanulja meg az elmondása szerint... Ennek ellenére nagyon szeretnek a többiek tőle kérni tanácsot.
- Idejöhetek?
Ha a fiú nem a "barátja" lenne, Nemecsek azonnal rávágja, hogy nem, dolgozzon vele akinek két anyja van, nem is tanul, menjen át valaki máshoz, de ezt nem tehette meg. Így csak bólintott.
- Most, hogy lassan mindenki megtalálta a csoportját, kiosztom a témákat.
Minden asztalra egy kártyát dobott. Boka meg sem próbálta elolvasni, úgy sem értette volna. Nemecsek és Geréb gyorsan belekezdtek a füzeteik intenzív lapozgatásába, és az információk összeszedésébe.
- Én mit csináljak?
Nemecsek egy nem túl kedves nézéssel ajándékozta meg.
- Gondolom a legjobb megoldás az lenne, ha az elnök úr a jegyzeteiben kutakodna a témáról.
- Nincs jegyzetem.
- Ez esetben a tankönyvet tudom ajánlani.
Boka kissé meglepetten nézett rá, míg előhúzta a tankönyvét. Ő ugyan mit csinált rosszul? Nem érdekli a kémia, a szülei nyomták be, ezért nincs jegyzete sem. Kellett neki hozzájuk csatlakozni, így sem bír velük. A közlegény meg az áruló... Megérdemlik egymást. Mit is tettek ők, hogy nem érdemlik meg Nemecsek figyelmét?
Körübelül tíz perc alatt a páros két egész A4-es oldalnyi információt szedett össze a témával kapcsolatban, míg Boka az első paragrafust próbálta értelmezni a tankönyvben.
Nemecsek szó nélkül nyújtotta a lapot az elnök felé.
- Mit kezdjek vele?
- Szerintem próbáld meg értelmezni.
Nemecsek későn jött rá, hogy eléggé elszúrta.
- SZERINTEM pedig nem kéne így beszélned velem, ha nem akarsz...
- Mit, lefokozást? Én már közlegény vagyok, engem nincs hova... Ez az egész annyira gyerekes! Lassan egyetemre járunk, és még valami klubbot éltetünk? Nehogy már...
YOU ARE READING
A közlegénység átka
FanfictionEgy dolog rosszabb annál, hogy mindenért magadat okolod: Amikor igazad is van. Bár Nemecsek nem mondhatja, hogy könnyű az élete, lassan rájön, hogy másoknak is vannak dolgaik.