"Imah betul ke okay dekat sana?" Soal Makcik Siah ke anak perempuan sulungnya. Dia risau akan nasib anaknya itu yang duduk jauh di negeri lain."Takpe bu, Imah okay je ni," balas Imah sambil mengurut kaki ibunya. Jikalau Imah menjadi seorang pelakon, dia pasti akan berjaya. Lakonan Imah menyembunyikan seksaan neraka dunia yang Imah tempuhi amatlah berkesan.
"Imah, mak nak tanya ni, kamu takda sapa-sapa ke kat sana?"
"Sapa apa mak?"
"Ye la. Mana la tau ada jejaka yang dah curi hati kamu."
"Ish mak ni. Orang sibuk kerja la mak. Nak jaga makan minum mak dengan adik-adik ni. Takda masanya nak cari." Balas Imah. Hatinya luka. Bukan hati Imah yang telah dicuri jejaka, tapi maruah, dara dan kebebasan.
Sudah hampir lebih beberapa bulan Imah menjadi hamba seks bosnya Encik Imran. Bertambah malang apabila Wak Joe kini menjadi teman sepermainan hubungan sulit mereka.
Imah kini berada di kampung. Disebabkan kurang pekerjaan di hujung tahun, Encik Imran telah memberikan cuti dua minggu kepada staf-staf nya tanpa potongan gaji. Kesemua pekerja menyambut khabar itu dengan gembira.
Kegembiraan Imah pudar apabila dia di arahkan untuk "bekerja" sewaktu pekerja yang lain bercuti pada cuti minggu kedua mereka. Imah tahu pekerjaan yang dilakukan bukanlah kerja-kerja pejabat, tapi kerja lucah.
"Imah gerak dulu ye bu," ucap Imah sambil menyalam tangan ibunya dan adik-adiknya yang lain. Dia melambaikan tangan sambil mengusap air mata ketika menaiki bas yang membawanya ke bandar.
Sejurus tiba di stesyen bas di bandar, Imah tidak pula menaiki bas ke KL seperti yang dia beritahu keluarganya. Tetapi, aras arahan Encik Imran, Imah menaiki bas ke arah Port Dickson.
Selepas beberapa jam perjalanan, Imah tiba di PD dan dia menyambung kembali perjalananya menaiki teksi ke alamat yang diberikan tuannya itu.
Imah kini berdiri di hadapan sebuah pagar besar di kawasan yang terpencil.
"Siapa tu?" Tanya satu suara melalui interkom yang membuatkan Imah terlompat akibat terkejut.
"Maaf encik, saya Imah. Bos saya Encik Imran suruh saya ke sini."
Tiada balasan dan secara tiba-tiba pintu pagar terbuka.
"Masuk." Arah suara interkom.
'Villa Ma'wa' baca Imah melihat signboard di pagar sebaik sahaja Imah mula melangkah masuk ke perkarangan rumah agam yang gah itu. Nama yang manis, Ma'wa. Salah satu dari nama syurga. Namun Imah pasti tempat itu akan menjadi neraka buat dirinya.
Imah lihat Encik Imran kini sudah berdiri di pintu rumah agam itu.
"Hai Imah. Rindulah aku dekat ko," ucap Imran dengan terus memeluk Imah dna mula mencium bibir gadis muslimah itu.
"Erg Tuan Imran. Geli!" Rengek Imah membiarkan bosnya meraba tetek dan punggung Imah. Imah tahu apa yang dirindui Imran bukan lah dirinya tapi tubuhnya.
Tangan Imah kini digenggam kemas Imran dan lelaki itu menarik Imah masuk ke dalam sehinggalah Imah tiba disebuah bilik dengan katil bersaiz besar.
Imah terfikir yang pasti dia akan dikerjakan saat itu juga.
"Jangan bimbang aku tahu ko penat. Jadi aku bagi ko rehat. Petang ni baru ko kena kerja keras," kata Imran memecahkan tanggapan Imah sebelum dia beredar pergi.
Imah terdiam. Dia malas nak berfikir lalu mula menghempaskan diri di atas katil. Akibat kepenatan, Imah tertidur sehinggalah dia terdengar deringan bunyi jam loceng ditepi katil.
YOU ARE READING
Koleksi Cerita
RomanceKoleksi cerita-cerita hasil penulisan PR yang diminta untuk dijadikan penulisan oleh warga internet.