Sötéllett már az ég mikor Cseki és mosómedve barátja, Grizeldisz elmentek a Kutya-Gyermek Parkból, ám nem mentek messze.
- Nos, Cseki! Én meg éheztem, amondó vagyok, hogy menjünk át a Park Zsigmondba. ott az emberek szeretik etetni a Nagy Kacskás-Tó kacskáit, viszont azok nem mindig képesek az összes enni valót megenni. Menjünk oda, hátha szerencsénk lesz, és hagytak nekünk valami harapni valót.- javasolta Grizeldisz a mosómackóú.
- Benne vagyok, menjünk. Az én hasam is korog.- egyezett belé a vörös hajú, s felpattant Grizeldisz hátára. Ellobogtak a Park Zsigmondba. A Park Zsigmondban a szerencse a pártjukon állt. Találtak maguknak elég szétmorzsolt bodzás pitét. Bemajszolták, majd Lyuk Patiszon mellszobrára néző padon lepihentek. Cseki továbbra is a kezében vigyázott a könyvére. Ezen a padon nyomta mindkettőjüket el az álom. Ám hamar fel is ébredtek, ugyanis a hold fénye pont a szemükbe sütött. Ezért inkább elmentek a Park Zsigmondból. Áttelepedtek a Szűts Áfám utca közepére, ahol a kukák mellett kényelmes alvóhely van, és a gigászi panelházak eltakarják a holdat.
Pati és Petra történései pedig még nem értek el eddig az időig. A lányok még csak a PPK Pizzériában ültek, és fogyasztották rendelésüket.
- Hmm... Semmi baj, lehet, hogy csak megnyitottál egy BETTI-dokumentumot.- válaszolta nyugodtan Petra barinője, Pati.
- Pati, mégis mi az a BETTI-dokumentum, és hogyan nyitottam meg egy olyat?- kérdezte kissé-többé ijedten Petra legjobb bariját ismét.
- Nos, a BETTI-dokumentum egy igazán bonyolult dolog. Ez egy rövidítés. B, mint bűbájos. E, mint elfeledett. T, mint titkos. T, mint történet. I, mint irodalom. A dokumentumot pedig érted.
- Ez mit foglal magában?
- Hát, az elnevezés nem éppen a legmegfelelőbb. A BETTI-dokumentum minden olyan könyvet magában foglal ami egy másik dimenzióban valós. Vagyis az eleje valós, aztán átvált olyan történésekbe amik nem történtek meg, vagy a jövőbe ír. Ekkor a dimenzió felszakad, és a szereplők az író dimenz...
- Ó, és tegnap este láttam Csekit az elveszett naplómmal.- vágta félbe Petra Patit.
- Te tényleg megnyitottál egy BETTI-dokumentumot...-mondta ledermedve Pati.- ha nem szakítottad volna félbe a mondandómat, akkor azt mondtam volna, hogy a szereplők a történet írójának dimenziójába kerülnek. És minden amit elmondtál erre utal.
- Tehát azt mondod, hogy tegnap este tényleg a házad előtt láttam a könyvem főszereplőjét, Csekit?- kérdezte Petra, mire Pati bólinott.
- És hogyan lehet egy BETTI-dokumentumot visszaállítani, megszűntetni?
- Nem tudom, én eddig azt hittem, hogy csak egy elképzelés, hazugság. De ha tényleg BETTI-dokumentumról van szó, akkor nem tudom mit tegyünk.
- Lehet, hogy csak fáradt voltam és hallucináltam. A tegnapi napom igazán hosszú volt.- próbálta megmagyarázni a történteket Petra. E beszélgetés közben megették martinos pizzájukat, és megitták italukat. Fizetni kívántak.
- CSÚNYA kártyával kívánok fizetni.-mondta Pati a pincérnek, Calebnak. Lecsippantotta a kártyát, majd a lányok távoztak. Ambrus úr köcsög boltjánál vált el a lányok útja. Patus ugyanis itt betért a Strooberry utcába. Petra pedig egyenesen haladt tovább saját lakása felé, a Szűts Áfám utcába.
Otthon még egy pillantást vetett laptopjára. De semmi nem változott. Nem érezte Cseki jelenlétét, és eltűnt a neve mindegyik mondatból. Csakhogy most amikor újra átolvasta felfigyelt arra, hogy az összes szereplő megszűnt létezni. Minden név hiányzott.
Petra nem tudta hova tenni ezt a jelenséget. Nem értette hogyan hozhatott létre egy BETTI-dokumentumot. teljesen összezavarodott. Ráadásul nem tudta hol van a naplója. Gondolatai elterelése érdekében kinézett az ablakon. Hosszan bámulta Minta erőd mohás-zuzmós, omladozó, ősi-régi kőből készült erődfalát. Ám mikor szemei a kőfalról lejjebb pásztáztak különös dolgot vélt felfedezni. Cseki és a mosómedve a szemetesek tövében aludt békésen.
Petra most nem hagyhatta ki a lehetőséget. Lefényképezte mobil telefonjával a látványt, s elküldte barinőjének,Patinak. Most már Petra számára biztos volt: Előidézett egy BETTI-dokumentumot. Ha Cseki itt van, akkor mindenki itt van. Szerette volna megtalálni az összes szereplőjét. Ez okból eldöntötte, a következő napon ő és Pati megkeresik az összes "Cseki a farmon" szereplőt!
Viszont ha ilyen feladat áll előtte, akkor ki kéne pihennie magát, le is feküdt aludni. de az álom csak nem szállt a szemére. Képtelen volt elaludni. Túlságosan izgatta a holnap. Azonban ami késik nem múlik, Petrujca Caps-Lock sikeresen elaludt.
- Kukorikúúúúú!-kukorékolt Ambrus úr kakasa reggel.
Petra erre ébredt fel, s most a szokásosnál tízszer gyorsabban készült el. Néhány pillanat alatt elfutott a Karamella&Csokiszirup kávézóba. Még nyitás előtt oda is ért, ezért jutott idő a megszokottnál többet beszélgetni Wilsomuval.
-Jó reggelt Wilsomu!
- Jó reggelt Petra! Még ki sem nyitott a kávézó, mit csinálsz itt?- kérdezte William miközben a kulcsával kinyitotta a Karamella&Csokiszirup kávézó ajtaját.
- Ma igazán jó napom lesz, úgy érzem! Ezért úgy gondoltam megleplek!- kezdte Petra mondandóját.- És amúgy is ma van a szülinapod! Boldog szülinapot Wilmosy!-rikantott a lány miután eszébe jutott a mai dátum, április 12-e.
- Köszönöm!
- Hány éves lettél?
- Nem tudom pontosan, 100 körül!- gondolkodott el Willie
Petra a beszélgetés után vett magának gofrit és dinnyés vizet reggelire, illetve Patinak párolt veknit mandarin héjas sékönekszpresszóval. Majd sietett a szokásos reggeliző helyére, ahol minden reggel együtt eszik Patival, Park Zsigmondba. Elindult a buszmegállóba. A buszmegállóban azonban Patival találta szembe magát.
- Te mit csinálsz itt?- kérdezte Petra Patitól.
- Ma van Wilsomy születésnapja. Meglepetés szülinapi bulit rendeztünk Aléshével a lakásukban, ahogyan ezt már mondtam. Ezért még most reggel gyorsan elmegyek feldíszíteni Wilsomuék lakását, hogy délután már csak ünnepelni keljen.- mondta Pati.
- Ez esetben jövök én is segíteni.- mondta segítőkészen Petra, és együtt szálltak fel az autóbuszra. Kiszálltak a park zsigmondi leszállóban, és a Marty Football Foci Egyetem Marty Football Focipályájának közvetlen szomszédjába mentek, a Kéleb Covidton utcába. Azon belül a 4. ház, 4. emelet, 4. lakásba.
- Pati, mégis hogyan fogunk bejutni a lakásba?- kérdezte Petra barinőjét.
- Van a lakáshoz kulcsom. Csak egyszerűen kinyitjuk a lakás ajtót.- válaszolt a kérdésére Pati.
- Hogyan szerezted meg Alexék lakásának kulcsát?- kérdezett újból a lány.
- A kérdésedben ott a válasz, Alextől kaptam kulcsot.
- Értem, de miért nem Alex díszíti fel a házat.
- Ő korán elment dolgozni, és épp hogy vissza ér a parti kezdetére. Nekem, vagyis nekünk pedig van időnk az egyetem kezdete előtt.- válaszolt neki ismételten Pati.
Így el is beszélgették az időt. Megérkeztek a házhoz. Kinyitotta Pati az ajtót, majd fellépcsőztek a negyedik emeletig. Beléptek a két szellem fiú lakásába, majd neki kezdtek a díszítés folyamatának. Pati szebbnél szebb konfettiket, lufikat, és partikellékeket pakolt elő táskájából. Hamar fel is díszítették a lakást.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Vörös
Ficção AdolescenteJeklerenky és Petrujca, vagyis Cseki és Petra, a könyv főszereplői két mindennapi ember. Vagyis ezt hinnénk, viszont Petra éklete az egyik pillanatról a másikra megváltozik. Cseki ugyanis életre kel... (A fejezet végi versek akár lehetnek jóslatok.)...