Milo's POV:
Samen met Koen zit ik op de bank. Mijn arm is om zijn schouders heen geslagen, terwijl zijn lichaam tegen de mijne rust. Zijn laptop heeft hij op zijn schoot staan, met daarop een cursus Frans. Koen heeft altijd al een grote liefde gehad voor Frankrijk, Parijs, Franse cultuur, Franse taal en het Franse eten, en nu we eventjes een rustige periode hebben met Bankzitters wilde hij graag de Franse taal leren.
"Miel?" Het was al een tijdje stil vanuit hem, omdat hij zo gefocust was op het scherm voor hem. Ik kijk hem aan en maak een zacht hummend geluidje. "Je t'aime, Miel." Even kijkt hij mij ook aan, waarna hij giechelt.
"Eh, je t'aime tu ook." Ik glimlach kort en wil hem een kus geven, maar hij legt zijn handen op mijn wangen en hij weerhoudt mij ervan. Op zijn gezicht speelt een klein grijnsje.
"Je bent cute, Miel." Zijn grijnsje verandert in een kleine, maar oprechte glimlach. "Zal ik straks anders speciaal voor jou koken, Miel?" In elke zin die hij zegt legt hij de nadruk op mijn bijnaam. Even haal ik mijn wenkbrauw op, terwijl ik zacht begin te lachen.
"Je kan helemaal niet koken, Koen." Hij laat mijn wangen los en rolt zijn ogen, waarna hij voorzichtig op mijn schoot komt zitten.
"Oké, goed punt." Ik duw zijn heupen wat naar beneden, waardoor hij al zijn gewicht op mij zet, in plaats van dat voorzichtige gedoe wat hij net deed. "Wil je anders wat thee, Miel?"
"Ik hou niet zo van thee." Hij legt zachtjes zijn handen op mijn borst, terwijl hij zijn lippen op elkaar duwt.
"Je maakt het me verdomme niet makkelijk, zeg. Laat mij gewoon iets voor je maken, Miel." Op zijn gezicht speelt een ietwat geïrriteerde frons. Ik grinnik, Koen is best cute wanneer hij boos is. Althans, geïrriteerd. Wanneer hij echt boos is... Tja, laten we het erop houden dat dat vaak eindigt in andere praktijken.
"Oké. Een kopje thee is prima." Voordat ik nog wat kan zeggen staat hij op en loopt hij in een snel tempo naar de keuken. Met mijn ogen volg ik zijn dunne postuur. Ik vind hem oprecht de meest aantrekkelijke jongen op aarde en ik kan niet uitleggen waarom. Iets wat begon als een grapje met Rob, eindigde in een relatie met Koen... 'Als wij winnen vanavond, gaan we tongen aan de bali!' Is hetgeen wat Rob naar mij schreeuwde vlakvoor we 10.000 euro gingen inzetten. Dat ene kusje was wel oké, maar het was vanaf dat moment al duidelijk dat Koen jaloers was. Iets wat binnen enkele weken omsloeg naar veel meer. En voor ik het wist was ik de gelukkigste man op aarde door de jongen die nu thee voor me aan het maken is.Wanneer hij terug komt gelopen, heeft hij een grote grijns op zijn lippen staan. "Miel?" Hij zet de twee kopjes met heet water op tafel, waarna hij twee theezakjes erin hangt en de honing op tafel zet. Ik kijk hem aan met een vragende blik. "Voulez-vous aussi du miel dans votre thé?" De Franse zin komt er vloeiend uit en ik kan je vertellen dat ik heel goed snap waarom Koen zoveel van de Franse taal houdt, de tering zeg.
"Eh... Je ne sais pas." Vertel ik hem, dat is het enige beetje Frans dat ik kan; 'Ik weet het niet.'
"Du miel dans votre thé?" Hij verkort de zin, maar veel duidelijker wordt het niet.
"Ja en nu in het Nederlands. Ik versta er geen tyfus van, schat."
"Non. Thé." Hij wijst naar een kopje thee. Ik knik om aan te geven dat ik snap dat dat thee is. "Voulez-vous aussi du miel," hij legt de nadruk op het woord 'miel.' 'Miel' is dus iets in het Frans, maar wat het is, weet ik niet, "dans votre thé?""Je vraagt of ik iets in mijn thee wil, denk ik." Ik doe mijn best zijn zinnen te ontcijferen en kijk hem met een ietwat vragende blik aan.
"Oui, oui. Voulez-vous aussi du miel dans votre thé?" Nogmaals legt hij de nadruk op 'miel.'
"Wat is 'miel,' Koen?" Hij haalt zijn schouders op en gaat voorzichtig weer op mijn schoot zitten.
"Tu es Miel." Ik rol mijn ogen. Ik haat het dat ik hem niet kan verstaan. "Tu es douce comme du miel, Miel." Hij giechelt en drukt snel een kort kusje op mijn lippen."Ik versta er niks van, baby, maar dat vind ik niet erg als ik er zo'n kus voor in ruil krijg." Ik laat mijn ogen nog even op zijn lippen rusten, voordat ik hem weer aankijk.
"Ik zei," begint hij, terwijl hij de honing van de tafel afpakt, "tu es douce comme du miel, Miel." Hij spuit een klein beetje honing op zijn vinger, voordat hij die voor mijn lippen houdt.
"Miel." Meer zegt hij niet.
"Honing."
"Non. Miel."
"Miel?" Hij verplaatst zijn vinger niet, alsof hij wilt dat ik het er af lik.
"Mhm. Miel. Honing. Miel." Hij kijkt naar zijn vinger, waarna hij mij aankijkt.
"Miel is honing?" Herhaal ik. Hij knikt en zo te zien duurt het hem te lang, want hij drukt zijn vinger zachtjes tegen mijn lippen aan, waardoor de honing op mijn lippen komt. "Gadverdamme, Koen." Ik lach en trek zijn vinger weg, waarna ik hem dichterbij trek."Ik zei," begint hij opnieuw, voordat hij mij kust. Zijn lippen bewegen langzaam tegen die van mij, terwijl ik hem terug kus. De zoete smaak van de honing mengt zich in de zoen. Ik voel hoe Koen langzaam begint te glimlachen, wat mij automatisch ook laat glimlachen, "dat je zo zoet was als honing, als Miel." Giechelt hij, waarna hij zijn vinger aflikt en het overige honing doorslikt. "Je bent honing, Miel." Opnieuw lacht hij, waarna hij weg wil trekken, maar ik forceer hem terug in deze positie.
"Irritant ventje ben je, wist je dat?" Ook ik lach een beetje. "Heel dit gezeik, puur omdat je me duidelijk wilde maken dat mijn bijnaam honing betekent?" Hij begint snel te knikken, waardoor ik 'teleurgesteld' mijn hoofd schud. "Sjongejongejonge, Koen."
"Je bent mijn honingbeertje, Miel." Hij lacht opnieuw, voordat hij mij kust.Die thee is ondertussen wel koud geworden, maar dat interesseert me niks. Ik hou toch niet van thee. 'Je bent mijn honingbeertje, Miel.' Zijn woorden galmen door mijn hoofd en ondanks dat ik het niet toe wil geven, vind ik dat kleffe gedoe toch wel heel erg leuk. Het geeft me kriebels en maakt me nog meer verliefd op hem.
—
Dit was totaal niet cringe verder of zoiets. Nehh. Ik wilde dit gewoon graag schrijven, omdat ik er achter kwam dat 'honing' dus 'Miel' betekent in het Frans en dat Bankzitters Milo dus telkens honing hebben genoemd. Vond ik wel cute. Leuk idee dus, slechte uitvoering. Maar goed, dat heb je soms ook wel eens😀👍Griepbank heeft mij geholpen hiermee, dus kleine s/o naar mijn beste vriendinnetje hihi
JE LEEST
Bankzitters Oneshots
FanfictionKorte verhalen, bestaande uit maar een hoofdstuk over de Bankzitters. Ships: •Koethy •Koebie •Koelo •Mabbie •Mibbie •Mitthy •Raoul •x reader Ideeën/dingen die je graag wilt zien? Dat kan zeker, stuur mij het idee door en ik doe de rest! Lees het hoo...