Ernő az órájára nézett. Hajnali négy. Még jó, hogy versenye van. Aludnia kellett volna, de az éppen nem jött össze. Most már nem fog aludni, az biztos. Legfeljebb leesik.
Összekészítette a dolgait. A fehér LeMieux nyeregalátét csomagolással együtt pihent az asztalon. A lovardavezető adta neki, bár az egész lovarda most ezt a márkát használta. Hogy a pénzt hogyan szerezték rá, az Ernő számára rejtély maradt.
Enni nem volt kedve. Tudta, hogy az edző ordítozna vele, ha megtudná, de Ernő valószínűsítette, hogy ez nem fog megtörténni.
...
Alig másfél órán belül az istállóban állt. Fél hatkor még nem sokan nyüzsögtek a bokszok mellett. Tulajdonképpen senki. A lovászok is csak hatra jönnek leghamarabb. Nemecsek egyetlen személyt látott saját magán kívül: Larát. A lány a a falnak nekidőlve állt. Kiengedett haja eltakarta arcát, de így is felismerhető volt Ernő számára. Léptei hangosnak tűntek az istálló csöndjében. Lara megrezzent. Kezével az arcához nyúlt, majd ellökte magát a faltól. Haja visszacsúszott, felfedve az arcát. Egy pillanatig tekintete nyugtalan volt, de lassan felvette a szokásos arckifejezését.
- Szia Ernő. Hogyhogy ilyen korán itt?
- Az igazi kérdés az az, hogy TE hogy kerülsz ide hamarabb, mint reggel fél hat? Mert gondolom, hogy nem csak most jöttél.
Lara sóhajtott.
- Az most mindegy. De te innen körübelül egy órára laksz, legjobb esetben is.
- Miért mindegy?
- Nem aludtál, mi?
Nemecsek kelletlenül bólintott.
- Valószínűsítem, hogy nem is ettél.
Ismét bólintott. A lány egy almát nyújtott felé. A fiú kénytelen-kelletlen elvette.
- Nem túl tartalmas reggeli, de legalább nem ájulsz le a lóról.
Nemecsek biccentett.
- Ernő, ha így haladsz, egy idő után lefordulsz a lóról, az meg eltapos...
- Az most nem is hangzik olyan rosszul... - mormogta Nemecsek.
- Tessék?
- Semmi.
Lara aggódva nézett barátjára. Ha a Pál utcaiakról van szó megint... Már neki elege volt mindből, pedig csak Ernő történeteiből ismerte őket.
- Adhatok egy tanácsot?
Ernő Lara szemébe nézett.
- Nem kell visszafognod magad. Ha már téged sem érdekel ez a "rendszer", miszerint közlegény vagy, mondjál amit akarsz.
...
- A díjlovas négyzetbe lép Szabó Lara, Ulysses nevű csődörével, a nap első versenyzője!
Nemecsek a pálya kerítésére támaszkodott. Az ő versenyszáma még messze van.
Magabiztosan beügettek a négyzetbe. A program simán ment.
YOU ARE READING
A közlegénység átka
FanfictionEgy dolog rosszabb annál, hogy mindenért magadat okolod: Amikor igazad is van. Bár Nemecsek nem mondhatja, hogy könnyű az élete, lassan rájön, hogy másoknak is vannak dolgaik.