Sefenaz 18 yaşına basmıştı daha doğmadan kertildiğini ve Abehayran ile evleneceğini bilmiyordu. Kara kaşlı kürdü on üç yaşından beri dört gözle düğün günlerini bekliyordu hâlbuki.
Onlar, Mardin'in en ünlü iki düşman konağında yaşıyorlardı. Sefenaz alışveriş için çarşıya gitmişti fakat kara kaşlı yiğidi Abehayran'ın onu sıkıştıracağını bilmiyordu.
O gün çok keyifli bir sabah geçirmiştim Hanımanam öğleden sonra evdeki eksikleri ve kendim için elbise yani kumaş seçmem gerektiğini söylemişti.
Kumaşçıya girdiğimde yaradana kurban, güçlü mü güçlü, bıyıklı mı bıyıklı tam bir erkek gördüğümü hatırlıyorum...Ama onu görür görmez bayılmışım:(
Yiğidim hemen beni kucağına aldı ve haykırdı: Hayır!
Sonrasını hatırlamıyorum. Uyandığımda "iyi misin?" dedi parıl parıl gözleriyle... Tekrar süblimleştim resmen. Iyiyim dedim ve yattığım yerden kalktım. Burası neresiydi anlayamamıştım ama o çapkın bana su dolduruyordu ve çok çekici görünüyordu."N-n-neresi burası??" dedim parıldayan meraklı gözlerimle. Sonra bana verdiği suyu içtim o bana attığı bakışla ruhumu emerken...
"Merak etme güzelim. Sen yat dinlen" dedi ve göz kırptı. Etkilenmiştim ama belli etmemeliydim.Adeta basım göğe ermişti. Aşkım kabarıyordu. Ne diyeceğimi, ne yapacağımı bilemiyordum. Hemen baş kaldırdım. Tanımadığım yakışıklı bir adamın görkemli konağında kalmazdım! "Beni eve götür!" dedim bir hışımla.
"Şad ap!" dedi ama ben ne dediğini hiç anlamamıştım 🙁 "vat dedin gülüm?" dedim. Bana "seni burada yaşatacağım bebeğim" dedi. Çok mutlu olmuştum ama "ne diyorsun sen" diye çıkışmıştım. Sonuçta kendimi ağırdan satmam lazımdı.Birden beni bileğimden tuttu ve "sen benimsin" diye hırladı. Çok korkmuştum "B-bırak yha canım acıyo!" dedim ağlamaklı bir sesle. Gözlerinin rengi kehribar renginden koyu kızıla döndü. "T-tamam" dedim mecburen ama çok sinirlenmiştim. "Adın ne?" dedim ürkek ve titrek sesimle. "Ama çok korktum!" deyip ağlamaya başladım.
~Devam edecek
🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️🕳️