Ο Καλπασμός

21 2 2
                                    

Ο Μιχαήλ Γαλανός κάλπαζε, με το αγαπημένο του άλογο Σπίριτ, ένα καθαρόαιμο ανδαλουσιανό άλογο με σκουρόχρωμη χαίτη, κατά μήκος της αμμώδους παραλίας του νησιού, με τα κατάμαυρα μαλλιά του, που άγγιζαν τους ώμους, να ανεμίζουν, και το πρόσωπό του να δροσίζεται από τη θαλασσινή αύρα. Προσπαθούσε να ξεκαθαρίσει τον νου του από κάθε αρνητική σκέψη απολαμβάνοντας τη διαδρομή καθώς το δειλινό άπλωνε στον ορίζοντα μία πανδαισία χρωμάτων μαγική, ονειρεμένη. Αριστερά του η ασημόχρυση θάλασσα και δεξιά του ο βράχος πάνω στον οποίο δεσπόζει αγέρωχο το «Αρχοντικόν» των Αποστόλου. Ένα επιβλητικό οίκημα του 18ου αιώνα χτισμένο στα πρότυπα κάστρων μεσαιωνικών. Στο βάθος πίσω από το αρχοντικό απλώνεται ένα καταπράσινο δάσος. Αισθανόταν τυχερός που βρισκόταν αυτό το αυγουστιάτικο δείλι σε αυτόν εδώ τον υπέροχο τόπο. 

Ήταν φιλοξενούμενος ο ίδιος και οι φίλοι του στο αρχοντικό της οικογένειας του Σιλβέριου Αποστόλου, απολαμβάνοντας ολιγοήμερες διακοπές μακριά από την πολύβουη Αθήνα. Ο Σιλβέριος, η Μάγια Βαλσάμη, ο Άγγελος Αναγνώστου και ο Μιχαήλ Γαλανός ήταν φίλοι καρδιακοί, αχώριστοι από τα σχολικά και φοιτητικά τους χρόνια. Οι κοινές παρέες τους, τους είχαν βγάλει και παρωνύμιο: «Οι τρεις Σωματοφύλακες και η Μάγια», τόσο δεμένοι ήταν. Ο Μιχαήλ ούτε που μπορούσε να καταλάβει πως ταίριαξαν μεταξύ τους τόσο διαφορετικοί χαρακτήρες. Αν και η επαγγελματική τους ενασχόληση αλλά και τα ενδιαφέροντά τους ήταν αλλιώτικα ένιωθαν μία ακατανίκητη δύναμη να τους ενώνει. Πολλές φορές το σκεφτόταν αυτό ο Μιχαήλ και, χαμογελώντας με ικανοποίηση, κατέληγε στο συμπέρασμα ότι η παρέα τους επιβεβαιώνει τον κανόνα που λέει ότι «τα ετερώνυμα έλκονται».

Ο Μιχαήλ Γαλανός είναι ένας νεαρός άνδρας γύρω στα είκοσι πέντε, ψηλός, μαύρα σπαστά μαλλιά μέχρι τους ώμους, μάτια γαλαζοπράσινα, γεροδεμένος, αθλητικός, γυμναστής στο επάγγελμα. Δεινός ιππέας και λάτρης των πολεμικών τεχνών. Τύπος ανέμελος, εξωστρεφής που έχει στο αίμα του την περιπέτεια. Του αρέσει η ροκ μουσική και ως μέλος ενός ερασιτεχνικού μουσικού συγκροτήματος παίζει ηλεκτρική κιθάρα και συνθέτει μουσική και στίχους. Δεν αποχωρίζεται τα μαύρα τζιν παντελόνια, τα λευκά oxford πουκάμισα και τα δερμάτινα μπουφάν του. Τη ροκ εμφάνιση του συμπληρώνει η Harley Davidson μοτοσυκλέτα του. 

Καθώς καλπάζει με τον Σπίριτ σκέφτεται πόσο ωραίο θα ήταν να είχε παρέα σε αυτόν τον, υπό καλπασμό, περίπατο τους αγαπημένους φίλους του για να μοιραστούν μαζί αυτή την υπέροχη διαδρομή στην παραλία που, αν και καλοκαίρι, είναι άδεια γιατί βρίσκεται καλά κρυμμένη από τους ενοχλητικούς παραθεριστές του Αυγούστου. Ένα δύσβατο μονοπάτι οδηγεί σε αυτήν γεγονός που κάνει την κατάβαση και την ανάβαση δύσκολη και περιπετειώδη, αλλά με τον Σπίριτ συνοδοιπόρο όλα είναι δυνατά. Όμως, τα δύο ξαδέλφια ο Άγγελος και η Μάγια δεν υπήρχε περίπτωση να τον ακολουθήσουν καθώς θεωρούν ότι η ιππασία είναι ένα «επικίνδυνο» σπορ. Το σκέπτεται και χαμογελά. Μόνο ο Σιλβέριος, ως λάτρης των σπορ, θα μπορούσε να τον συντροφέψει σε αυτή την «επικίνδυνη» περιπέτεια όπως την αποκαλεί η Μάγια υποστηριζόμενη από τον Άγγελο. Φιλόλογος η μία, Ιστορικός και Λαογράφος ο άλλος διαθέτουν τον ελεύθερο χρόνο τους σε αναγνώσεις και έρευνες. Η Μάγια λατρεύει τη λογοτεχνία και ιδιαίτερα τα μυθιστορήματα της Τζέιν Όστεν, τα οποία διαβάζει και ξαναδιαβάζει... Ο Άγγελος έχει πάθος με την Ιστορία και τη Λαογραφία, αλλά του αρέσει και η λογοτεχνία του φανταστικού. Ο Μιχαήλ πολλές φορές αναρωτιέται πώς ο Άγγελος συνδυάζει τη λογική της επιστημονικής έρευνας με την αχαλίνωτη φαντασία των συγγραφέων εξωπραγματικών ιστοριών. Μάλλον η Λαογραφία θα ευθύνεται, σκέφτεται. Στον Μιχαήλ αρέσει η Αστυνομική Λογοτεχνία και ότι έχει σχέση με περιπέτειες και ταξίδια. Όπως και στον Σιλβέριο. Συνοδοιπόρος ο Σιλβέριος του Μιχαήλ όχι μόνο στις λογοτεχνικές προτιμήσεις, αλλά και στην ιππασία. 

 Αλλά τι ατυχία, ο Σιλβέριος τη στιγμή αυτή βρίσκεται στη Χώρα και κανονίζει τις τελευταίες λεπτομέρειες για τα αυριανά εγκαίνια της έκθεσης πινάκων και οικογενειακών κειμηλίων, που θα εκτεθούν στη Δημοτική Πινακοθήκη του νησιού. Έχουν κανονίσει να συναντηθούν οι τέσσερις φίλοι το απόγευμα της ημέρας των εγκαινίων στην κεντρική πλατεία της Χώρας, μπροστά στην προτομή ενός προγόνου του Σιλβέριου, αγωνιστή της Επανάστασης του 1821, για να πάνε αργότερα όλοι μαζί στα εγκαίνια της Πινακοθήκης. Ο ήλιος έχει αρχίσει να πέφτει για τα καλά, σουρουπώνει! Και ο Μιχαήλ νιώθει ότι είναι ώρα να γυρίσει στο Αρχοντικό. Είναι ώρα να ξαποστάσει και ο Σπίριτ στις ευρύχωρες εγκαταστάσεις του ιπποφορβείου που διατηρεί η οικογένεια Αποστόλου στην τεράστια έκταση που περιστοιχίζει τη μεσαιωνικού τύπου κατοικία τους. Θα τον περιμένουν βέβαια και η Μάγια με τον Άγγελο για να δειπνήσουν, υπό το φως των κεριών στη βεράντα που βλέπει στη θάλασσα. 

Το Πρόσωπό της στον ΚαθρέφτηWhere stories live. Discover now