CHAPTER 1

26 2 0
                                    

"Eh , lap lantai tu bersih-bersih !"

Tegur wanita 40an itu.

"Sheesh mop ada pun nak pakai kain , apalah ketinggalan zaman betul mak cik ni"

Rungut gadis itu di dalam hati. Kalau boleh ingin dia ambil kain kotor yang digunakan mengelap lantai itu untuk mengelap muka wanita yang berada di hadapannya itu.

"Ha! Dengar tu ? Kau patutnya berlatih cuci rumah  sebab itulah masa depan kau ! CLEANER"

Kata kakak tirinya , Lily .

Mata gadis yang bernama Aria Jonathan itu membulat . Sakit hatinya apabila dikatakan begitu. Dia tahu bahawa suatu hari ayahnya akan pulang dan menghalau keluarga tirinya itu.

"So? Kalau aku jadi cleaner pun kenapa , atleast kerja aku halal dan mendatangkan rezeki."

Jawab Aria dengan selamba .

"Kau ni!!----tok tok tok"

Tak sempat kakak tirinya menyambung ayat terdengar ketukan di pintu.

"Pergi bukak!"

Arah ibu tirinya .

Aria pun pergi membuka pintu (kuackk) bunyi pintu terbuka . Terlihat seorang lelaki yang berpakain kemas memegang sehelai kertas berdiri di hadapan pintu.

"Hi , encik ni siapa?"

Tanya Aria dengan penuh lemah lembut.

"Miss Aria Jonathan ada tinggal dekat sini tak?"

Tanya lelaki itu dengan sopan.

"Saya lah tu kenapa ye?"

Jawab Aria.

"Nenek awak Mrs Violet Jonathan telah memberi semua hartanya kepada awak iaitu sebanyak 5.6 juta ringgit"

Kata lelaki itu.

"HAH! Seriuslah? 5.6 juta ringgit ? Banyaknya!"

Kata Aria dengan nada tidak percaya .

"Yep betul dia juga telah memberi syarikatnya kepada awak iaitu syarikat Original Style "

Kata lelaki itu.

"Alhamdulillah ahirnya karma telah turun!"

Kata Aria sekuat hati .

4 bulan kemudian

Aria atau lebih dikenali sebagai Miss Aria Jonathan ,telah memecah rekod sebagai C.E.O atau pemilik syarikat termuda yang pernah ada dalam sejarah .

(clak clak clak)

Bunyi kasut tumit tinggi yang dipakai oleh Aria dihentak kelantai dengan keras. Dia sedang dalam perjalanan ke bilik manager .

(Kuack)

Bunyi pintu dibuka dengan kasar.

"Kenapa tak ketuk pintu du-"

Tidak sempat kata -katanya dihabiskan dia terkejut melihat Aria di depanya .

"Eh Miss kenapa ni? Kenapa tak panggil saya je takpayah Miss jalan jauh-jauh"

Kata lelaki bernama Anderson itu .

"Kenapa awak suka hati je release design baju baru takde tandatangan saya ?"

Kata Aria . Mahu sahaja dia menghalau lelaki itu tetapi dia cuba mengawal diri.

"Saya buat untuk kebaikan kita juga . Saya nampak syarikat sebelah banyak release design baru . Nanti kalah lah kita"

Kata Anderson .

"Kalau ye pun minta la tandatangan saya dulu!"

Kata Aria tegas.

"Sorry Miss"

Kata Anderson

"Sekali lagi awak buat macamtu saya takkan teragak-agak nak pecat awak "

Kata Aria dengan nada marah. Siapa yang tidak marah jika diperlakukan begitu oleh pekerja?

(Seminggu kemudian)

"Miss! Bangun Miss! Cepat! "

Kata asisstant Aria yang bernama Maya .

"Kenapa ni Maya?"

Kata Aria masih mamai. Dia masih lagi tidak mahu meninggalkan katil lembutnya itu.

"Baca ni!!"

Kata Maya tergesa-gesa.

"Apa?"

Kata Aria . Matanya membulat setelah melihat apa yang tercatat di laman web itu.

"Apadia?! Mereka kata kita nak tiru diorang? Diorang ni menempah maut ke?"

Kata Aria . Hatinya sedang terbakar. Kalau diikutkan hati mahu saja dia pergi dan bakar syarikat itu. Syarikat itu bernama RA Fashion .

"Reserve perjumpaan dengan owner . Bagitahu yang Aria Jonathan nak jumpa!"

Kata Aria.  Dia sudah mula berasa sakit hati.

(Satu jam kemudian)

Aria keluar dari kereta dengan wajah yang merah. Bukan merah kerana jatuh cinta tetapi merah kerana marah . Kereta Mercedes Benz yang dinaikinya tadi telah berlalu pergi mencari parking .

Bermulalah kisah perjumpaan Aria Jonathan dan  Rayyan Arashah

BERSAMBUNG~

Miss CinderellaWhere stories live. Discover now