Donna Troy(Wondergirl,Darkstar,Troia)

4 0 0
                                    

İlk olarak brave and the bold #60 ta bir titan olarak karşımıza çıkmıştır.Donna,Dick,Wally,Garth ve Roy orjinal ve ilk titanlardı Donna ekibin tek kadın üyesi ve aynı zamanda en güçlü üyesiydi. Bundan dolayı her zaman diğerlerine nazaran daha özel bir yere sahip olmuştu.Köken hikayesi yıllar boyunca çok fazla kez değiştiği için kafa karışıklığına sebebiyet veren bir karakterdir kendisi.En bilindik hikayesi ailesini bir yangında kaybetmesinden sonra Wonder Woman'ın onu kız kardeşi olarak amazon adasına götürmesi ve orada kendisine Diana benzeri güçler verilmesidir.Gümüş çağda karakter gelişimini titans çizgi romanlarıyla gerçekleşmiştir who is wondergirl adlı hikayede Donna efsanevi titanların soyundan gelen Troia olarak adlandırılmıştır.Bu dönemlerde evli olduğu üniversite profesörü Terry Long'tan hamile kalan Donna doğacak olan çocuğunun şeytani kökenler taşıdığı ve gelecekte pek çok felakete sebep olacağını öğrendiği için güçlerinden vazgeçer ve çocuğu normal bir bebek olarak doğar ancak işler yine de yolunda gitmez Terry Donna'nin hayatının tehlikeli olduğu bahanesiyle ondan ayrılıp oğlunun velayetini almak ister.Çok sonralarda Donna Kyle'ın annesiyle tanışmaya Kaliforniya'ya gittiği esnada da bir araba kazasında hem oğlu Robert hem de eski eşi ölür.Güçleri olmadığı halde hala mücadelesine devam eden Donna sonralarda green lantern gibi bir uzay polis gücü olan darkstara katılır.Bu dönemde Kyle Rayner(green lantern) ile tanışırlar.Kyle psimon'un zihin kontrolü altındayken Donna'nın liderlik ettiği titans ekibine saldırır Donna onu durdurur ve titanlara katılmaya ikna eder böylece ikili arasında bir ilişki başlar pek çok kişi tarafından sevilen bir ilişki olmasına rağmen daha sonra ayrılırlar ne derler bilirsiniz doğru kişi yanlış zaman.Titans-Young Justice Graduation Day serisinde Donna gelecekten gelen bir süperman robotu tarafından öldürülür.(daha sonra aslında ölmediği tanrıların yanına getirildiği ortaya çıkar)

Return of Donna Troy adlı hikayede ise kozmik bir varlık olarak tasfir edilir ve geri dirilir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Return of Donna Troy adlı hikayede ise kozmik bir varlık olarak tasfir edilir ve geri dirilir.O dönem gelecekte olacak olayları bilmesi nedeniyle Dc'de sağlam yer tutan Donna Rann thanagar savaşı ve sonsuz kriz olaylarında dc nin güçlü karakterlerinden oluşan bir takım kurarak Alexander Luthor'un hain emellerini engellemeye çalışır.Titans rebirth 2017 serisinde Donna kendini Diana'nın yangından kurtardığı bir kız çocuğu sanmaktadır.Lakin Key olarakta bilinen kötü adamın titanlar ve akıl hocalarına kurduğu bir tuzakta Diana'nın yalan söylediği Donna'nın evrenleri feth etmek için yaratılmış bir silah olduğu gerçeğini ortaya çıkar Diana bunu Donna'dan saklamış ve ona sahte anılar vermiştir bu sayede daha iyi biri olabileceği bir titan olabileceğini düşünmüştür.Donna hayatının bir yalan üzerine kurulu olduğunu görünce yıkılır neyseki titan arkadaşları yanındadır ve bunu birlikte atlatmaya çalışırlar ama Troia gelecekten gelerek titanları yok etmeye çalışır.Böylece Donna gelecekte titanlara ihanet edip bir villiana dönüştüğünü öğrenmiş olur arkadaşlarının yardımıyla onu geldiği yere geri yollar.İçlerinden bir hain çıkması, Wally'nin savaş esnasında ölümden dönmesi ve titanların arkadaşlığı sebebiyle doğru kararlar veremediği gibi nedenlerden dolayı Justice League tarafından titanlara duyulan güven yıkılır.Batman Dick'ten takımı dağıtmasını ister iki takım arasında tansiyon yükselirken Donna'nın da teslim oluşuyla titanlar dağılır Ligde Donna'yı gözlem kulesinde gözetim altında tutmaya başlar.2023 te yazılan seride Dick Donna'yı önce Miss Martian Steel Beastboy ve Raven takımına liderlik etmeye sonra ise Cyborg,Beastboy,Starfire Raven ve Flash'den(wally) oluşan titan ekibine katılmaya ikna eder.Donna Troy bazen kanonu anlam ifade etmeye zorlayarak onu daha karmaşık hale getirdiğinizin ve bazen daha basit açıklamaların daha iyi olduğunu gösteren mükemmel bir örnektir.

Dc TitansHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin