II.

20 2 0
                                    

Petra taxit hívott, és megkezdte útját a tejkutató laboratórium felé. Kezében a meghívójával, melyen ékes-díszes betűkkel többek között a neve olvasódott: Petrujca Caps-Lock

Minnél közelebb haladt a helyszín felé a jármű, annál jobban izgult. Pedig csupán egy bálra és egy ebédre hívták meg. De ugyan ki nem lenne izgatott, ha egy olyan előkelő eseményre mehet el, mint Dr. Dzsenifer Todó és Gacsa Toka Life laboratóriumának 2. évfordulós ebédje és bálja? 

 A Caps-Lock lány megérkezett  a híres-neves tejkutató laboratórium cirádás kapujához, ahol angolilai palota őrök fogatták. Megmutatta nékiek belépő tiketjét, s besuhant a tömeggel együtt a hatalmas épületbe. A laboratóriumba érkezve előre kikészített, megterített hosszú asztalok fogatták. Megkereste ülőhelyét. Néhány perc keresgetés-kutatgatás után meg is találta azt. Helyet foglalt egy úriember és egy idős hölgy mellett. Nem sokára az ajtók hangosan becsapódtak, mindenki elhalkult. Az óriás lépcsőről egy bajszos őszhajú férfi lépkedett le, mellette egy nagydarab  fekete hajú fiatalabb férfival.

- Ő az! Ő Dr. Dzsenifer Todó! Végre láthatom! Mellette ő pedig bizonyára Gacsa Toka Life!- elmélázott Petra

A férfiak megálltak a lépcső közepén, s az idősebbik hangos szóval így felelt:

- Tisztelt meghívottak!- kezdte köszöntő beszédjét- Köszönjük, hogy elfogadták meghívásunkat, s megjelentek e céhünk számára rendkívül fontos eseményen! Kezdődjék a lakoma!

Dzsenifer szavára mindenki elébe került az előétel. Hamis babgulyás, palacsinta ágyon. Még jó étvágyat kívánni sem jutott idő, mindenki se perc alatt behamikázta e két falat eledelt. Petra elégedetten úrihölgy módjára tacskómosollyal az arcán megtörölgette vörös szalvétájával orcáját. Hamar következett a főétel, amely rizibizi husival. És persze az elmaradhatatlan: TEJFÖL. Miután ezt is mindenki jó ízűen elfogyasztotta megérkezett a desszert : Halloweeni linzer. 

Petra ekkor egy ismerős kacajra lett figyelmes. felnézett a teasüteményéből, s meglepődve észlelte, hogy Dr. Dzs. Todó vele szembe ül. Petra gyorsan lenyelte a szájában lévő linzer falatot, s kedvesen, de tisztelettel így szólott:

- Dr. Todó úr! Ily megtiszteltetést! 

- Jó napot! Kihez van szerencsém?- kérdezett vissza a tejkutató

- Petrujca Caps-Lock tisztes nevem! Lőhetnénk egy szelfit? - s Petra az úr válaszát meg sem várva megkerülte az összetolt asztalokat, oda futott Dr. todóhoz, és készített vele egy képet.

Ezután mindketten kínosan nevettek, Petra visszaült székébe, s inkább a süteményükbe temetkeztek. Az ebéd végeztével megkezdődött a bál. Hangos zene szólt, néhányan táncoltak, bár az asztalok miatt ez nem igazán volt lehetséges. Petra is csak a székében ült, és töpörtyűs pogácsát majszolt egy kis Letttej tejföllel és mellé Letttej kakaós tejet szürcsölt. Közeledett a bál vége, de Petra ezt nem várta meg, ugyanis a nap már kezdett lemenni, neki meg még készülődnie kellett a holnapra. Így tehát a lány felkapta az asztalról a név kártyáját, amely másik felén egy 15%-os kupon díszelgett minden Letttej termékre. A kezében szorongatott még 3-4 tepertős pogácsát, és a kézitáskáját.

Petra haza indult Szűts Áfám utcai panellakásába. A DzsenGa Tej- és Tejtermék Kutató Laboratórium utcájából egyenesen elhaladt a Petre Nemets szobor mellett, onnan hosszan merengett a Karamella&Csokiszirup ablakaiban tükröződő önmagában. Éles kanyart vett balra, s Camambert bácsi sajt boltja előtt sétált el. Jobbra fordult, így beért a Szűts Áfám utcába, lassan battyogott Minta erőd mohás, grafitikkel teli kő erődfala mellett. Míg nem A Blanka és Jess lovasboltja után, a 3. házszám alatt meglelte tömbházát. A lépcsőházban felsietett, benyitott lakásába. Fáradtan ledőlt francia ágyába, s végre lepihenhetett. Még nem a telefonja zenélni kezdett. Pati hívta őt. Gyorsan felvette a telefont, s beleszólt:

Vörösحيث تعيش القصص. اكتشف الآن