Aria melihat jam di tangan 8.37 AM tertulis. Tekaknya meraung minta disimbah air. Lalu, Aria pergi ke kedai kopi berdekatan. Tulisan CHAGEE tertulis dengan besar dan cerah. Aria pergi ke kaunter untuk memesan air.
(Arash p.o.v)
Dia sedang beratur untuk memesan air . Ekor mata Arash ternampak gadis berambut panjang. 'Macam kenal budak ni.'
Kata Arash . Dia mengabaikan gadis itu."Umm Miss nak tulis nama apa?"
Tanya pekerja cina itu dengan sedikit loghat cina.
"Boleh tulis Aria "
Kata Aria sambil tersenyum.
Mata Arash membulat. Dia melihat wajah gadis itu. Sah, itu adalah Aria. Beberapa minit kemudian ketika air yang dipesan Aria siap dibuat . Ketika dia berpusing untuk pergi meja dia ternampak Arash.
"Eh jap. Kau lagi ? Kau ni stalk aku ke? Aku pergi Nike kau ada dekat situ. Aku pergi kedai kopi pun kau nak ikut? Is there anything about you original?"
Kata Aria . Tak mungkinlah jodoh jika asyik terserempak.
"Sebenarnya kau yang stalk aku kan"
Kata Arash tidak mahu mengalah.
"Whatever"
Kata Aria lalu pergi dari situ.
'Comel juga budak ni'
Kata Arash dalam hati tetapi cepat-cepat dia halau pergi. Tidak mungkin dia akan suka kepada musuh sendiri. Tetapi lebih banyak dia menghalau perasaan itu lebih banyak wajah Aria muncul di fikiranya.
(Beberapa bulan kemudian)
Aria terfikir tentang hari jadi rakannya, Ilman Irham. Mereka sudah berkawan sejak Aria baru sahaja mengambil alih syarikat neneknya. Aria membaca tarikh yang tertulis pada invitation card itu.
'18 haribulan 6 2024'
Aria membaca tarikh yang tertulis. Lalu dia membuka kedai pakaian secara online . Dia mencari baju yang sesuai dengan tema iaitu biru. Aria menaip warna tersebut di kedai pakaian online namun dia berhenti mencari pakaian kerana melihat seorang gadis berambut pendek hendak mengetuk pintunya .
'TOK TOK TOK'
Bunyi ketukan pintu bergema
"Miss~~ ohh Miss~~ buat apa tu?"
Tanya Maya. Dia sengaja je nak kacau bosnya itu.
"Takde buat apa-apa pun. Nak RM20 ? "
Kata Aria sambil menunjukkan not RM5 sebanyak 4 helai. Memanglah nilainya hanya RM20 tetapi dia sengaja hendak mengumpan .
"Nak! "
Kata Maya. perangainya sedikit kebudak-budakan kerana dimanja oleh ibu bapa angkatnya. Untunglah, mak ayah angkat orang kaya, setiap tahun beli kereta baharu.
"Tolong carikkan dress biru tapi nak yang kembang-kembang tau! Lepastu kasut putih ada glitter-glitter . Kalau nak upah laa. Kalau taknak.... awak kena buat juga."
Kata Aria dia sudah malas mencari dress yang sesuai dengan tema kerana banyak lagi perkara yang perlu dilakukan.
"Ok! Ada apa-apa lagi? Kasut nak tinggi ke rendah? Ada price range tak? Nak sampai sebelum tarikh?"
Tanya Maya bertalu-talu.
"Hei! Sabar sabar . Kasut nak tumit tinggi tapi nak yang tiang gemuk sikit tu. Lepastu price range jangan lebih RM1000.
Kalau boleh sampai sebelum 18 haribulan 6"Kata Aria menjawab soalan yang di tanya Maya. Memanglah dia orang kaya tetapi jika harganya melebih-lebih sangat macam membazir pula.
(Beberapa minggu kemudian)
Aria yang tertidur terkejut ketika pintu bilik di ketuk.
"Masuk!"
Kata Aria yang baru sedar. Terlihat kelibat seorang gadis berbaju lengan panjang berwarna putih masuk ke dalam biliknya. Aria tersenyum kerana dia tahu apa yang dinanti-nantikan telah tiba.
"Dah ada ke dressnya?"
Aria menyoal. Maya yang baru masuk menganggik dengan laju. Terlihat Ipad berjenama Apple dipegang Maya diberikan kepada Aria.
"Wahh! Cantinknya boleh la saya upah awak cari barang-barang lagi lepasni!"
Kata Aria puas hati. Terlihat Maya sedang tersipu-sipu malu. Wajahnya yang cantik membuatkan ramai lelaki suka padanya. Mata hazelnya memang cantik dan kulitnya yang putih melepak memang sedap mata memandang.
"Kalau cantik bagi lah lebih upah. Miss kan cantik, kaya lawa comel. Mesti semua tu akan lengkap kalau Miss bagi saga upah lebih"
Kata Maya . Dia sengaja mengelip matanya laju.
"Boleh laah. Nah! RM30"
Kata Aria sambil menghulur tiga keping not RM10.
(Beberapa minggu kemudian)
Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba. Aria sedang bersiap-siap memakai baju dan make up . Setelah siap Aria turun kebawah terlihat Maya memakai baju biru pendek dan lengan panjang.
Setelah memakai kasut Aria dan Maya menaiki kereta Mercedes Benz berwarna hitam itu."Miss nampak macam Cinderella harini!"
Kata Maya memuji.
"Ishh kamu ni. Ada pula cakap macam tu . "
Kata Aria malu dipuji.
"Betul.... Miss nampak cantik sangat.
Kata Maya. Aria hanya tersenyum. Sampai sahaja disitu driver Aria cepat-cepat turun lalu membuka pintu untuk Aria. Aria masuk ke dalam dewan . Terlihat semua mata sedang memandang kepada Aria.
"Ok!! Why don't we start the fun with some dance first?!!!"
Tanya DJ yang berada di atas pentas. Lalu semua orang menjerit menandakan setuju.
"Excuse me, excuse me."
Terdengar suara lelaki yang dia kenali .
"Hi! Long time no see!"
Kata Ilman tersenyum kepada kawannya yang sudah lama tidak dijumpa. Ilman kembali berjalan melalui ramai orang hanya untuk bertemu Aria.
"Ohhh.... There you are my Lady"
Kata Ilman cuba menawan hati Aria. Kelihatan ramai orang sudah mula menari kerana lagu sudah pun mula. Setelah beberapa bualan pendek Ilman mula menyatakan hajat sebenarnya.
"Aria... Would you be my Cinderella of the night? "
Tanya Ilman . Dia menghulur tangannya untuk disambut Aria.
"Why not?''
Kata Aria menyambut tangan Ilman dengan ketawa lembut. Mukanya sudah sedikit merah kerana malu. Mereka menari dengan gembira pada malam itu.
Tanpa diketahui ada seseorang sedang memandang. Arash melihat pasangan itu menari dengan bahagia. Tercipta satu rasa cemburu di sudut hatinya. Namun cepat-cepat dihalau pergi. Jika kawanya mahu hidup bahagia dengan Aria biarkanlah. Siapakah dia untuk melarang?
~BERSAMBUNG~
Sorry sangat tau I lambat post. I really got nothing in my head. So..... If you like the stories vote me..💖💖💗
YOU ARE READING
Miss Cinderella
Storie d'amorePerjumpaan mereka bermula dengan kemarahan. Adakah pengahiran mereka berakhir dengan cinta?