"Nergis hocam yemin ederim siz yanlış anladınız.Niye yapalım gözünüzü seveyim." dedim hıçkırarak.Ya bütün yanlış anlaşılmaların beni bulması gerekmiyo ya.Daha sesli bir şekilde ağlarken Nergis hoca"Yapıp yüzüme bakmaya utanmıyorsun bide terbiyesiz."dedi
"Hocam yanlış anladınız siz niye yapalım.Ya sende birşey söylesene yavuz."Hıçkıra hıçkıra ağlamaya devam ederken yavuz artık dayanamamış olucakki "Anne,yeter yapmadık öyle birşey olmadı.Kızı yıprattığın yetmiyomu? Birde okuldan kovmakla tehdit ediyorsun."
Kızarmış gözlerle Yavuz'a bakarken olayın şokunu yaşıyordum.
"Ya benim dışımda biri görseydi ne hale düşerdiniz haberiniz var mı! Kızı kovmak hakkım! Ben mi yapın dedim size!"
Bağırması Yavuz iyice sinirlendirmiş olucak ki "Anne her zaman aynıydın. Anca namusunu temizleme peşindesin.Ne zaman beni düşünür oldun? Ne zaman! Kendini düşünmekten başka hiç birşey yapmadın! Birde kızı yapmadığı birşey için okuldan atmakla tehdit ediyorsun!"
Kadın sözlerin ağırlığını kaldıramadığı için gözlerini kapattı.Eliyle gidin işareti yaptıktan sonra Yavuz elimi tutup odadan çıkarmıştı.
"İyi misin?" Burnumu çekerek cevap verdim."Her insan gibi iyi olmaya çalışıyorum diyelim.Annene biraz fazla yüklenmedin mi sence?" Gözlerini kapatıp derin nefes aldı. "Bunları onunla önceden konuşucaktım.Bu olay bahane oldu."
Kendi kendime düşünmeye başladım.Demekki annesi her zaman böyleydi.Yavuz'un "Noldu?" sorusuyla aklımdaki düşünceler silinip gitmişti.
Dışarda yine yağmur yağmaya başlamıştı.Ellerimi kaşımaya başlamıştım.
Yavuz kaşıdıkça yara alan elimi gördü."Yağmurdan niye bu kadar korkuyorsun?" dedi O günkü anılarım aklımda canlanmaya başladı.
Yağmurlu bir geceydi.Küçükken yağmurdan korkmuyodum ta ki o olaya kadar.Babam aceleyle eve gelmişti.Koşar adımlarla merdivenden yukarı çıktı.Yatak odasına girip kapıyı kilitlemişti.Hatırlamak istemediğimden başımı hafifçe salladım.
"Boşver, önemsiz" gözleri anlamaz ifadeyle bana baktı."Yağmurdan korkuyorsan burdan nasıl çıkmayı düşünüyorsun?" Haklıydı. "Yağmur durana kadar bekleyebilirim"diyebildim.
Aklına bi fikir gelmiş olacaktı ki"Burda bekle hemen geliyorum" dedi.Koşarak kapıdan çıktı.Beklemeye başladım.O sırada da yanımdaki tabloları incelemeye başladım.Hepsinde anlamlandıramadığım şekilli resimler vardı.
O sırada Yavuz bir örtü bulup gelmişti.Örtüyü napıcaktık ki dışarda piknik yapma havasıda yoktu.Elindeki örtüyü kafama örttü. Yanımada kendi geçti.Örtünün bir kısmını eliyle tutuyordu bende bir kısmını gererek tutmaya başladım.
Koş dediği anda dışarda hayalet gibi arabaya doğru koşmaya başladık.Bir yandan kahkalarla gülüyorduk.Neyseki ıslanmadan arabaya gelebilmiştik.
Arabaya hemen bindikten sonra "İyisin değil mi?" sorusuyla direk Yavuz'a baktım."Evet iyiyim teşekkürler sorduğun için" gözleriyle arkayı işaret etti "Arkada hiç açılmamış su var eğer istersen alabilirsin.Bu arada Ayaz beni aradı.Gece ve Batur ile beraber kafedelermiş senide alıp gelmemi söyledi."Kemerimi takarken "tamam" dedim.
1 Saat Sonra...
Kafenin girişinde Batur Ayaz ve Gece'yi gördüm.Gece'nin yüzü Batur'a dönük bir şekilde konuşurken Ayaz'da telefonuna bakıyordu.
Telefonundan kafasını kaldırıp bana baktı."1 saattir nerdesiniz?" Dedi Ayaz."Okuldaydık?" Diyebildim.
Yüzünde inanmamış bir ifade vardı."Neyse içeri girelim.Gece bana doğru geldi.Fısıldayarak "Yavuz'la ne yaşadığını eve gidince anlatıyorsun."
dedi. Ve arkasını dönüp Batur'a doğru yürümeye başladı.Tam yanına gelmişti ki yüksek topuklular yüzünden takılıp baturla beraber yere düştü.Ben gülerken Ayaz sinirli bir şekilde Batur'a bakıyordu.
"lan Gece'yle Batur şuan dudak dudağa değil değil mi?" Ben Geceyle Batur'u öyle gördükten sonra daha çok gülmeye başlamıştım.
Gece yüzü kızarmış bir şekilde Batur'un hızlıca üstünden kalkmıştı, Baturda dudağının kenarı hafifçe kıvrılmış bir şekilde yerden Gece'ye bakıyordu.
Batur yerden kalktıktan sonra Ayaz
"Kardeşime biraz daha öyle baktığını görürsem ecelin olucam Batur" diyerek ensesine vurdu.Batur ensesini kaşıyarak hafifçe sırıtarak güldü."Kardeşinide kıskanırmış bak sen şu işe" diyerek Ayaz'ın sabrını zorlamaya çalışıyodu."Batur daha fazla kaşınırsan çok pis kaşırım kardeşim"
Daha fazla uzatmadan"Tamam tamam sustum artık Girelim mi?" "Nereye" Gece'nin sorusuyla hepimiz afallamıştık. Gecede sorunun saçmalığını anlamış olucaktı ki kızararak içeri doğru hızlı adımlarla yürüdü.Bende hızlı adımlarla Gece'nin peşinden gittim.
Yer tuttuktan sonra Ayaz olayın şokunu atlatamamış olucak ki Gece ile Batur'un tam ortasına oturmuştu.Bende mecburen Yavuz'un yanına oturmuştum.Yine o anlar aklıma gelince gülmeden durmak için kendimi zorluyodum.Gece'nin sorusuyla aklımdakileri silip önüme döndüm."Ne olduda okulda geciktiniz?"
Tam Yavuz anlatmaya başlıyodu ki koluna çimdik atmıştım.Hafifçe yüzünü ekşitmişti.Olanları hatırlamak istemediğimden hemen konu değiştirdim."Gececim,sormayı unutmuşum.Siz Baturla nasıl tanışmıştınız?"
Bunu söylediğim zaman neyi ima ettiğimden hemen susmuştu.Yavuz hafif kıkırdamıştı.Ayaz ne olduğunu çözmeye çalışıyordu.Batur'da hafif sırıtarak Gece'ye bakıyordu.Gece bütün okları ona döndürdüğümden dolayı "Evde görürsün" bakışı atmıştı.
Herkes çok yorulduğu için eve gitmeye karar vermişti benimde yorulmadığım söylenemezdi.Kalktıktan sonra Ayaz Gece'yi arabaya bindirip hemen gitmişti.Baturda arabasına doğru yürümeye başlamıştı.Yavuz'la ikimiz kalmıştık.Bende yürümeye başlamıştım.
Yavuz'un "Seni bırakmamı istermisin?" demesiyle arkamı döndüm."Teşekkür ederim ama gerek yok.Yüruyerek giderim." dedim yürümeye başlamıştım ki "Bugünde yağmur yağıcakmış emin misin? Önceki geceyi düşün." demesiyle korkarak Yavuz'a döndüm. "Tamam, gidelim." dediğimde gülerek arabanın kapısını benim için açmıştı.Hemen bindim.Oda hızlıca şoför koltuğuna geçip kapısını kapatmıştı.Arabayı çalıştırcakken bana baktı.
Bana doğru uzandı.Gözlerimi kırpıştırdım.Kızardığıma emindim.Dudağıma sonra gözüme baktı.Dudağının kenarı kıvrılmıştı.Yanımdaki kemere uzanıp takmıştı."Hız severim." Geri çekilip arabayı çalıştırmıştı.Bende lanet kafama sövmeye başlamıştım.Utanarak kafamı cama doğru döndürdüm.Kafamı cama vurmak istiyodum.O sırada yansımasından sırıtarak bana baktığını görebiliyodum.
Geldikten sonra hızlıca indim."İyi akşamlar" diyerek anahtarla kapıyı açıp içeri girdim ve kapıyı kapattım.Yavuz'u arkamda bırakmıştım.Bu saatte Annemle kardeşim uyuduğu için bende odama doğru yürüyüp kapıyı yavaş bir şekilde kapattım.Üstüme pijamalarımı giydikten sonra hemen yatağıma girdim ve Işığı kapattım.Bugün olanlar aklımdan gitmiyodu.Nasıl yüzüne bakıcağımı bile bilmiyordum.Günün yorgunluğundan uyuyakalmıştım.
HDHDHFNDBCNSBCMSBCMZ
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yakalandın
ChickLitAhu Alkan'ın babası Rıza Alkan'ın ölümü kimin ellerindeydi.Ahu'nun tarafındakiler gerçekten onun tarafındalarmıydı yoksa numara mı yapıyolardı? Babasının katilini bulabilcekmiydi?