Wally West(Flash)

3 0 0
                                    

İlk olarak the flash #101 sayısında 1959 yılında ortaya çıkmıştır.Kendisi üçüncü ve en hızlı Flash'tır ikinci Flash olan Barry Allen'in eşi İris West'in yeğenidir.En büyük hayali Flash ile tanışmak olan Wally'nin yolu bir gün Central City'e düşünce bu onu çok heyecanlandırır bu ziyarette İris'in nişanlısı Barry ile tanışan Wally başlarda onu sıkıcı bulur.Küçük çocuğu az çok tanıyan Barry onu laboratuvarına götürür ve küçük Wally'e kendisinin Flash olduğu gerçeğini itiraf eder.En büyük süper kahramanı ile tanışmanın getirdiği duygu karmaşası ile Wally ne yapacağını şaşırır ve Barry'i soru yağmuruna tutmaya başlar Barry onu flash yapan yıldırım olayını Wally'e anlatır,kendisininde süper güçlere sahip olmak istediğini söyleyen Wally bunun sadece milyonda bir ihtimal olduğu cevabını alır.Tabi kötü hava koşulları sadece Gotham'a özgü olmadığından,yola çıktıklarında yeterince bozuk olan hava onlara bir yıldırım ile cevap verir.Labarotuvara düşen yıldırım Wally'nin üstüne çeşitli kimyasalların dökülmesine ve bir sidekickin doğmasına neden olur.Böylece Barry ona Kid Flash adını verir ve ikisinin ortaklığı başlamış olur başlarda bundan İris'in bile haberi olmaz.Dayakçı ve tacizci bir baba ile umursamaz bir anneye sahip olan Wally, Barry'de bir baba figürü bulur zaman içinde Barry'i bulana kadar gerçek bir babasının olmadığını da itiraf eder.Wally West titansın kurucu üyelerindendir aynı zamanda Barry'nin öldüğü zamanlar çok uzun bir süre Justice League'de Flash olarak Barry'nin mirasını devam ettirmiştir.Kendisi Barry'nin aksine eğlenceli ve komik mizaçıyla dikkat çeker,DC'nin karanlık dönemlerinde hayranları gülümsetebilen tek karakterdir.Wally West akıl hocasının yerine geçen ilk sidekicktir...akıl hocasından daha fazla sevilen tek sidekick.Wally pek çok kişi için bir mentor görevi de görmüştür.Kyle Rayner evrende kalan tek Green Lantern iken ve ne yapması gerektiğini bile bilmezken onun yanında olan tek kişi Wally olmuştur.Kyle kız arkadaşının parçalanmış bedenini bulduğunda yine yanında olan ilk kişi Wally olmuştur.Kısacası eğer birine ihtiyaç duyarsanız,kötü bir zamandan geçiyorsanız,ölmek üzereyseniz orada olan kişi Wally'dir.Hem titanlar hemde Justice League arasında bir köprü görevi görmesiyle de önemli bir karakterdir umarım ne kadar özel ve kıymetli olduğunu anlatabilmişimdir.
Kendisi için en hızlı Flash demiştim ama bu tanım Wally'i tanımlamak için hiç bir zaman yeterli olmamıştır.Wally tüm çoklu evrenlerde ki en hızlı varlıktır bir keresinde ölümle yarışıp onu bile geçmiştir.Düşüncelerden,ışık hızından speed force'un kendisinden bile hızlıdır.Wally diğer speedsterların yapamadığı bir çok şeyi yapabilir bu konuda Barry ve diğerlerine ders vermişliği vardır. Yeteneklerinden biraz bahsedersek;Hız gücü sayesinde süper hızlarda düşünebilir ve konuşabilir,maddelerin içinden geçebilir,maddeleri patlatabilir,görünmez olabilir,uçabilir,boyutlar arası seyehat edebilir,kendisini süper hızlarda iyileştirebilir,sonsuz kütleli yumruklar atabilir öyleki superman ve wonder woman'a bir beyaz cüce yıldızının etki alanından daha güçlü yumruklarla vurmuştur. Moleküller üzerinde mutlak bir kontrole sahiptir onları istediği gibi titreştirebilir bu basit bir şey gibi görünse de aslında değeri bilinmeyen büyük bir yetenektir.Moleküller her şeyin bileşeninde bulunur ve hepsi kendi aralarında belirli bir frekansta titreşir,bu titreşimleri kontrol ederek bir şeyi aşırı derecelerde soğutma ya da ısıtabilme vb becerilerini gösterebilirsiniz.Bu da Wally'nin istediği zaman bir şeyleri dondurup,yakabileceği anlamına geliyor.O kadar yüksek hızlara ulaşabilir ki bu onu kas gücü olarak çok yüksek seviyelere taşır sonsuz kütleli yumruk olarakta ifade edilebilir;Hızının yarattığı kütleyle Beyaz cüce yıldızının çekim alanından kuvvetli yumruklar atabilir bu yeteneğiyle wonder woman superman gibi karakterlere üstünlük kurabilmiştir.Kollarıyla hortumlar oluşturabilir hatta uçabilir,vücudu her hız gücünü etkin hale getirdiğinde kinetik enerji ürettiğinden büyük enerji saldırıları da yapabilir geçmiş veya geleceğe canı istediği gibi gidip gelebilir bu da diğer speedsterlerın asla kolay bir şekilde yapamayacağı bir şeydir,Barry bile kozmik koşu bandına ihtiyaç duyar.Speed force ile bağı da diğer hız kullanıcılarına nazaran daha büyüktür,kendine hastır.Kostümünü hız gücüyle oluşturabilir zamanla bunu diğerlerine yapmayı da öğretir.Nesne ve kişilere çeşitli güçler verme yeteneğini de göstermiştir.Speed Force'a çekildiği zamanlarda bir dinazora süper hız verirken bir Dominetır'a antman gibi büyüme yeteneği vermiştir.Speed force'un kendisine verdiği bir aura enerji alanı vardır çoğu zaman bu sayede hız gücünü kullanırken çevreye zarar vermesine engel olur.Yine de hız gücünün zamanda ve uzayda kırılmalara,gerçekliğin ve zamanın bozulmasına,doğaüstü olaylara ve büyülerin yapısının bozulması gibi çok çeşitli facialara neden olduğu zamanlar vardır.Kendisi bir sezon mobius koltuğuna(oturan kişi evrende ki her bilgiye erişim sağlar ciddi manada her şey bir tanrı gibi) oturduğunda bir tanrı düzeyine gelmiştir.Kolktuktan kalktıktan sonra zamanı durdurma zamanı geri veya ileri sarma gibi becerilerileri de çok rahat bir şekilde göstermiştir.İşin aslı ne Dc'de ne de Marvel'da hız konusunda(varoluşun ötesinde ki karakterler dışıda) bırak Wally'den üstün olmayı yakınından geçebilecek bir karakter bile yoktur.Tatlı küçük hız canavarı...

Dc TitansHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin