Tuan, apabila orang kata Covid-19 yang melanda negara kita telah mengubah kehidupan kita hampir 100 peratus, saya terpaksa bersetuju. Kehidupan saya dan anak lelaki selepas Covid-19 ternyata cukup berbeza berbanding kehidupan kami sebelum berlakunya Covid-19.
Sebelum negara kita ditimpa pandemik Covid-19, anak saya bekerja di negeri lain yang sangat jauh dan jarang sangat dia pulang ke kampung menjenguk saya. Kebanyakan masa saya rasa sunyi sangat kerana hanya saya seorang duduk di rumah kampung manakala anak lelaki saya sibuk bekerja di sebuah bandar dalam negeri lain. Setiap tahun anak saya akan balik kampung ketika Hari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidiladha sahaja. Waktu Covid-19 melanda dan negara kita terpaksa melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang melarang sesiapa sahaja merentas negeri, anak saya tidak dapat balik kampung walaupun ketika hari raya. Bertambah sunyi dan sayu perasaan saya pada ketika itu.
Namun ketika PKP tamat melalui Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) pada 4 tahun yang lalu, anak lelaki kesayangan saya akhirnya pulang ke pangkuan saya. Ketika anak saya tiba di rumah kampung saya ini, kami berdua sama-sama menangis akibat terlalu gembira dapat bertemu kembali setelah melalui tempoh mencabar Covid-19.
Saya masih ingat lagi apabila saya dan anak saya berpelukan cukup lama melepaskan kerinduan yang terpendam. Anak saya memeluk saya dengan cukup erat dan tak henti-henti menyatakan kerinduannya pada saya. Saya pun membalas luahannya dengan ciuman yang penuh kasih sayang. Entah macam mana ciuman yang bersahaja melarat sampai ke ciuman bibir yang bernafsu dan akhirnya saya dan anak saya melakukan hubungan intim di atas katil dalam bilik tidur saya sendiri. Selepas lebih 20 tahun saya tidak disentuh lelaki, akhirnya saya tewas juga di tangan anak lelaki saya sendiri. Saya sepatutnya berasa geli tetapi anehnya saya rasa puas dan sangat bahagia. Lebih membahagiakan hati saya, anak saya pun rasa perkara yang sama.
Sungguh bahagia kalau perasaan sayang kita pada seseorang tidak bertepuk sebelah tangan. Orang kata biasalah kalau ibu dan anak saling sayang-menyayangi. Tapi kalau dah sampai 'bergusti' atas katil hampir setiap hari setiap kali ada peluang, saya sendiri pun rasa kasih sayang yang diperkatakan itu sangat luar biasa.
Sehingga kini saya masih menjalin hubungan intim dengan nak saya sendiri. Kasih sayang antara kami sangat kuat. Sukar bagi kami berdua untuk berpisah lagi. Anak saya tidak lagi bekerja di negeri lain. Dia kerja di kampung saya ini sahaja supaya setiap petang lepas balik kerja dia boleh balik peluk cium saya sampai puas sampai saya terbaring lelah dalam pelukannya. Susah untuk saya menang 'bergusti' di usia senja sebegini, namun saya tetap bahagia dapat menawan hati anak lelaki kesayangan saya dengan cara sebegini.
Masalahnya sekarang tuan, anak lelaki saya tidak lagi mahu memakai kondom ketika berhubungan intim dengan saya. Dia teringin sangat nak melakukan raw sex tanpa sebarang protection sementara saya masih belum mencecah usia 50 tahun dalam beberapa tahun akan datang. Maksudnya di sini, dia berniat nak cuba buat saya mengandung anak dia sebelum saya didatangi menopaus. Apa patut saya buat? (Maafkan saya terpaksa tulis kisah saya dengan sangat panjang sebelum bertanyakan soalan. Saya mahu tuan memberikan pandangan setelah mendengar kisah saya secara terperinci.)
JAWAPAN:
Terima kasih atas usaha puan untuk memberikan gambaran yang sangat jelas tentang hubungan puan dan anak lelaki puan dengan harapan saya akan memberikan pandangan yang terbaik untuk masa depan puan. Saya amat hargai kesungguhan puan dalam mendapatkan jawapan.
Puan yang dirahmati, sesungguhnya puan telah memperoleh satu hubungan yang sangat indah dan tidak ternilai dalam hubungan antara seorang ibu dan seorang anak lelaki. Puan telah mendapat kasih sayang yang puan dambakan selama ini daripada seorang lelaki. Beza puan dengan wanita lain adalah, puan telah berjaya mendapatkannya daripada seorang lelaki yang puan telah lama kenali sejak dia dilahirkan daripada rahim puan sendiri!
Puan tahu tentang dirinya sejak dia masih bayi. Puan sendiri telah menyaksikan bagaimana dia membesar dalam jagaan puan. Puan faham sangat tentang karekter dirinya. Puan hanya tertinggal beberapa tahun hidupnya ketika dia sedang sibuk mencari rezeki di negeri lain. Adakah puan risau tentang tahun-tahun dia tidak berada di depan mata puan? Adakah puan rasa pemergiannya buat seketika di negeri orang adalah sesuatu yang sia-sia? Tidak, puan. Sesungguhnya tahun-tahun dia hilang dari depan mata puan adalah ditakdirkan untuk membina kerinduan yang teramat dalam diri puan. Kerinduan ini penting untuk puan sedar bahawa anak puan adalah sangat berharga dalam hidup puan.
Jadi, apabila anak puan mempunyai perasaan sayang yang sama seperti puan sehingga akhirnya membawa kepada hubungan intim yang cukup istimewa, saya nasihatkan supaya puan turutilah kehendaknya. Sekiranya puan masih tidak mengizinkan dia untuk pancut dalam, saya khuatir anak puan akan merajuk dan akan meninggalkan puan jauh dari puan buat selama-lamanya.
Puan perlu ingat kembali bahawa puan sendiri kata rasa kasih dan sayang antara dia dan puan tidak bertepuk sebelah tangan. Untuk membuktikan bahawa kasih dan sayang puan adalah benar, puan harus mengikut kehendak anak puan. Seorang ibu yang menuruti kehendak anaknya kerana kasih sayang pasti akan lebih disayangi oleh anak lelakinya lebih daripada wanita-wanita lain yang mungkin wujud dalam hidupnya. Sekiranya puan izinkan anak puan untuk pancut dalam ketika berhubungan intim, saya percaya pasti rasa kasih dan sayang anak puan terhadap puan akan meningkat berkali-kali ganda berbanding sebelumnya.
Secara tidak langsung, puan juga akan mendidik anak kesayangan puan supaya menjadi seorang lelaki yang cukup layak menjadi seorang ayah yang baik untuk anak-anak puan sendiri pada masa hadapan. Jangan takut, jangan gusar, puan. Percayalah pada kuasa cinta.
YOU ARE READING
SOALAN LUAR KOTAK PARA IBU
Non-FictionAda sahaja masalah remeh yang dihadapi para ibu yang menjalin hubungan istimewa dengan anak lelaki mereka. Tak apa puan-puan, saya tolong jawab! AMARAN: BUKU INI TIDAK SESUAI UNTUK GOLONGAN BERUMUR BAWAH 18 TAHUN!