Chapter-1.5: Where It All Began

8 0 0
                                    


Two months and one week ago.

August 25th, 2034.

It was just another day in the cycle of life: people were born and passed away, cities buzzed with activity, the countryside offered its tranquil charm, and each day began anew. However, everything changed when news channels and social media platforms erupted with reports of a new virus spreading worldwide.

Everyone on social media had their own conspiracy theories, and numerous hashtags were trending, but one stood out: #Biowar.

Numerous news outlets around the world were ablaze with headlines discussing the situation

SOUTH KOREA: "긴급 소식: 이른 아침, 새로운 질병이 확산되고 있는 보고가 들어왔습니다. 환자 수가 점차 증가하고 있습니다. 소셜 미디어에서는 이것이 의도적인 행위의 결과일 수 있다는 추측이 돌고 있으며, 해시태그 #BIOWAR를 사용하고 있습니다. 그러나 이러한 주장은 확인되지 않았으며 불필요한 패닉을 유발할 수 있다는 점을 강조하는 것이 중요합니다. 우리는 신뢰할 수 있는 소스에서 정보를 얻고, 확인되지 않은 소문을 퍼뜨리지 말라고 대중에게 요청합니다. 저희 팀은 상황을 적극적으로 모니터링하고, 추가 정보가 나오면 업데이트를 제공할 것입니다."

JAPAN: "緊急ニュース:今朝早く,新しい病気が広がっているとの報告が出ました.患者数の増加が観察されています.ソーシャルメディアで広がっている憶測では,これが故意の行為の結果である可能性が示唆されています.ハッシュタグ #BIOWAR を使用しています.しかし,これらの主張は未検証であり,不必要なパニックを引き起こす可能性があることを強調することが重要です.私たちは,信頼できる情報源からの情報に依存し,未確認の噂を広めないように公衆に呼びかけます.私たちのチームは状況を積極的に監視しており,新しい情報が入手可能になると更新情報を提供します."

INDIA: "ताज़ा ख़बर: सुबह के पहले, एक नए बीमारी के फैलने की रिपोर्टें सामने आई हैं, जिसमें मरीजों की संख्या धीरे-धीरे बढ़ रही है। सोशल मीडिया पर एक विचार फैल रहा है कि यह इस तरह के किसी ठोस कार्य का परिणाम हो सकता है, हैशटैग #BIOWAR का उपयोग करके। हालांकि, यह महत्वपूर्ण है कि ये दावे सत्यापित नहीं हैं और अनावश्यक भय को बढ़ा सकते हैं। हम जनता से यह निवेदन करते हैं कि उन्हें विश्वसनीय स्रोतों से जानकारी प्राप्त करने और अप्रमाणित अफवाहें फैलाने से बचने का प्रयास करें। हमारी टीम स्थिति का सकारात्मक रूप से निगराना कर रही है और अधिक जानकारी मिलने पर अपडेट प्रदान करेगी।"

UGANDA: "Habari Muhimu: Alfajiri mapema, ripoti za ugonjwa mpya unaosambaa zimeibuka, huku idadi ya wagonjwa ikiongezeka taratibu. Kuna uvumi unaosambaa kwenye mitandao ya kijamii unaopendekeza kwamba hii inaweza kuwa matokeo ya kitendo cha makusudi, kwa kutumia lebo #BIOWAR. Hata hivyo, ni muhimu kusisitiza kwamba madai haya hayajathibitishwa na yanaweza kusababisha hofu isiyo ya lazima. Tunawaomba umma kutegemea taarifa kutoka kwa vyanzo vinavyoaminika na kujizuia kusambaza uvumi usiothibitishwa. Timu yetu inafuatilia kwa karibu hali hiyo na itatoa habari za ziada kadri zinavyopatikana."

UNDEAD : The zombie Apocalypse storyWhere stories live. Discover now