Jam menunjukkan pukul 4:00 pagi. Sudah beberapa jam aku berjalan dari rumah yunho ke rumah parents aku.
Aku terus menekan loceng rumah. Badan aku menggigil kesejukan sebab tengah hujan sekarang ni.
"Hayan, oh my god kenapa datang dalam keadaan macam ni? Mari masuk". Kata appa lalu aku pun masuk ke dalam rumah bersama bagasi aku.
"Sayang sayang wake up. Hayan balik rumah". Panggil appa dari bawah. Dia menyarungkan selimut pada badan aku.
Eomma turun ke bawah dan melihat keadaan aku dengan terkejut. Aku hanya tersenyum melihat mereka berdua.
"Hayan, eomma miss you so much. Kamu ada masalah ke? Yunho buat hal ke?". Tanya eomma. Aku hanya menggeleng. Appa terus memberikan hot coklat kepada aku.
"Tak ada apa eomma appa. Sebenarnya salah hayan sendiri juga sebab abaikan yunho". Balas aku yang menangis teresak-esak.
"Kenapa kamu cakap macam tu? Please tell us". Kata appa. Aku pun mula ceritakan segalanya.
"Sebenarnya hayan dengan yunho dah mula kerja part time. At the first place, semua Okayy je tapi sejak hayan busy dia mula berubah. Tak tahu lah nak cakap apa". Cerita aku. Eomma terus memeluk aku.
"Its okayyy eomma dengan appa kan ada. Esok kamu cuti kan? Rehat lah seharian ni. Mandi dulu nanti demam". Kata appa. Aku hanya akur lalu mandi untuk membersihkan diri.
Selepas mandi, aku pun mengambil baju tidur di almari. Nasib aku ada spare disini. Aku terus memakainya dan baring di atas katil. Lama-kelamaan aku pun tertidur.
Aku bangun pagi dan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri. Selepas itu, aku pun bersiap-siap untuk ke university sebab ada kelas tutorial.
Aku turun ke bawah dan melihat keadaan sekeliling rumah ini. Rindu betul aku dengan hayan, aku tak sepatutnya tampar dia. Bagus sangat yunho kau ikutkan perasaan.
Selepas sarapan, aku pun terus menaiki motor ke university. Setibanya di sana, ada seseorang tiba-tiba merangkul lengan aku. Tidak lain tidak bukan itu adalah dayoung.
"Im dayoung, what do you want? Kan aku dah kata jangan ganggu aku". Kata aku dengan perasaan marah. Dia masih mengikuti aku.
"Aww baby please give me a chance. Mana girlfriend you? Tak datang dengan dia ke?". Katanya dengan manja.
"No, sebab dia tak ada kelas harini. Kau pergi lah dayoung. I dont wanna be with you". Kata aku lagi lalu masuk ke dalam kelas.
Semasa kelas, aku kurang memberikan tumpuan sebab aku asyik terfikir pasal hayan. Aku berasa amat serba salah terhadapnya.
"Yunho yunho. Are you here?". Kata san hyung yang melambaikan tangannya kepada aku.
"Ahh maaf san. Aku tak perasan kau". Balas aku. Dia memandang aku pelik.
"Is there anything wrong between you and hayan?". Kata san. Aku hanya menggeleng.
"Mana ada. Aku Okayy je dengan dia. Tak payah risau lah". Kata aku lagi.
"Kau tipu. Ada something yang kau sorokkan daripada aku. Tak apa lepas kelas jumpa aku kat taman university". Kata san. Kelas pun berjalan seperti biasa.
Selepas habis kelas, aku dan san berjalan ke taman university seperti yang dijanjikan. Kami pun duduk di bangku yang disediakan.
"Haa cerita lah cepat". Kata san. Aku pun menarik nafas dahulu sebelum bercerita.
"Sebenarnya aku dengan hayan dah putus sebab salah aku juga cemburu tak tentu pasal jaemin hantar dia balik. Masa weekend pun dia kerja kan and tak dapat spend time sama-sama. Aku pula ikutkan perasaan sebab lempang dia. Haihh aku memang tak guna lah". Cerita aku lalu menyandarkan diri di bangku tu.
"Ohh macam tu rupanya. So, kau frust lah ni? Sebab kau serba salah?". Balas san. Aku hanya mengangguk.
"Okayy since aku tak pernah gaduh pun dengan haerin. The best solution is kau slow talk dengan dia. Aku pasti dia pun nak mintak maaf juga". Kata san. Betul juga apa dia cakap, disebabkan alasan yang bodoh kami berpisah.
"Alright i will try, thankss roommate". Ucap aku lalu memeluk san. Nasib ada member yang memahami.
IM DAYOUNG POV
Aku berada di belakang pokok taman university sambil mendengar perbualan san dan yunho. Baru aku tahu kenapa dia marah semacam.
"Disebabkan hayan dan yunho dah putus. So, this is my opportunity to make yunho fall in love with me, Just wait and see". Desis hati aku lalu balik ke rumah.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Stay With Me || Jeong Yunho
Fanfiction[ATEES SERIES] "He is the best thing that ever been mine"-Park Hayan- "I fell in love with a beautiful angel in my school"-Jeong Yunho- START: 5/4/2024 END: 21/4/2024 STATUS: COMPLETED ✅